کد خبر 1363092
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۵
راهکارهایی برای پیشگیری از گسترش سویه XE

سویه هیبریدی امیکرون با نام XE در برخی از نقاط جهان در حال گردش است و محققان برای جلوگیری از گسترش آن پیشنهاداتی دارند.

به گزارش مشرق، به نظر می‌رسد که این بیماری بیشتر از سویه امیکرون قابل انتقال است، اما ممکن است شدت بیماری آن به شدت سویه دلتا نباشد.

دکتر ساچین قندهری، جراح مغز و اعصاب و مدیر عامل بیمارستان IBS هند گفت: «اگرچه سویه XE در چند هفته اخیر شهرت یافته است، اما جزئیات کامل آن هنوز ناشناخته است».

او در خصوص علائم و شدت سویه جدید گفت: با توجه به سناریوی بالینی فعلی موارد کووید، به نظر نمی‌رسد که علائم آن به اندازه سویه دلتا باشد اگرچه امکان انتقال بیشتر آن نسبت به امیکرون وجود دارد.

این پزشک با اشاره به اینکه هنوز تعداد مبتلایان و میزان بستری در بیمارستان پایین است، گفت: زمان وحشت از این سویه فرا نرسیده است، اما تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

عاقلانه است که همه ما برای جلوگیری از بیماری شدید از جمله واکسیناسیون کامل، استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و رعایت منظم بهداشت دست، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهیم.

سازمان بهداشت جهانی اخیرا گفته بود که سویه جهش یافته جدید XE در بریتانیا شناسایی شده است و خاطرنشان کرد که ممکن است بیشتر از زیر سویه امیکرون BA.۲ قابل انتقال باشد. با این حال، چندین ویروس‌شناس در هند گفتند مشخص نیست که سویه آن به اندازه کافی قوی باشد که بتواند موج کووید دیگری را ایجاد کند.

تاکنون یک مورد از سویه XE در بمبئی و دیگری در گجرات شناسایی شده است و گزارش‌ها حاکی از آن است که این سویه ممکن است در دهلی و هاریانا نیز در گردش باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    خدا به داد بچه هامون برسه که در کلاس ۵۰ نفری در دانشگاه مشغول تحصیلند
  • SE ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    بهترین راهش جعل آمار، خودداری از به روز کردن نقشه کرونا، کشاندن دانشجویان به دانشگاهها با هدف راه اندازی فتنه می باشد. حالا که نظام بغهمد که امثال عبن اللهی جاسوس هستند خدا می داند.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    مسخره اش درومده! هر روز یک سویه میاد با ویژگیهای متفاوت و واکسنهایی که توان مقابله با اون رو ندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس