حزب الله: گسترده‌ترین پویش در محکومیت هتک حرمت به قرآن راه‌اندازی شود

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از تمام امت اسلامی خواست گسترده‌ترین پویش را در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد راه اندازی کنند.

به گزارش مشرق، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اقدام برخی تندروها در سوئد در آتش زدن نسخه‌هایی از قرآن کریم را محکوم کرد و آن را حمله آشکار به ایمان مسلمانان، تحقیر عمدی دین آنها و توهین جدی به کتاب خدا دانست که قابل تحمل یا چشم پوشی نیست.

به گزارش المنار، حزب الله تاکید کرد که این عمل تکرار تلاش‌های ناپسند قبلی و کاریکاتورهای ننگینی است که بزرگترین پیامبر خدا حضرت محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و آله) را هدف قرار داده است.

حزب الله در بیانیه خود از مقامات سوئد خواست که عاملان این رویداد را جرم انگاری کنند و شدیدترین اقدامات بازدارنده را علیه آنها اعمال کنند تا از تکرار چنین حوادث نفرت انگیزی جلوگیری شود.

این جنبش در عین حال خواستار الهام گرفتن از اصول والای بشردوستانه مندرج در قرآن کریم شده که مشوق گفت‌وگو، مدارا و پذیرش دیگران است.

حزب الله در این بیانیه از همه امت اسلامی، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و مراجع دینی و انجمن‌های عالی اسلامی و علمای دین  واحزاب و گروه‌های سیاسی و همه نهادهای بین المللی و حقوق بشری  خواست گسترده‌ترین کمپین در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم را راه اندازی کنند.

یک عنصر نژادپرست به نام «راسموس پالودن» رهبر حزب راست گرای افراطی در دانمارک جمعه گذشته اقدام به سوزاندن قرآن در یکی از محله‌ها در سوئد کرد. این اقدام که به بهانه آزادی بیان تحت حمایت پلیس این کشور صورت گرفت، موجب واکنش‌های گسترده‌ و اعتراضات خشونت بار در سوئد شد که کماکان ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس