الله‌وردی: سرمربی پرسپولیس باید پخته‌تر عمل کند/ فوتبال را به سیرک و کودکستان تبدیل کرده‌ایم

بازیکن فوتبال کشورمان در دهه ۵۰ با انتقاد از بیانیه‌نویسی متعدد باشگاه‌ها، شرایط فعلی فوتبال ایران را به کودکستان تشبیه کرد.

به گزارش مشرق، جواد الله‌وردی درباره شرایط پرسپولیس در هفته‌های اخیر اظهار داشت: ما در پرسپولیس شادابی نمی‌بینیم و مربی تیم خودش اعصاب ندارد. وقتی می‌خواهی بازیکنی مانند مهدی شیری را کنار بگذاری، این کار را محترمانه انجام بده و حال او را نگیر. پرسپولیس شرایط عادی ندارد و چندین مدیرعامل در سال‌های گذشته عوض کرده است. مدیرعامل، جوراب خودش را به نام باشگاه می‌خرد و این کوچک‌ترین کار به نام باشگاه است.

وی با انتقاد از مدافع تاجیک پرسپولیس تصریح کرد: می‌گویند ضریب اشتباه یک مدافع باید صفر باشد اما هنانوف مقابل آلومینیوم دو اشتباه مرتکب شد. یک مهاجم مانند فرشاد پیوس باید جایگیری خوبی داشته باشد اما این شرایط را الان نمی‌بینیم. مربیان ما تفاوت تاندون و رباط صلیبی را تشخیص نمی‌دهند. پرسپولیس 30 میلیون هوادار دارد و همه به رفتار مربی نگاه می‌کنند. سرمربی این تیم باید خیلی کامل‌تر و پخته‌تر عمل کند.

بیشتر بخوانید:

۲-۳ بازیکن در حد پرسپولیس نیستند

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه بازیکنان نباید به هم پرخاش کنند، خاطرنشان کرد: پس مربی به بازیکنانش چه چیزی یاد می‌دهد؟ تیم بزرگ، بازیکن و مدیر و مربی بزرگ می‌خواهد. ما فوتبال حرفه‌ای غیراستاندارد داریم که هیچ چیزِ آن تعریف شده نیست. در همه ابعاد مشکلات عدیده داریم و هیچ بخش از فوتبال ایران شبیه حرفه‌ای‌ها نیست. استقلال و پرسپولیس به راحتی از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند و کسی پاسخگو نبود؛ انگار این 50 میلیون هوادار درخت هستند!

الله‌وردی در مورد شرایط شاگردان فرهاد مجیدی به تسنیم گفت:‌ استقلال هم شرایطی مشابه پرسپولیس دارد اما روی کاغذ «تیم‌تر» است و بیشتر با معقولات جلو آمده است. این دو باشگاه چقدر دعواهای بیهوده می‌کنند و بیانیه می‌دهند! فوتبال یک موهبت الهی است اما آن را به سیرک و کودکستان تبدیل کرده‌ایم. بیشتر مردم ایران زیر خط فقر هستند و آنها برای آرامش خود به تماشای فوتبال رو می‌آورند، اما این دعواها را می‌بینند.

وی که سابقه بازی برای سرخابی‌های پایتخت را در کارنامه دارد، با توصیه به بازیکنان دو تیم عنوان کرد: بازیکنان استقلال و پرسپولیس باید باور داشته باشند که هر دیدار این تیم‌ها یک فینال است. چون بازیکنان حریف تنها مقابل همین دو تیم به چشم می‌آیند و انگیزه دوچندانی دارند. تمرینات پرسپولیس در طول هفته باید به درد بازی در همان هفته بخورد. پس آنالیزور تیم چه می‌کند؟ مدیرعامل باشگاه باید اعضای تیم را بازخواست کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    خیلی ورزش مزخرف و خزانه بیت المال خالی کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس