بانوان ورزشکار ایران الگوی مناسبی برای تبلیغ حجاب هستند

رییس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا و دبیر کل فدراسیون جهانی با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سیدحمید سجادی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، سیدحمید سجادی در این دیدار با استقبال از تعامل فدراسیون‌ها و انجمن‌های ورزشی با فدراسیون‌های آسیایی و جهانی گفت: امیدوارم با تعامل خوبی که بین کشور ایران و فدراسیون آسیایی و جهانی وجود دارد بتوانیم قدم‌های مثبتی برای توسعه رشته سپک‌تاکرا برداریم و ایران جایگاه بهتری بتواند پیدا کند.

وی افزود: از زحمات همه همکاران در انجمن سپک‌تاکرا تشکر می‌کنم و خوشحالم که این تلاش‌ها به نحو مطلوب دیده می‌شود. وزارت ورزش و جوانان همچون گذشته از این رشته حمایت می‌کند تا سپک‌تاکرا جایگاه بهتری در کشور پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در کنار جذابیت قهرمانی این رشته، جنبه نشاط بخشی و تفریحی سپک‌تاکرا نیز باید به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد. ایران ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه رشته سپک‌تاکرا دارد و می‌تواند به یکی از قطب‌های اصلی این رشته در آسیا و جهان تبدیل شود.

حلیم بن‌قادر نیز ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با وزیر ورزش و جوانان ایران اظهار داشت: باعث خوشحالی است که آقای سجادی از جنس ورزش است و شناخت خوبی از قوانین و رشته‌های مختلف دارد.

وی افزود: پیش از این ۲۰ کشور عضو جهانی سپک‌تاکرا بودند ولی با حمایت‌هایی که صورت گرفت تعداد کشورها به ۵۵ رسیده است. ایران نقش پررنگی در توسعه این رشته در آسیا داشته و باعث شد که تعدادی از کشورهای همسایه با کمک ایران عضو آسیایی و جهانی این رشته شوند.

رییس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم و درحال رایزنی با کمیته بین‌اللملی المپیک هستیم که بتوانیم از المپیک پاریس رشته سپک‌تاکرا را وارد این بازی‌ها کنیم. از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایران توقع داریم که در این راستا از رشته سپک‌تاکرا حمایت کنند.

وی گفت: انجمن سپک‌تاکرای ایران فعالیت چشم‌گیری برای توسعه این رشته دارد و اکثر استان‌ها فعال شده‌اند. قصد ما این است که در جلسه فدراسیون جهانی که به زودی برگزار می‌شود آقای علیپور را به عنوان فردی که تلاش زیادی برای توسعه رشته سپک‌تاکرا داشته است معرفی کنیم.

معاون انجمن مسلمانان سنگاپور با اشاره به نقش حجاب بانوان ورزشکار ایران اظهار داشت: بانوان ورزشکار ایران یک الگوی خوب برای بانوان دیگر کشورها هستند. از موضوع حجاب در فدراسیون آسیایی و جهانی حمایت می‌کنیم چون بازخورد بسیار خوبی دارد. تیم سپ‌تاکرای بانوان ایران نیز همانند تیم مردان می‌تواند در صورت شرکت، حضور موفقی در بازی‌های آسیایی چین داشته باشد.

در این دیدار محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی و سهراب آزاد رییس انجمن سپک‌تاکرای ایران نیز حضور داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    تبلیغی برای انحراف دینی!
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 0
      سخن شنیدیم از خوارجی
  • صابر IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    یادم نمیره داشتم توی یکی از انحمنهای خارحی یه بحثی رو درمورد پوشش زنان رزمیکار قدیمی دنبال میکردم. نظرات مختلفی داده شده بود و هرکسی نظرش رو بیان میکرد. یکی از کاربران اون انجمن تصویر یکی از بانوان ورزشکار ایران رو گذاشته بود. خیلی به خودم بالیدم که بانوان وشکار ما با حجاب هستن. آخه غربیها کلی هزینه میکنن برای ساخت فیلمهاشون و برای اینکه بگن زنها در جنگ چه جور لباس میپوشیدن از همه جای لباس میزنن! که فیلمه فروش بره و درحالیکه مردهاشون حتی کربات هم میذارن یا به شوخی مثلا مرد عنکبوتی حتی چشمهاش هم معلوم نیست، طراح های لباسشون به خانمها که میرسن اصلا به خطر زخم خوردن و آسیب پذیری بدن توجهی نمیکنن!
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      0 0
      حجاب اجباری که به خود بالیدن نداره. اگر آزاد بود میشد بگی
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 0
      حجاب اجباریه که وضع بی‌حجابی تو ایران نبود
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    کدوم الگو. اگر اجباری نبود و حجاب داشتند باز یک چیزی. ولی اگر آزاد کنید خیلی ها حجاب رو برمیدارن عزیزم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس