کد خبر 1364008
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
بایدن در حال از دست دادن حمایت اسپانیایی‌ زبان‌ها است

نظرسنجی ها نشان می‌دهد که جو بایدن رییس جمهور آمریکا در حال از دست دادن حمایت تمامی جمعیت‌های مختلف به ویژه اسپانیایی زبان‌هاست.

به گزارش مشرق، نشریه هیل آمریکا در تحلیلی نوشت: براساس اعلام دانشگاه کوئینیپیاک، میزان محبوبیت چهل و ششمین رییس جمهور ایالات متحده به ۳۳ درصد رسیده که تنها ۹ درصد بالاتر از میزان محبوبیت ریچارد نیکسون رییس جمهور اسبق این کشور در روز استعفای خود است.

اما شاید مهم‌ترین رقمی که تیم جو بایدن را آزار می‌دهد میزان محبوبیت آن در بین اسپانیایی زبان‌ها است گروهی بسیار مهم از بین رای دهندگان که ۶۱ درصد آنها به او در انتخابات ۲۰۲۰ رای دادند.

براساس نتایج نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک که در هفته جاری منتشر شده، بایدن تنها ۲۶ درصد در بین اسپانیایی زبان‌ها محبوبیت داشته است. این در حالی است که براساس آمارهای سایت FiveThirtyEight.com، بایدن در زمان ورود به کاخ سفید در بین این گروه جمعیتی، دارای ۶۹ درصد محبوبیت بود. بنابراین آمارها نشان می‌دهند که در طول ۱۵ ماه گذشته میزان محبوبیت رییس جمهور آمریکا در بین این بلوک قدرتمند از رای دهندگان ۴۳ درصد ریزش داشته است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۱۲ درصد از اسپانیایی زبان‌ها «تایید قوی» از عملکرد رییس جمهور داشته و ۵۴ درصد از عمکرد وی «قویا ناراضی» بوده یا «تا حدی ناراضی» بوده‌اند.

این آمارها برای دموکرات‌ها بسیار حیاتی است زیرا اسپانیایی‌زبان‌ها مهم‌ترین و بزرگترین گروه در بین اقلیت‌های قومی این کشور هستند.

جو بایدن یک بار و بدون آنکه متوجه شود که اظهاراتش تا چه اندازه گزنده است، گفت: بسیار سخت است که به «لاتینکس» ها واکسن زد. چرا؟ چون آنها نگران هستند که به آنها واکسن زده و بعد اخراج شوند؟

این در حالی است که چرا اساسا لاتین تبارها باید نگران اخراج از آمریکا باشند، به ویژه اگر پیش از این شهروندان قانونی آمریکا شده باشند؟ به نظر می‌رسد که رییس جمهور بیش از ۶۰ میلیون نفر را مهاجران غیرقانونی تصور می‌کند.

از سوی دیگر واژه «لاتینکس» تلاش برای اشاره به گروهی از افراد فارغ از جنسیت آنهاست. اما براساس آمارهای « Bendixen & Amandi International» بیش از ۴۰ درصد از رای دهندگان لاتین تبار از استفاده از واژه «لاتینکس» آزرده خاطر می‌شوند. تنها ۲ درصد از آنها خود را «لاتینکس» معرفی می‌کنند.

۲ نگرانی عمده لاتین تبارها افزایش نرخ تورم و جرم و جنایت است. براساس نتایج نظرسنجی اخیر «آکسیوس» ۳۷ درصد از رای دهندگان لاتین تبار نگرانی اصلی و اول خود را افزایش تورم و ۳۵ درصد دیگر نیز جرم و جنایت اعلام کرده‌اند.

همزمان نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا و نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا هشدار داده که بسیاری از دموکرات‌ها احتمال دارد کرسی های خود را در انتخابات میان دوره ای پیش رو از دست بدهند. بر اساس کتابی که ماه آینده توسط جاناتان مارتین و الکس برنز خبرنگاران نیویورک تایمز منتشر خواهد شد، پلوسی معتقد است که حزب دموکرات «مهاجران آسیایی و اسپانیایی تبار را با صحبت های سست از سوسیالیسم بیگانه کرده است.»

در جوامع لاتین تبار اعتقاد بر این است که دموکرات‌ها به طور معمول احتیاط کمی نسبت به اظهارات خود نسبت به سقط جنین در بین آمریکایی‌های جدید دارند که اعتقادات مذهبی قوی دارند.

با این حال نظرسنجی آکسیوس نشان می‌دهد که نامزدهای بالقوه جمهوری خواه نظیر «ران دی سانتیس» دارای حمایت قوی در بین اسپانیایی زبان‌ها هستند. براین اساس فرماندار فلوریدا محبوبیتی بیش از ۴۶ درصد در بین این افراد داشته است. این رقم، برای جمهوری خواهان بسیار قابل توجه است که میزان محبوبیت آنها در ماه های گذشته تنها ۳۹ درصد بود. براساس آمارهای این نظرسنجی ها، با توجه به احتمال بالای نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، میزان محبوبیت وی در بین لاتین تبارها، ۸ درصد بوده است. با این حساب جو بایدن همچنان با اختلاف بالایی از ترامپ در بین این افراد جلوتر است.

شاید شگفت‌آورترین آمارها مربوط به برخی از ایالت‌های مرزی مانند تگزاس باشد. بیش از ۵۰ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده لاتین تبار در این ایالت با عملکرد مرزی دولت موافق نیستند. همان طور که شاید به خاطر داشته باشید، بایدن، کاملا هریس معاون اول خود را مسوول مدیریت بحران مرزی کرد اما با این حال او در این جبهه کاملا بی تفاوت بود.

هانری کوئلار نماینده دموکرات تگزاس در این خصوص به نیویورک تایمز گفت: من بسیار محترمانه به هریس می گویم. من ادامه می‌دهم. او مسوول این کار بود اما به نظر نمی رسد که علاقه ای به آن داشته باشد. بنابراین ما به سراغ افراد دیگری برای کار بر روی این مساله خواهیم رفت.

جو بایدن که بیش از هر شخص دیگری در تاریخ آمریکا آرای خود را از بین رای دهندگان لاتین تبار به دست آورده است، امروز تنها از حمایت یک سوم جمعیت کشور برخوردار است. جامعه لاتین تبار موضوع خروج را رهبری می کند؛ چشم اندازی که حزب دموکرات حتی نمی تواند ۱۵ ماه بعد از بدست گرفتن کامل قدرت در واشنگتن آن را متصور شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس