خلیل‌زاده: همانطور که از کی‌روش حمایت شد از اسکوچیچ هم حمایت شود/هوادارن پشت پرسپولیس باشند

مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان به شایعه تغییر احتمالی کادرفنی تیم ملی در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، شجاع خلیل‌زاده در جریان بازی تیم ملی ایران و کره جنوبی از ناحیه کشاله ران دچار مصدومیت شد و به همین دلیل بازی با لبنان را از دست داد.

در همین رابطه خلیل‌زاده به قطر رفت تا زیر نظر پزشکان این کشور تحت عمل جراحی قرار بگیرد. این موضوع باعث شد تا این مدافع ملی‌پوش بازی‌های تیمش در لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهد. با شجاع خلیل‌زاده گفت‌وگویی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.

* درباره آخرین وضعیت خودت بعد از جراحی صحبت کن.

خدا را شکر که عمل خوبی انجام شد و پزشکان راضی بودند. روز گذشته از بیمارستان مرخص شدم و باید زیرنظر پزشکان دوران نقاهت را سپری کنم. طبق برنامه‌ای که به من اعلام شده از حدود ۱۰ روز دیگر تمرینات سبک را آغاز خواهم کرد. مهمترین زمان بعد از عمل جراحی، دوران نقاهت و ریکاوری است و من هم باید خیلی مراقب باشم تا این دوران ریکاوری را به بهترین شکل سپری کنم.

* درباره وضعیت خودت و تیم الریان صحبت کن و اینکه نظرت در خصوص نتایج این تیم چیست؟

امسال سال خوبی برای الریان نبود و ما وضعیت خوبی نداشتیم که یکی از دلایل آن بدشانسی ما بود که نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم. 

* شرایط قراردادت در الریان چگونه است؟

من بازیکن الریان هستم و با این تیم سه ماه دیگر قرارداد دارم. 

همانطور که از کی‌روش حمایت شد از اسکوچیچ هم حمایت شود

* درباره پرسپولیس صحبت کنیم. این تیم در هفته‌های اخیر شرایط خوبی نداشته و حذف از جام حذفی هم حاشیه‌ها را بیشتر کرده است. به عنوان یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس درباره شرایط این تیم چه صحبت‌هایی دارید؟

پرسپولیس پنج فصل قهرمان شد و این مسئله کار هر تیمی نیست. باید این را بگویم که تیمی که پنج سال قهرمان شده برای قهرمانی در سال ششم کار خیلی سخت‌تری دارد. در دنیا هم کمتر تیمی را می‌بینید که بتواند ۱۰ سال قهرمان شود. پرسپولیس عملکرد خیلی خوبی در این سالها داشت، اما حالا یک سال هم شرایط این شکلی شده و وظیفه هواداران است از تیم در شرایط سخت حمایت کنند. در فوتبال همیشه بالا و پایین وجود دارد و خوشبختانه هواداران پرسپولیس این مسئله را خیلی خوب می‌دانند. بازیکنان همگی تلاش می‌کنند و نباید به آنها هجمه وارد کرد. همین بازیکنان پرسپولیس را قهرمان ایران کردند و نباید آنها را به حاشیه برد. من این روزها در فضای مجازی می‌بینم که هواداران پرسپولیس خیلی خوب این شرایط را درک کردند و امیدوارم همچنان از تیم حمایت کنند. من چه در پرسپولیس باشم چه نباشم این صحبت‌ها را می‌گویم. بارها گفته‌ام که بازیکنان می‌آیند و می‌روند و این پرسپولیس است که می‌ماند.

* به تیم ملی برسیم. قرعه‌کشی جام جهانی انجام شد و یک گروه جذاب انتظار ایران را می‌کشد. به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی ارزیابی‌ات از این قرعه‌کشی چیست؟

به نظرم قرعه خیلی خوبی بود. اما باید بدانیم که بازی کردن در جام جهانی واقعا سخت است، چرا که بهترین تیم‌های دنیا به این مسابقات می‌آیند. در جام جهانی هیچ بازی آسان نیست. 

* انگلیس و آمریکا دو رقیب ایران در جام جهانی هستند و باید منتظر حریف سوم بمانیم. نظرت در خصوص رقبای ایران در این جام چیست؟

نیاز به گفتن من نیست که انگلیس از بهترین تیم‌های دنیاست. لیگ انگلیس هم از بهترین لیگ‌های دنیاست و قطعا بازی خیلی خیلی سختی انتظار ما را می‌کشد. انگلیس بازیکنان مطرحی در دنیا دارد که برای همه شناخته شده هستند. تیم ملی آمریکا هم تیم خوبی است و بازیکنان شناخته شده‌ای دارد که بیشتر آنها در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. بازی ما با آمریکا نسبتاً سخت است. البته تیم ما هم بازیکنان خیلی خوب و شناخته شده‌ای دارد و اینطور نیست که حریف دست و پا بسته‌ای باشیم. 

همانطور که از کی‌روش حمایت شد از اسکوچیچ هم حمایت شود

* خودت دوست داری حریف سوم ایران چه تیمی باشد؟

همه تیم‌ها سخت هستند اما دوست دارم که تیم ملی ولز همگروه ما شود. البته ولز هم تیم خیلی خوبی است و باید بپذیریم هر تیمی از اروپا در گروه ما قرار بگیرد رقیب بسیار سختی به حساب می‌آید. البته اوضاع فوتبال ما این روزها خوب نیست. 

* چرا چنین چیزی می‌گویی؟

ما سال بسیار سختی در پیش داریم و باید با رقیبان قدرتمندی مصاف بدهیم اما این مسئله نیازمند این است که برنامه‌ریزی خیلی خوبی انجام شود. انتظارات از تیم زیاد است و در این شرایط ما نباید با تیم‌های معمولی بازی کنیم بعد انتظار داشته باشیم که از پس رقیبانمان در جام جهانی پس بیاییم. ما باید محک جدی بخوریم تا بتوانیم مقابل تیمی مثل انگلیس قرار بگیریم.

* احتمالا باید با هری کین در تیم ملی انگلیس و در صورت صعود ولز با گرت‌بیل روبه‌رو شوی. فکر می‌کنی از پس آنها بربیایی؟

مطمئنا این بازیکنان در سطح اول دنیا هستند، اما ما هم انگیزه‌های بسیار زیادی داریم. چه من بازی بکنم و چه هر بازیکن دیگری با همه توان و انگیزه بازی خواهد کرد. به نظرم باید بازی‌های تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی درنظر گرفته شود تا آماده مصاف با بهترین‌های دنیا شویم. 

* در روزهایی که همه تیم‌های حاضر در جام جهانی مشغول آماده‌سازی هستند شایعه تغییر سرمربی تیم ملی ایران به گوش می‌رسد. به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی که با اسکوچیچ کار کردی نظرت را درباره تحولات احتمالی مطرح کن.

واقعا این مسائل خنده‌دار است که گفته می‌شود. همانطور که از مربیان قبلی و کی‌روش حمایت کردند باید از اسکوچیچ هم حمایت شود. واقعا خنده‌دار است که شش ماه مانده به جام جهانی از تغییر سرمربی تیم ملی ایران حرف بزنند. الان همه جامعه فوتبال و ورزش باید از اسکوچیچ حمایت کنند نه اینکه برخی صبح از خواب بیدار می‌شوند و حرف از تغییر سرمربی تیم ملی می‌زنند یا اینکه شب می‌خواهند بخوابند صحبت از رفتن اسکوچیچ مطرح می‌کنند. شما باید تدارکات تیم ملی را برای جام جهانی ببینید نه اینکه دنبال عوض کردن مربی تیم ملی باشید. همانطور که کل امکانات فوتبال دراختیار مربیان قبلی تیم ملی بود باید این امکانات دراختیار اسکوچیچ هم قرار بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رمضانی IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    از کیروش جز استقلالیها کی حمایتش می کرد آخرشم برانکو و پرسپولیسیها فراریش دادند
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    بجای هدر دادن بیت المال روی مربیان گران قیمت باید بازی‌های تدارکاتی عالی برگزار کرد. در شرایط حاضر هیچ مربی بهتر از کادر فنی کنونی عمل نخواهد کرد.
  • حسین IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    البته به این علت از کیروش حمایت میشد که تاج و عادل فردوسی پور هم سهمی داشتند ودخدا را شکر که سه ضلع شرارت متلاشی شدند. و مردم و فوتبال و مخصوصا بیت المال نفس راحتی کشید. البته اگر قرارداد خائنانه و وطن فروشانه اقایان با ویلموتس ختم به خیر شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس