لو پن: آمریکا باید هزینه از دست دادن گاز روسیه را به فرانسه پرداخت کند

لو پن طی اظهاراتی بیان کرد که اگر اتحادیه اروپا واردات نفت از روسیه را ممنوع کند، آمریکا باید هزینه خسارت‌های ناشی از نبود گاز روسیه را به فرانسه پرداخت کند.

به گزارش مشرق از "راشا تودی"، لو پن با تاکید بر اینکه آمریکا درحال فشار بر اتحادیه اروپا است تا واردات نفت از روسیه را متوقف کند، گفت: آمریکایی‌ها که به ما گاز می‌فروشند و سود خوبی کسب می‌کنند باید هزینه خسارت‌های ناشی از تحریم‌ها علیه گاز روسیه را به فرانسه پرداخت کنند. 

اتحادیه اروپا پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای علیه مسکو وضع کرد و بسیاری از کشورهای غربی این تهاجم را مورد انتقاد قرار داده‌اند اما آمریکا تاکنون شدیدترین لحن و تمهیدات را در ارتباط با این جنگ به کار برده است. 

 روسیه می‌گوید این کشور یک "عملیات ویژه نظامی" در اوکراین آغاز کرده است. 

 به گفته لو پن اگر آمریکا موفق شود جریان گاز روسیه به اروپا را متوقف کند، این اقدام منجر به هزینه‌های سنگین انرژی برای شهروندان فرانسوی خواهد شد. 

وی با این حال اعلام کرد که شرکت‌های بزرگ انرژی آمریکا، به مشکلات مردم فرانسه در تامین انرژی توجهی نمی‌کنند و تنها تجارت، سود و درآمد برای آن‌ها مهم است. 

لوپن نامزد راست افراطی فرانسه که قرار است تا حدود دوهفته دیگر در دور دوم انتخابات فرانسه به مصاف امانوئل مکرون رقیب خودرود، پیشتر دریک کنفرانس خبری گفت درصورت پیروزی درانتخابات، کشورش را از تحت فرماندهی یکپارچه ناتو خارج می کند.

لوپن دراین کنفرانس خبری گفت که برای رفع هرگونه سو تفاهمی وی  همان کاری را می کند که فرانسه پیشتر  توسط ژنرال  «شارل دوگل» در سال ۱۹۶۶میلادی  شاهد آن بود و تا سال ۲۰۰۹ میلادی این امر پابرجاماند؛ فرانسه درهیچ یک از موارد نظامی ناتو درگیر نخواهد شد

به گزارش مشرق، پیش از این سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم‌های فعلی و آتی روسیه می‌تواند بدترین شوک را در بازار نفت وارد کند. 

نفت روسیه تاکنون از تحریم‌های اتحادیه اروپا مستثنی شده است، اما این اتحادیه هفته گذشته توافق کرد ذغال سنگ روسیه را مشمول تحریم‌ها قرار دهد، برخی مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا گفتند که ممکن است نفت هدف بعدی تحریم‌ها باشد. 

استرالیا، کانادا و آمریکا که در مقایسه با کشورهای اروپایی وابستگی و اتکا کمتری به عرضه انرژی روسیه دارند، خرید نفت روسیه را ممنوع اعلام کرده‌اند. 

تحریم نفت و گاز روسیه پس از جنگ اوکراین، گرچه هنوز به گفته مقامات کشورهای اروپایی روی میز قرار دارد اما وابستگی قاره سبز و هزینه سنگین تامین انرژی از طریق کشورهای جایگزین، به موضوعی چالش برانگیزی تبدیل شده و در اتحادیه اروپا با مخالفان جدی روبه رو است. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    8 0
    نه که شما هزینه کشورهای بیه را دادید!! خدا شما و انگلیس را ورداره از رو زمین 80 درصد خونریزیها قطع میشه
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 0
      البته در حال حاضر خداوند گاوچرونها رو از روی زمین برداره بهتره چون 80 درصد خونریزیها کم میشه، انگلیس و فرانسه روی هم اون بیست درصد بقیه رو انجام میدن، گفتم حق و ناحق نشه!!!
  • عمو IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    اگه میخِید مو با ماهی ۴۵۰۰۰ تومنوم بدوم تاعاروف نکنید.
  • مجتبی IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    3 0
    ایران کاری کرد که سگ های دست آموز آمریکا در برابرش جرات واق واق کردن پیدا کردند.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    فرانسه عجب کشور آشغالیه از قدیم عاشق روسیه بوده ازون زمان قاجار که ناپلئون مثل برادر تزار روسیه رو در بغل گرفت و ایران رو بهش فروخت تا الان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس