ضرورت اثرگذاری دانش بنیان‌ها در اقتصاد کلان کشور

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: هنوز دانش بنیان‌ها در اقتصاد دانش به عدد و رقم لازم نرسیده اند و باید برای این منظور هدف‌گذاری هایی صورت گیرد.

به گزارش مشرق، دکتر مصطفی قانعی در نشست فعالان اقتصاد دانش بنیان در نمایشگاه بین المللی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی که در مجلس افتاد ایجاد داشبوردی برای پیگیری مسائل دانش بنیان‌ها در وزارتخانه هاست.

وی، افزود: این داشبورد برای دانش بنیان‌ها طراحی شده که می‌توانند موضوعات این دانش بنیان‌ها را در سطح دولت و مجلس مطرح کند.

قانعی با بیان اینکه سهم صادرات تکنولوژی‌های های تک در کشور ما کمتر از یک درصد است، افزود: باید هدف‌گذاری برای افزایش سهم صادرات در جی دی پی باشد.

وی افزود: هنوز شرکتهای دانش بنیان در اثرگذاری اقتصاد کلان نتوانسته به خوبی عمل کنند و این به عدد و رقم نرسیده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای توسعه دانش بنیان‌ها خاطر نشان کرد: باید همه ستادهای معاونت علمی سهم اقتصاد دانش بنیان را در حوزه خود مشخص کنند.

وی گفت: برخلاف تلاش‌های صورت گرفته در حوزه دانش بنیان‌ها، سهم صادرات با فناوری بالا کمتر از یک درصد است و باید این میزان افزایش یابد.

قانعی تاکید کرد: از این رو لازم است که هدف‌گذاری هایی برای تأثیرگذاری دانش بنیان‌ها در اقتصاد دانش بنیان در حوزه صادرات و… صورت گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس