جلسات هیئت رئیسه فدراسیون قانونی است

در حالی که گفته شده هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با غیبت ۴ عضو از رسمیت افتاده، اما بررسی یک نکته مهم نشان می‌دهد که شرایط به گونه دیگری است.

به گزارش مشرق، بعد از بازداشت شهره موسوی، نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال به دلیل برخی اقدامات خارج از فوتبال، این شائبه به وجود آمد که با غیبت او و عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم و البته عدم حضور حمیدرضا مهرعلی و حیدر بهاروند در پست‌های نایب رئیسی اول و دوم؛ جلسات هیئت رئیسه رسمیت ندارند.

این در حالی است که هیئت رئیسه کنونی فدراسیون فوتبال به‌ جای ۱۱ عضو، با حضور غیر قانونی مهرعلی و بهاروند ۹ نفره است و ملاک ارزیابی حضور دو سوم اعضا در جلسه باید از ۹ نفر باشد نه ۱۱ نفر.

در واقع چون تشریفات قانونی در مورد بهاروند و مهرعلی طی نشده و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به صورت مکتوب حضور این دو را غیرقانونی دانسته است، عملاً شمار اعضای هیئت رئیسه به ۹ نفر کاهش پیدا کرده چرا که حضور نواب رئیس اول  و دوم فدراسیون از روز اول غیرقانونی بوده است. به عبارتی با غیبت موسوی و حتی عزیزی‌ خادم که با رأی مجمع راهی هیئت رئیسه شده بودند، تنها ۲ عضو قانونی مجمع در هیئت رئیسه حضور ندارند و با حضور ۷ عضو دیگر از ۹ نفر، شرط حضور دو سوم اعضا رعایت شده است.

طبق ماده ۳۶ اساسنامه فدراسیون فوتبال، جلسه هیئت رئیسه در صورت حضور حداقل دو سوم اعضا رسمیت پیدا می‌کند و اگر از ۹ نفر، ۶ نفر هم باشند، جلسه هیئت رئیسه قانونی است.

جلسات هیئت رئیسه فدراسیون قانونی است

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس