کد خبر 1365187
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
پسکوف: کرملین نسبت به تحقیقات بی‌طرفانه درخصوص بوچا تردید دارد

سخنگوی کاخ کرملین ضمن هشدار به انگلیس درخصوص ممنوع کردن تنیس‌بازان روسی از حضور در مسابقات ویمبلدون، از رویکرد هیأت اوکراینی در مذاکرات صلح انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) با اشاره به تحویل پیش‌نویس سندی روشن توسط مسکو به کی‌یف، گفت توپ اکنون در زمین اوکراین است.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین، گفت: «طرف اوکراینی دائماً از توافقاتی که قبلاً با آن موافقت کرده بود منحرف می‌شود، دائماً موضع خود را تغییر می‌دهد و تمایل زیادی برای تقویت روند مذاکرات نشان نمی‌دهد».

 وی با بیان اینکه چنین رویکرد اوکراین برای اثربخشی مذاکرات عواقب بسیار بدی دارد، گفت: «کار طرف اوکراینی در مذاکرات جای تأمل دارد و به دنبال تقویت روند نیست».

سخنگوی کرملین همچنین خبر داد: «در حال حاضر پیش نویس سند ما به طرف اوکراینی تحویل داده شده است که شامل عبارات کاملاً روشنی است. توپ در سمت آنها است. ما منتظر پاسخ هستیم».

بر اساس این گزارش، پسکوف دربارع نظر مسکو نسبت به مهلت پاسخگویی کی‌یف به سند ارائه شده از سوی روسیه گفت: «ما تمایل به تقویت روند مذاکرات داریم».

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تصمیم انگلیس برای محروم کردن ورزشکاران روسی از حضور در مسابقات تنیس ویمبلدون نیز هشدار داد که این مسابقات از حذف تنیس‌بازان روسی آسیب خواهد دید.

روز یکشنبه رسانه ها گزارش داده بودند که باشگاه تنیس و کروکت انگلستان (AELTC) به ورزشکاران روسی اجازه حضور در مسابقات ویمبلدون را نمی‌دهد. «اسکات لوید» رئیس این نهاد نیز گفت که هنوز تصمیمی در مورد پذیرش ورزشکاران روسیه و بلاروس گرفته نشده است.

سخنگوی کرملین در این‌باره توضیح داد: «با توجه به اینکه روسیه کشوری قدرتمند در تنیس است، تنیس‌بازان ما در صدر رتبه‌بندی جهانی قرار دارند، خود مسابقات نیز از حذف آنها متضرر می‌شود و بار دیگر ورزشکاران را گروگان نوعی تعصبات سیاسی، دسیسه‌های سیاسی و اقدامات خصمانه نسبت به آنها می‌کند».

پیش از این، وزارت دفاع انگلیس هم با ادعای تداوم حضور نظامی روسیه در مرز شرقی اوکراین، گفته بود درگیری‌ها در منطقه دونباس در حالی تشدید می‌شود که نیروهای روسی به دنبال شکستن خطوط دفاعی اوکراین هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SMAH1 IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    دربارع ؟؟؟!!!
  • مجتبی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    7 5
    نزدیک به دو ماهه از جنگ میگذره. هر روز دارم فک میکنم این اشتباه استراتژیک رو چجوری روسیه انجام داد.! تورم ۹ درصدی ماه قبل روسیه رسیده به حدود ۱۸ درصد . نزدیک به ۳۵۰ میلیارد دلار از دارایی هایش بلوکه شده. اینا تازه شروع تحریم هاست. آینده جایگاه انرژیش رو هم قطعا تا ده سال آینده از دست میده. تلفات بالا هم که توی جنگ متحمل شده. نه تنها ناتو رو خنثی نکردن بلکه جسارت ناتو رو هم بیشتر کردن. عجیب بود این اقدام روسیه
  • محمد IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 0
    امیدوارم خداوند مکر مکاران را بخودشون برگردونه و در آتشی که خودشون روشن کردن گرفتار بشن
  • الم IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 2
    اتفاق خوبی است شاید استارتی است برای پایان امپرطوری تزاری باشد
  • داریوش IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 4
    الان پیغام پسغام فرستادن روسیه به اوکراین معنا نداردکاری را روسیه برای حفظ خودش آغازکرده باید تمام کند آن هم با اشغال کل سرزمین اوکراین آن موقع اوکراین خودش داوطلب می شود برای صلح وامتیاز دادن به هر نحوی که شده با روسیه اوکراین را اشغال کند
  • سید فروزان CH ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    روسیه باید تکلیف اوکراین را هر چه سریعتر مشخص کند ، گذشت زمان بنفع غرب و اجرای اهداف انگلیس و امریکا است ، جنگ فرسایشی و طولانی هدف کمپانیهای تسلیحاتی و نفتی غرب است ، انبارهای اروپا سی سال است انباشته شده و باید خالی تا امریکا سلاح جدید بفروشد به اروپا و‌ همینطور جایگزین سلاحهای روسی ، امریکا و انکلیس قصد دارند اقتصاد خود را با فروش تسلیحات به اروپا تامین کنند ضمن اینکه هفت خواهران نفتی غرب بعد از دو سال کمبود فروش (بخاطر کووید) جبران خسارت نمایند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس