کد خبر 1363223
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۴
کاهش نرخ امید به زندگی در آمریکا

طبق یک مطالعه جدید، پیش بینی می شود میانگین نرخ امید به زندگی در ایالات متحده از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به میزان ۲.۲۶ سال کاهش یابد که شدیدترین کاهش در این مدت در میان کشورهای پردرآمد است.

به گزارش مشرق، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که امید به زندگی در ایالات متحده از ۷۸.۸۶ سال در سال ۲۰۱۹ به ۷۶.۹۹ سال در سال ۲۰۲۰ در طول پاندمی جهانی کووید ۱۹ رسیده است. باوجودیکه واکسن‌ها در سال ۲۰۲۱ به طور گسترده در دسترس بودند، اما انتظار می‌رفت که امید به زندگی در ایالات متحده به ۷۶.۶۰ سال کاهش یابد.

بیشتر بخوانید:

سال ۲۰۲۱ مرگبارترین سال تاریخ آمریکا

در "کشورهای همتا" نظیر اتریش، بلژیک، دانمارک، انگلستان و ولز، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، نیوزلند، ایرلند شمالی، نروژ، پرتغال، اسکاتلند، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، و سوئیس، این مطالعه نشان می‌دهد که امید به زندگی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ تنها ۰.۵۷ سال کاهش یافته و در سال ۲۰۲۱ ۰.۲۸ سال افزایش یافته است. اکنون نرخ امید به زندگی در کشورهای همتا ۵ سال بیشتر از ایالات متحده است.

«استیون وولف»، یکی از پزشکان از دانشگاه ویرجینیا، می‌گوید: «این واقعیت که ایالات متحده جان‌های بسیار بیشتری را نسبت به سایر کشورهای پردرآمد از دست داده است، نه تنها به نحوه مدیریت این همه‌گیری، بلکه به مشکلات ریشه‌دار تری که پیش از این همه‌گیری وجود داشت، مربوط می‌شود.»

«امید به زندگی در ایالات متحده از دهه ۱۹۸۰ نسبت به سایر کشورها کاهش یافته و این شکاف در طول زمان، به ویژه در دهه گذشته، افزایش یافته است.»

به گفته وولف، «فقدان مراقبت‌های بهداشتی سراسری، درآمد و نابرابری آموزشی، و محیط‌های فیزیکی و اجتماعی کمتر سالم در کاهش امید به زندگی در آمریکا نقش داشته است.»

بر اساس این مطالعه، کاهش امید به زندگی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ در بین سیاه پوستان و اسپانیایی تبارها بیشترین بوده است. اما این کاهش از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ بیشترین تأثیر را بر روی سفیدپوستان گذاشته و میانگین امید به زندگی در میان آنها حدود یک سوم از سال کاهش یافته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس