کد خبر 1363034
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
قیمت مرغ با حذف ارز ترجیحی۲.۵ برابر افزایش می یابد

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: در صورت حذف ارز ترجیحی و عدم اعمال سیاست های حمایتی قیمت مرغ گوشتی حداقل ۲.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش مشرق، حبیب اسدالله نژاد ظهر جمعه در جمع تعدادی از تولید کنندگان مرغ گوشتی در ارومیه افزود: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی سرمایه در گردش واحدهای مرغداری افزایش می‌یابد و مرغداران توان جبران آن را ندارند بنابراین دولت باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولید کنندگان قرار دهد تا این مسئله جبران شود.

وی با اشاره به اینکه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت تمام شده تولید و در نتیجه قیمت مرغ حداقل ۲.۵ برابر افزایش می‌یابد، گفت: این مسئله در بازار بر روی بحث عرضه و تقاضا تأثیر جدی خواهد داشت و میزان مصرف را به شدت کاهش می‌دهد.

اسدالله نژاد افزود: مرغ وارد بازار می‌شود اما خریدار ندارد در چنین شرایطی یا باید این محصول را صادر کنیم و یا اقدام به ذخیره سازی آن کنیم که در حال حاضر هیچ کدام از این ظرفیت‌ها را نداریم و بستر آن فراهم نیست.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور اضافه کرد: روش بهتر این است که دولت کالا یا بن یا کوپن در اختیار مردم قرار دهد که هم سفره مصرف کننده خالی از پروتئین و مرغ نباشد و هم تولید کننده ضرر نکند و تولید او به فروش برسد.

وی افزود: پیشنهاد ما این است دولت این کار را به تدریج و به صورت مرحله‌ای انجام دهد، مثلاً در یک مرحله ارز ذرت و در مرحله بعد ارز سویا را حذف کند تا شوک و فشار ناگهانی به تولید و بازار مصرف وارد نشود.

اسدالله نژاد راهکار دیگر را تخصیص مستقیم یارانه به تولید از طریق شناسایی میزان جوجه ریزی و نهاده دامی دریافتی از سامانه بازارگاه عنوان و اظهار امیدواری کرد: مجموعه سیاستگذاری‌ها رضایت تولید و مصرف را در پی داشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • FR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    6 5
    قیمت چیزهایی که با مرغ درست میشه هم میره بالا نکنید این کاراها را مگه عقل ندارید
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 2
    اگر ارز ذرت حذف و ارز سویا یا برعکس یکی حذف شود باز اینبار واردات کنندگان انتقاد خواهند کرد چرا ارز ان محصول حذف شده و این محصول حذف نشده چاره حذف یکباره است
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    7 0
    وقتی قیمت مرغ رسید به سی و خورده ای تومان و با تولیدکننده ها مصاحبه میکردند بالاتفاق همه میگفتند ما نهاده دامی را با نرخ آزاد تهیه میکنیم ! حالا چرا اینگونه عنوان میکنند !!!!!!
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    6 2
    فکر آستانه تحمل مردم هم با شید در کجای دنیا گرانی اینگونه مثل ایران به جان مردم افتاده است
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    1 0
    فعلا که حذف نشده ولی متاسفانه بدبختی اینجاست این ارز نکبت هم بودنش تورم زاست هم نبودنش
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    1 0
    هیچ جای دنیا اندازه ایران مرغ مصرف نمیشه در مورد قیمت مرغ باید یه تصمیم دیگه بگیرین افزایش دوو نیم برابری قیمت مرغ فاجعه میشه!
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    1 1
    مگه الان ارز ترجیحی به سویا داده می شود قیمت جهانی سویا با ارز آزاد ارزان تراز قیمت امروز در بازار است ببنید آب از کجا گل الود است
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    1 1
    تولید کننده مرغ همیشه غر میزنه مثل خودرو سازها!! دو سال هست که این موضوع مرغ و گوشت را سر و سامان ندادند شاید مافیایی پشت ماجرا هست!!
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 0
      مافیا اون تاجرین یا دلال هایی هستند که دنبال صادرات گوسفند زنده به قطر و... هستند دنبال یه بهانه میگردن برای گرون کردن مرغ و... چه بهانه ای بهتر از حذف ارز ترجیحی / اگه ارز ترجیحی هم حذف نشه اینها به بهانه این که قراره حذف بشه ، مرغ و.. رو گرون خواهند کرد / کم مونده بگن مرغ ها اعتصاب غذا کردن و دیر رشد میکنند و تولید کم شده ؛)))
  • وطنم IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    5 5
    یعنی دولت غرب گرای بی وجدان، اونقدر سنگ انداخته توی چاه که صدتا عاقل هم نمیتونن درش بیارن. و الان همه مزدوراشون دست به گوشی و دست به کیبورد منتظرن که قیمت یه چیزی بالا بره یعنی زمان و زمین رو به هم خواهند دوخت که ای وای مردم میبینید این دولت انقلابی چه بلایی سرتان آورده... بریزید توی خیابون و به آتش بکشید.. از اون ور هم بی بی سی و عنترنشنال اخبارش رو از الان آماده کرده. بیچاره مردم.
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 1
      بمیر بابا
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    2 0
    این دولت هم که فعلا از خودش هیچ برنامه منسجمی نداره و کمابیش داره توی همون مسیر قبلی حرکت میکنه
  • US ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 0
    اگر میشد دولت بطور تضمینی کالای تولیدات ضروری رو با قیمت تخصیص داده شده می‌خرید و تا توزیع ره گیری هوشمند میشد و از طرفی تولید کننده نیز کالاهای واسطه مورد نیاز را از دولت با قیمت مناسب می‌خرید بنظر من تمامی مشکلات حل میشد. چون واسطه صد در صد حذف میشد. در ضمن حمل و نقل و توزیع نیز میتواند با استفاده از پلتفرم هایی انجام شود که خود دولت تهیه نموده
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 1
    سلام بر ابراهیم
  • CA ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    نگران نباشید رئیسی فوری دستور میده و قیمتها بالا که نمیره پایین هم میاد درست مثل پراید ۲۰۰ میلیونی ، سکه ۱۳ میلیونی و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس