همکاری ایران و قطر در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ جدی‌تر از همیشه

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص همکاری ایران با قطر در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: در خصوص اقتصاد ورزش، وزارت گردشگری برخی از مناطق آزاد و نهادهای ذی‌ربط مشغول فعالیت و انجام اقداماتی هستند.

به گزارش مشرق، به نظر می‌سد موضوع همکاری ایران با قطر در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ برای مسئولان کشور بیشتر از هر زمان دیگری جدی شده است. این همکاری متقابل بین دو کشور ایران و قطر در خصوص جام جهانی ۲۰۲۲ از زمانی کلید خورد که سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری با امیر قطر گفت‌وگو کرد. در این دیدار مقرر شد که ایران در میزبانی جام جهانی قطر با این کشور عربی همکاری کند. در پی این توافق، سخنگوی دولت عنوان کرد که رئیس جمهوری به معاون اول خود دستور داده تا کارگروه ویژه‌ای برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های دولتی به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر تشکیل شود.

همکاری ایران و قطر در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ جدی‌تر از همیشه

بیستم فروردین‌ماه بود که حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در خصوص این همکاری گفت: این تعاملات در کنار پررنگ کردن ظرفیت ورزشی کشور می‌تواند فرصتی برای تقویت دیگر موضوعات همچون گردشگری، حمل و نقل مسافر و ... باشد؛ با توجه به حضور هواداران جام جهانی در مناطق آزاد، می‌توانیم ظرفیت حمل و نقل عمومی به ویژه دریایی برای این فرصت پیش آمده را رونق دهیم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دو شهر کیش و قشم برای میزبانی از هواداران جام جهانی می‌تواند به محکم شدن روابط دو کشور در تعاملات و ارتباطات ختم شود. شهرهای جنوبی کشور به ویژه جزیره زیبای کیش در بحث هتلینگ و خدماتی که به گردشگرها باید بدهیم، مجهزتر بوده و جلسات هماهنگی در قالب دیدار و گفت‌و گو شروع شده است.

امروز(دوشنبه) نیز سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در ارتباط با جام جهانی قطر و اقدامات وزارت خارجه در این ارتباط نیز با اشاره به جذابیت بحث فوتبال افزود:‌ وزارت خارجه تلاش می‌کند که هر آنچه که دستگاه‌های متولی می‌خواهند در این زمینه انجام دهد.

وی ادامه داد: کارگروهی زیر نظر معاون اول رئیس جمهوری شکل گرفته و وزارت خارجه نیز عضو آن است؛ ما سعی می‌کنیم در راستای دیپلماسی ورزشی هر کاری که لازم باشد را انجام دهیم.

همکاری ایران و قطر در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ جدی‌تر از همیشه

خطیب‌زاده با بیان اینکه در سفر کوتاهی که به آفریقا داشته با مقامات سنگال و غنا نیز در ارتباط با فوتبال و بازی‌های دوستانه صحبت کرده‌ است، افزود: البته فدراسیون اهداف دیگری را برای مسابقات دوستانه و تیم‌های تمرینی در نظر دارد ولی ما در این حد هم فروگذار نمی‌کنیم که فرصت‌هایی را برای آن‌ها فراهم بیاوریم.

وی همچنین در این نشست گفت: من فکر می‌کنم که ان‌شاءالله تیم ملی فوتبال ایران با قاطعیت از گروه خود بالا خواهد رفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • استقلال IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 2
    هنوز توهم همکاری با قطر برای جام جهانی از بین نرفته؟ قطر خودش لاکچری ترین امکانات دنیا رو داره نه تنها برای 32 تیم بلکه برای 200 تیم و بلکه برای 10000 ورزشکار .....یک هزارم امکانات قطر هم نداریم...یه دسشویی تمیز نداریم بعد توهم می زنیم
    • محمد IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 0
      کشور کوچکی هست فضا کمه
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    حالا زوده بگذارید زمان جام جهانی به فکرش می افتید. مسئولان تنها به فکر پول نفت اند. کی از خواب بیدار میشن
  • جوک ساز IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 1
    خخخخخخ. . عجب جوکی
  • محمد IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 0
    همکاری فقط داشتن توالت شیک و یا هتل مجلل و ....نیست (گفته دوست بالا)، همکاری ایران با قطر برای قطر خیلی مهم‌تره و اثرگذاریش بالاتر از این چیزاست. به این فکر کن که در شرایط نزدیک به شروع جام جهانی بحث سیاسی و امنیتی و.... برای قطر و حتی کشور‌های اطراف بخواد پیش بیاد! اونموقع کسی از اروپا و یا آسیای شرقی و ..... دیگه برای تماشا میان!!!! و قطعا اثر گذاری منفی در برگزاری برای قطر داره! مطمئن باش در شرابطی که روابط خوبی با عربستان و امارات نداره قطعا نیاز زیادی به حمایت ایران خواهد داشت. یادمه بعد از مشکل روابطش با عربستان و امارات با گذشت یک هفته این کشور ثروتمند مثل ی کشور قحطی زده شده بود!!! ایران به دادش رسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس