خطیب‌زاده: تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشود درباره هیچ چیز توافق نمی‌شود

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در خصوص موضوعات باقی مانده در وین گفت: در طی ۱۱ ماه مذاکرات همواره گفتیم تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشود درباره هیچ چیز توافق نمی‌شود.

به گزارش مشرق، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری، ضمن تبریک روز ارتش، گفت: آنها در کنار دیگر دلاورمردان اجازه ندادند حتی یک میلیمتر از خاک ایران عزیز در اشغال خارجی باشد و امروز تمامی حیثیت، جان و مال و ناموس این مملکت تحت حفاظت این عزیزان قرار دارد.

وی در واکنش به سوالی در خصوص رفع تحریم‌های سپاه در دولت گذشته، گفت: موضوعات باقی‌مانده در گفتگوهای وین برای همه روشن است. در ۱۱ ماه گذشته در مذاکرات همواره گفتیم تا زمانی که درباره همه مسائل توافق نشود، درباره هیچ چیز توافق نمی‌شود. امروز هم توافقی در دسترس نداریم که درباره آن[توافق] صحبت کنیم.

خطیب‌زاده تصریح کرد:  موضوعات باقی‌مانده به محض آنکه تمام شود می‌توانیم بگوییم توافق در دسترس است.

آزادسازی پول‌های ایران به هیچ کشور ثالثی ربطی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در خصوص اخباری مبنی بر آزادسازی منابع ارزی کشورمان گفت: آزادسازی منابع ایران و بازگشت پول‌هایی که از صادرات کالا و خدمات از ایران به کشورهای دیگر انجام شده است ربطی به هیچ کشور ثالثی ندارد و اینکه آمریکا تلاش می‌کند درباره هر موضوع مربوط به ایران مداخله کند نشان می‌دهد تا چه حد با ادعاهای آمریکا و دولتِ بایدن فاصله دارد. آنچه ما انجام می‌دهیم در چارچوب منافع قطعی مردم ایران است. 

خطیب‌زاده افزود: هیأتی به تهران آمد و درباره آزادسازی بخشی از منابع ایران توافقاتی انجام شد که این موضوع نه به آمریکا مرتبط است و نه اجازه می‌دهیم آمریکا به جزئیات آن ورود کند. 

نامه «امیرعبداللهیان» به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

وی در واکنش به یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی نیز، گفت: بار دیگر شاهد هتک حرمت مسجدالاقصی بودیم و رژیم جعلی صهیونیستی یورشی را به نمازگران و روزه‌داران انجام داد و تعداد زیادی را مجروح کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: روند عادی‌سازی سران برخی کشورهای عربی و اسلامی با این رژیم آن‌ها را بیشتر جری کرده تا ددمنشی‌های خود را گسترش دهند. ایران ضمن محکومیت شدید، اقدام خود را در سطح سازمان همکاری اسلامی و وزرای کشورهای اسلامی انجام داده است و آقای امیرعبداللهیان نیز نامه‌ای را به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی فرستاد. 

خطیب‌زاده گفت: طی روزهای آتی این روند را ادامه می‌دهیم، چون رژیم زیاده خواه و بحران آفرین صهیونیستی تنها با پاسخ محکم دست از این اقدامات برمی‌دارد.

سفیر اوکراین بهتر است متوجه مواضع دولت خود شود

وی در واکنش به اظهارات سفیر اوکراین در تهران، گفت: سفیر اوکراین یک بار دیگر توئیت وزیر امور خارجه اوکراین را بخواند تا متوجه مواضع دولتش بشود. 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص روابط ایران و عراق گفت: در روابط ایران و عراق موضوعات دوجانبه بین المللی و منطقه‌ای زیادی وجود دارد. البته در حوزه روابط دوجانبه، راه‌آهن شلمچه از جمله موضوعات در حال پیگیری در کمیسیون مشترک است.

خطیب‌زاده افزود: همچنین برخی پروژه‌های مشترک از جمله روان‌سازی صدور روادید برای اتباع دو کشور در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: عراق همچنین نقش قابل توجهی در منطقه و در گفتگوهای ایران و عربستان دارد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سفر وزیر خارجه به تهران نیز در این خصوص و نگرانی تهران از حضور برخی از طرف‌های ثالث در عراق بود که انتقال نظرات صورت گرفت.

خطیب‌زاده همچنین در واکنش به هتک حرمت به ساحت قرآن در سوئد گفت: آنچه در سوئد اتفاق افتاد بسیار منزجر کننده بود. جمهوری اسلامی ایران به اشد وجه اهانت به ساحت قرآن مجید را محکوم می‌کند و تکرار این موضوع توسط اتباع سوئد جای تاسف عمیق دارد.

وی افزود: منتظر هستیم که دولت سوئد به سواستفاده از آزادی بیان و فراهم کردن فضا برای آزادی نفرت پراکنی پایان دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: قلوب جهان اسلام از این هتک‌حرمت‌هایی که در سایه‌ی آرامش و امنیتی که غرب برای هتاکان فراهم کرده است، جریحه‌دار شده است.

 زنجیره انتفاع اقتصادی ما در مذاکرات باید لحاظ شود

خطیب‌زاده همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه رفع تحریم‌های سپاه تنها موضوع باقی مانده در مذاکرات است، گفت: موضوعات باقی‌مانده میان ایران و ایالات متحده بیش از یک موضوع است.

وی افزود: در چند هفته‌ی گذشته پیام‌هایی از طریق آقای مورا و بعد از سفر او به تهران مبادله شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه تمامی عناصر و اجزای فشار حداکثری ایالات متحده باید از بین برود،اظهار داشت: آمریکا نمی‌تواند تمام انرژی و وقت طرف‌ها را با حفظ میراث ترامپ، تلف کند. 

خطیب‌زاده افزود:  زنجیره انتفاع اقتصادی ملت ایران از برجام باید به طور کامل دیده شود که این موضوع تا الان باقی‌مانده است.

وی درخصوص ادعای یکی از رسانه های آمریکایی مبنی بر اینکه درخواست تضمین از ایران برای چشم پوشی از انتقام خون سردار سلیمانی مطرح شده است، گفت: اصل اساسی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بعد از ترور بزدلانه سردار رشید ایران و اسلام شکل گرفت که اقدام صورت گرفته توسط مسببان، عاملان و مشاوران این عمل بزدلانه بی کیفر نخواهد ماند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این یک اصل قطعی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است که این افراد باید به پیشگاه عدالت آورده شوند. 

خطیب‌زاده درباره ارتباط بین آزادسازی اموال کشورمان و همچنین آزادی برخی محکومین گفت:  هیچ ارتباطی بین مطالبات دو جانبه ما از کشورها و موضوع بشردوستانه بین ما و ایالات متحده نیست؛ اگر ایالات متحده دوست داشته باشد به این شکل عمل کند قطعاً جلوی آن خواهیم ایستاد.

وی افزود:  موضوعات انسانی و بشردوستانه در چارچوب خودش دنبال می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد:  بدهی کشورهایی از جمله کره جنوبی نیز همچنان باقی مانده است و ما آن را در روابط دو جانبه  لحاظ خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 4
    دولت انقلابی اعلام کرد معیشت مردم به مذاکرات گره نخورده است پس با همین فرمون برید جلو تا آخرش.
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 0
      منتظر گرونی های جدید باش پس
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 10
    تیم مذاکره کننده اه ها در وین ماند تا حجت بر غربگداها تمام شود که چقدر تلاش کردند.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 1
    قرار بود تنگه هرمز رو ببندین تا پول ها رو پس بدن چی شد؟
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 1
    دیپلماسی انقلابی ایران غرب و ناتو را مبهوت کرده چرا که تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 1
    حالا چراغ دست بگیرین دنبال ظریف بگردین. خود کرده را تدبیر نیست....
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 1
    تیم انقلابی دیپلمات ها مذاکره کنندگان غربی را مثل نوکر پشت درب نگه داشته اند و به آنها اجازه حرف زدن هم نمیدهند.
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    آنچه مسلم است، ایده خنثی سازی تحریمها، بدون برچیدن فساد اقتصادی در نهادها و نابود کردن انواع مافیا و رفع موانع تولید داخلی نیست. ولی حمایت از تولید داخلی در صورتی موفق خواهد بود اصل رقابت پذیری و جلوگیری از انحصار و اجحاف به مصرف کنندگان باشد و این تنها با آزادی واردات کنترل شده کالاهای مورد نیاز کشور با عوارض منصفانه (مثلا10%)ممکن است
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    اتفاقا گره کور خورده.
  • NL ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    من یک ایرانی در بند هستم من در زندان نیستم با این وجود به مدت دو سال است بروی من در حال آزمایش های غیر انسانی هستند درکشور هلند مرا در اتاقی محبوس کردند مرا کتک زدند گرسنگی دادند در بدترین شرایط بهداشت جسمی و روحی قرار دارم کنسولگری ایران هم با آنها هم داستان است از وزارت اطلاعات عاجزانه در خواست مصاعدت دارم یک بار توانستم از این مکان فرار کنم جلوی سفارت زانو زدم صورتم را به خاک مالیدم در حال گریه کردن به پهنای صورت التماس میکردم : آقا شما را به خاطر امام حسین ... آقا آقا تورا به جان امام حسین !!!! مرا از آنجا راندند !!! و گفتند مدتی پیش همین جا جلوی درب سفارت یک ایرانی اقدام به حلق آویز کردن خود کرده.... گم شو گم شو !!!! سر کنسول شخصی است بنام گل حسنی آیا من ایرانی نیستم ؟ خدا میداند من از آن دست آدم های وطن فروش خود فروخته نیستم این یک پیام اضطراری است این سایت و پیام گذاشتن در آن آخرین راه من بوده ! خانواده ام هر کاری بود انجام دادند در ایران به وزارت خارجه مراجعه کردند ... فقط دست به خودسوزی نزده اند کجایند سربازان آقا امام زمان ؟؟؟؟؟ از شما عزیزان مسئول در این سایت عاجزانه در خواست دارم این را انعکاس دهید یا در سایت و به عزیزان در اطلاعات تا دوبار به آغوش میهن عزیز برگردم نفرین بر حقوق بشر غربی .. این بیشرف ها مرتب به نام حقوق بشر پیگیر وضع جنایتکاران و تروریست ها در زندانهای ایران هستند حتی حرص و جوش بهداشت در زندان های ایران را هم میزنند و پیگیر گرفتاری های منافقین و مجاهدین و تروریستها هستند ... اما در مرکز هلند دست به جنایت علیه یک مظلوم میزنند ، من قربانی تنهایی و بی کسی هستم، همه شهرمرا میشناسند حتی پلیس و ارگان های به اصطلاح مدد کار اجتماعی ...
  • سعید موسوی NL ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    بارها با دکتر ها و افراد مختلف بالا ی سر من میایند در حالی که اشک در چشمان شان جمع شده به من میگویند : درک میکنیم و میفهمیم چقدر سخت است !! از من برای گرفتن اعضا بدنم از قبل امضاء گرفتن و البته صدها مورد دیگر ...
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • DE ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    سخنگوی محترم وزارت خارجه بفرمایند که آیا آزادسازی منابع مسدود شده ایران در خارج در ازای آزاد سازی محکومین امنیتی است؟
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    اتفاقا الان اون ۵درصدیها خیلی خوشحال شدن که تا۲۰سال دیگه وضع همینه صداشون هم که برابر95درصد بلنده تریبون و همه چی دارن
  • NL ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    قبلا در همین سایت و جاهای دیگر سران سپاه گفتند اگر مانع احیای برجام تحریم سپاه است، انها از خیر از تحریم درامدن میگذرند(فقط تکلیف سربازان وظیفه .... ؟) / اما بهانه امریکا(شرطش) برای حذف سپاه از لیست تروریست، لغو اعلام انقام بخاطر شهید سلیمانی است، که حتی یک استاد حقوقدان پیشنهاد داده یک توافق مصالحه شود، یعنی ایران اعلام کند پرونده شهید سلیمانی حقوقی پیگیری کند و از تهدید انتقام امران منصرف شود. نکات: ۱- اساسا بارها اعلام کردند انتقام انجام شد با زدن پایگاه عین السد و همچنین خروج امریکا از بعضی مناطق پیرامون مثل افغانستان! ۲- اساسا تندروهایی شهادت سردار بهانه عدم لغو تحریم سپاه و احیای برجام کرده اند(تحمیل خسارات به یک ملت) اساسا میدانند روح شهید سلیمانی راضی است؟! آیا شهید سلیمانی ها جانشان دادند تا مردم ایران در فقر و تحریم باشند و از آن طرف مفسدان اقتصادی مافیا با گزانفروشی موجب فروپاشی اجتماعی و نارضایتی و حتی رویگردانی بخشی از مردم از نظام و تشیع شوند؟! ۳- آیا خانواده شهید سلیمانی راضی هستند به مطالب فوق تا انتقام عزیزانشان بگیرند، آن هم معلوم نیست چطور و اما استکبار بهانه تراشی کند برای لغو تحریمها؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس