کد خبر 1365040
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
تابلوی ورود ممنوع برای مهم‌ترین ستاره سال‌های اخیر استقلال/ حمله آبی‌ها به بازیکن محبوب سابق

مهدی قایدی اما همان بازیکنی بود که هواداران استقلال تصور می‌کردند سر از لیگ‌های معتبر اروپایی درمی‌آورد. خودش هم رویای حضور در لالیگا را داشت اما درخشش او انگار جرقه‌ای بیش نبوده است.

به گزارش مشرق، شروع امیدوارکننده، مهدی قایدی را در صدر خبرهای لیگ امارات قرار داده بود. او مانند روزهای اوجش در استقلال دریبل می‌زد، پاس گل می‌داد، گل می‌زد و چشم‌ها را به سمت و سوی خود خیره می‌کرد.

گزارش‌های گزارشگران عرب نیز وقتی با نمایش قایدی در لیگ امارات درآمیخته می‌شد، جلوه چشم‌نوازتری به حضور این ستاره ایرانی در لیگ امارات می‌داد اما روزهای شیرین قایدی خیلی زود به پایان رسید و او تبدیل به مهره نیمکت نشین تیم الاهلی امارات شد.

اول بار که خبر خروج مهدی قایدی از ترکیب الاهلی شنیده شد، شاید باور این بود که مهدی علی سرمربی این تیم اماراتی به‌دنبال اهداف دیگری است اما این تصمیم بارها تکرار شد، به طوری که حتی نام قایدی از فهرست بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شود و این بازیکن جایی در ترکیب تیمش ندارد.

به این سقوط اضافه کنید حذف از تیم ملی را. مهدی قایدی بواقع در ماه‌های اخیر حال و هوای غم‌انگیزی را تجربه می‌کند و دستمزد چند ده میلیاردی سبب شده او انگیزه مالی آن چنانی برای باز پس‌گیری جایگاهش نداشته باشد و با شتاب به سمت سقوط حرکت کند.

مهدی قایدی اما همان بازیکنی بود که هواداران استقلال تصور می‌کردند سر از لیگ‌های معتبر اروپایی درمی‌آورد. خودش هم رویای حضور در لالیگا را داشت اما درخشش او انگار جرقه‌ای بیش نبوده است.

مهدی قایدی اکنون در وضعیتی است که حتی استقلالی‌ها نیز برای بازگشت او هلهله شادی سر نمی‌دهند و حتی او را به‌دلیل تصمیم به حضور در لیگ امارات به‌شدت مورد نقد قرار می‌دهند. شگفت‌انگیز نیست؟! نگاهی به آنچه در فضای مجازی رقم خورده بیندازید. حامیان دیروز مهدی قایدی که روزگاری برای گلزنی‌هایش سر به آسمان می‌بردند و برایش مطالب پرطمطراق می‌نوشتند اکنون به نکوهش از او می‌پردازند و او را به‌دلیل جدایی نابهنگام از استقلال به نقد می‌کشند.

بیشتر بخوانید:

تفاوت در سرنوشت دو بازیکن سابق استقلال

در یک ماه اخیر بارها خبر بازگشت احتمالی مهدی قایدی به استقلال دهان به دهان شده است اما این اواخر رسانه‌های نزدیک به باشگاه استقلال که همواره در فضای مجازی از این باشگاه حمایت می‌کنند، در اقدامی مشترک مهدی قایدی را به نقد می‌کشند و او را سرزنش می‌کنند؛ فضایی که بعید است در نهایت منجر به بازگشت این بازیکن به ترکیب استقلال شود.

بازگشت قایدی به استقلال در حالی بواسطه واکنش‌های اخیر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته که اگر به ماجرای حضور او در لیگ امارات فلاش بک بزنیم به نکته مهمی برمی‌خوریم. گفته می‌شد فرهاد مجیدی به‌دلیل روابطی که با باشگاه‌های اماراتی دارد، نقشی کلیدی در جدایی این بازیکن داشته و در واقع آقای سرمربی بوده که زمینه را برای حضور قایدی در لیگ امارات فراهم کرده است. البته نقدی بر رفتار مجیدی نیست. بدون شک سرمربی استقلال نیتی جز حمایت از و بازکردن مسیر پیشرفت برای این بازیکن مستعد نداشته است و این قایدی است که با افت محسوس فنی و بهره نگرفتن از فضایی که در اختیارش قرار گرفته، خود را به گزینه اول سرمربی الاهلی برای خروج از لیست این تیم تبدیل ساخته است.

بسیاری از بازیکنان ایرانی بعد از حضور در لیگ‌های حاشیه خلیج فارس به تیم‌های اروپایی کوچ کرده‌اند و از لیگ‌های کوچک‌تر به لیگ‌های بزرگ‌تر رفته‌اند اما قایدی اکنون در نقطه‌ای است که درباره بازگشتش به استقلال صحبت به میان می‌آید. وضعیتی که بی‌شک به سود این بازیکن نخواهد بود، هر چند که هواداران استقلال نیز هجمه‌های بسیاری علیه او ایجاد کرده‌اند و نباید تصور کرد که این بازگشت آسان خواهد بود.

فوتبال قایدی البته هنوز به خط پایان نرسیده است و شاید او در استقلال دوباره احیا شود، اما اینکه پذیرش این بازیکن تا چه اندازه سریع و امکان پذیر باشد را باید بعد از گذشت زمان مشخصی تحلیل و ارزیابی کرد.

قایدی در حال حاضر در مرزی میان بودن و نبودن است و بعید هم نیست که او برای فرار از نقدهای احتمالی که در استقلال گریبانش را خواهد گرفت، دوباره در یک لیگ خارجی دیگر به فوتبال ادامه دهد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • استقلال IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    12 1
    کجا بسیاری از بازیکنای ایران پس از حضور در لیگ های عربی به اروپا رفتن؟ فقط طارمی بوده و علی کریمی هم خیلی وقت پیش. 90% فورا به ایران اومدن چرا همه چیز رو چپکی میگین؟ هرچند میدونم چاپ نمیکنید.
    • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      تا وقتی مافیای فوتبال برادران مجیدی تو لیگ ایران فعالیت میکنن توقع بیشتری هم نباید داشت. داره میگه فرناز مجیدی با تیم اماراتی آشنا بوده و این طفلک نیم متری رو داده به اونا تا یه پول درشت بزاره تو حساب خودش و کمک سرپرست.
    • IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      فرناز اینو فروخت به دوستان عربی که سالهاست داره باهاشون کار میکنه. اصلا بخاطر ژن عرب بودنش هست که اسم تیم آبی شده الاستقلال
  • جهان IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    11 1
    قایدی باید همشهری خودش طارمی را الگوی خود قرار میداد و خیلی زود به لیک مزخرف امارات رفت دوم اینکه مشاور حرفه ای نداره نهایتا همسر ایشون هم در افت قایدی بی تاثیر نیست
    • IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      دارید قایدی رو با طارمی مقایسه میکنید مثل مقایسه حلبی با طلاست.
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 9
    چرا ممنوع؟ قایدی که بازیکن خوبیه و آینده دار. استقلال خونه اونه. هرکسی ممنوع ممنوع میگه یا لنگیه یا یه عقده ایه همین.
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      1 2
      مطلب رو بخون اول بعد نظر بده جون هر کی دوس داری، داره میگه به تیم عربی رفت، کلی پول بدست ابرد ولی فوتبالش داره نابود میشه. کاش میرفت تیمیای اروپایی، پول کمتر میدن ولی باز کیفیت لیگشون بهتره؛ من خودم پرسپولیس هستم ولی قائدی رو مث طارمی دوس دارم، دوس دارم پیشرفت کنه و تو تیم ملی بدرخشه بره تیمای اروپایی بازی کنه نه این که تو تیمای پولی عربی، نیمکت نشین ثابت بشه.
    • ✪ دخـــــتـــر قــرمــز ایـــرانــم ✪ IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      1 0
      متنو خوندی اصن؟ بعدشم توهین نکن قایدی عین طارمی آینده داره داره میگه کاش نمیرف تو تیمای عربی ایم اوکی؟ 😐
    • IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      قایدی طاقت اون باشگاه عربی رو نداره آخه. ای کاش حداقل مجردی میرفت یا فرهاد پودری رو با خودش میبرد؛ چون پودری باز سالها تجربه کسب کرده تو تیمهای عرب
  • حمید ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 4
    اما وزیر بود که فراریش داد!
  • علی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    22 2
    زود دامادش کردند که سرش تو زندگیش باشه، اما اسیر فظای مجازی و زندگی سلبریتی و بلاگری شدند این زوج جوان
  • جنبش مشرقیون US ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    6 1
    تقصیر اول به خاطر مدیران استقلاله به خاطر یه ذره پول فروختنش .. من گفتم که باید این فصل و تو استقلال باشه و چون بازیکن اصلیه دیده میشه و تو تیم ملی میره در جام جهانی اونجا تیم های بزرگ اروپایی میبیننش و پوله بیشتر از این اعرابم گیره استقلال میاد
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      آخه جیب فرناز خالی بود
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 1
    پول و شهرت همیشه خوب نیست. بخصوص برای کسانی که گنجایش انرا نداشته باشند. ولی این به معنای اخر کار نیست. اگر کسی بخواهد با شرکت در کارهای خیر خواهانه مشکلات را پشت سر میگذارد و به روزهای قبل خود بازمیگردد
  • علی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 4
    قاعدی برمیگرده و بهترینها ما استقلالی‌ها هم دوستش داریم تو می‌ترسی بیاد بزنه درتون
  • UA ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    تیم های حاشیه خلیج فارس خوب پول میدن ولی پتانسیل روانی بازیکن و مربی رو در عوضش می‌گیرند علتش رو نمی‌دونم ولی بازیکن و مربی بایستی از نظر شخصیتی خیلی محکم باشه تا درهم شکسته نشه. اکه بازیکن بصورت قرضی هم که شده به یک تیم خارج از اون کشورها حتی برای چند بازی بره اوضاع روانی اش برمیگرده. قایدی مشخص بود که در این لیگ امارات گم خواهد شد. در قطر و کشورهای اطرافش هم همینطور هست.منتهی قایدی به شدت کم شده و نیاز هست خودش رو پیدا کنه
  • ایرانی عصبانی AU ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 1
    هرانچه من ازقایدی ديده‌ام و درباره او خوانده ام حاکی از استعداد فردی فوق‌العاده تا بقول عده‌ای نابغه در برهم زدن هر خط دفاعی است. قایدی متاسفانه انتخاب خوبی در این اولین باشگاه خارجی خود نکرد.و من انرا در بسیاری موارد دیگر درمورد بازیگران دیگر ایرانی ديده‌ام که به کشورهای حوزه خلیج فارس میروند.این کشورها شاید برای سالیان افولی سن و سال فوتبالیست ها بد نباشد ولی مناسب بازیکنی جوان با اینده درخشان نیست. قایدی از مربی ترکیه الصل و پیشین تیم ملی استرالیا و فعلی تیم اسکاتلندی سلتیک به مبلغ میلیون پوند۳.۵ در فصل نقل و انتخابات ژانویه امسال خواسته شده بود اما تیم اماراتی این درخواست را رد کرد . این تصمیم برای فروش بازیکنی که بنظر کسانی در این صفحه تکنیک خود را از دست داده که حتی در سطح استقلال هم نیست عاقلانه و منتقی بنظر نمیرسد.مسخره ان است که همانطور که همه شنیده‌اند عدم بازیگیری او حتی صدای فوتبال شناسان اماراتی را در اورده است. من شخصا فکر میکنم مسائلی غیر حرفه ای مطرحه هستند. احتمالا دستها یی در کار اند که حتی به قیمت خرابکاری اینده او وی را به تیمی در ایران برگردانند. سوال چرا این بازیکن را اینقدر میکوبید؟.چون در تیم باشگاهی به بازی گرفته نمیشود نباید به تیم ملی دعوت شود. مگر جهانبخش در تیم انگلیسسی چقدر بازی کرد؟.ولی همیشه و بگویم مستهقانه به تیم ملی دعوت میشد.متأسفانه این مربی تیم ملی -استعداد و تکنیک وحتی نیازمندیهای تیم خود را منوط به تصمیم‌گیری مربی دیگری کرده است. و وقتی مربی الاهلی به قایدی بازی نداد جناب مربی ما هم گویا دگراو را نمشناسد.افراد خیر کار باید مسئله او را پیگیری و کمک کنند.
  • باشو ویرانگر تاجی معروف مهندس تونلسازی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    قایدی بعد پیشنهاد سلتیک و درخواست پنج میلیون دلاری الاهلی برای فروش قایدی ،،،فاسدینی خودش به بیحالی زده تا الاهلی قراردادش را فسخ کند تا بتواند به عنوان بازیکن ازاد با تیم سلتیک اسکاتلند قرارداد ببندد ،،،امیدوارم آخر شاهنامه برای باشو ویرانگر معروف به باشو دبل تونلساز خوش یمین باشد
  • کیسه حقیر هوادار صغیر IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    اینم هنرنمایی فرناز پودری که این بچه رو برد دو دستی تحویل شیخ های امارات کرد تا یه پولی به جیبش بزنه و عاقبت این سوسک رو به اینجا کشوند البته جای خدا واقعا حقه کسی که قاتل باشه و آه و ناله مادری پشتش باشه بدون شک تو زندگیش خیر نمیبینه اینم نمونه بارزش......ننگ بر کیسه و کیسه کش حقیر
  • علی IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    فیلمنامه پرفروش ..شیطان در می زند ۰۹۱۷۷۵۲۳۵۸۱
  • اصالت IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    شما هنوز نفهمیدید فرهاد مجیدی تحمل اینکه یکی محبوبتر از او تو استقلال باشد را ندارد تاژه یک پول مفت دلالی هم گرفت هم ببین هرچی پیشکسوت محبوب تو استقلال است از قلعه نویی منصوریان فکری پا پاشارزاده یا زرینچه و .....همه را فرهاد مجیدی دکشان کرد تازه یک مشت جیره خوار اجیر کرده تا ازش حمایت کنند وگرنه یک استقلالی واقعی می فهمد او برای استقلال چیکار کرده از لیگ برتر که رفت و سه جام حذفی را بر باد داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس