حشمت اله عسگری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام کرد: تاکنون ۷۰ درصد این مصوبات اجرایی شده و ۳۰ درصد از برنامه‌ها هنوز عملیاتی نشده است.

به گزارش مشرق، حشمت اله عسگری عصر یکشنبه پس از پایان جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران با تاکید بر اینکه استاندار تهران بر لزوم بهره گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید ویژه دارد، افزود: در ستاد تسهیل تقریبا جایی برای حضور مدیران پیش بینی نشده بود اما از جلسه آینده از نماینده معاونت علمی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های ستاد تسهیل برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دعوت به عمل خواهد آمد تا بتوانیم از این ظرفیت بهره بگیریم.

وی از تصویب برنامه اجرایی ستاد تسهیل استان تهران برای سال جاری خبر داد و گفت: این برنامه با عنوان برنامه سال ستاد تسهیل در چهار محور  تعیین تکلیف واحدهای راکد، تعیین تکلیف واحدهای تملیک شده بانکی، طرح هایی که با درصد پایین فعالیت می‌کنند یعنی طرح هایی که موجود هستند؛ اما با درصد پایینی فعالیت دارند و طرح‌هایی که پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند و باید به بهره برداری برسند، تهیه شده است.

وی اضافه کرد: این چهار محور به علاوه برنامه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، پنج برنامه اجرایی ستاد تسهیل برای سال ۱۴۰۱ است که در جلسه امروز به تصویب رسید و به زودی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

معاون استاندار تهران با اشاره به برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز گفت: جلسه امروز (یکشنبه) طبق روال گذشته روزهای یکشنبه برگزار می شود اما رویکرد برگزاری جلسات متفاوت شده است به شکلی که در مرحله اول مشارکت فعال نمایندگان دستگاه‌های مختلف را شاهد هستیم و نسبت به سال گذشته نمایندگان دستگاه‌های مختلف موضوعات را با جدیت بیشتری پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: کمیته‌ای با عنوان نظارت بر مصوبات جلسات ستاد تسهیل استان تهران نیز تشکیل شده و ما معتقدیم تقریبا ۷۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل اجرایی شده است اما برای ۳۰ درصد مابقی برنامه‌ای نداشتیم بنابراین کمیته نظارت پس از تشکیل بر اجرایی شدن این مصوبات متمرکز شده تا شاهد اجرایی شدن حداکثری مصوبات باشیم.

به گفته عسگری، در میان ۳۰ درصد از مصوباتی که اجرا نشده برخی موارد نیاز به اصلاح و برخی هم نیاز به حذف دارند زیرا مغایرت‌های قانونی در آن‌ها وجود دارد که با پیگیری‌های کمیته نظارت کار انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس