مذاکره درباره یمن بدون حضور صنعا بی معناست/قدردانی از مواضع ایران

«ابراهیم الدیلمی» ضمن قدردانی از مواضع دولت و ملت ایران در حمایت از یمن تأکید کرد هر گونه مذاکره درباره یمن باید با حضور صنعا باشد و در غیر این صورت، نتایج هر مذاکره ای بی اهمیت خواهد بود.

به گزارش مشرق، «ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن در تهران پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المسیره گفت: با طرف ایرانی درباره دستاوردهای چند وقت اخیر در عرصه تحولات یمن و ضرورت پایبندی به آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل و کشورهای متجاوز بحث و تبادل نظر کردیم.

الدیلمی ادامه داد: در صورت صادقانه بودن نیت طرف مقابل، این آتش بس دو ماهه ممکن است به دریچه‌ای برای برقراری آتش بس دائمی، لغو کامل محاصره و پایان اشغالگری تبدیل شود.

سفیر یمن در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: من به سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، موضع ایران در وین و مذاکرات تهران- ریاض اشاره می‌کنم که نشان می‌دهد برای حل مسئله یمن باید با یمنی‌ها در صنعا مذاکره و گفتگو شود.

وی ادامه داد: اقدام عربستان مبنی بر تشکیل شورای ریاستی غیرقانونی برای یمن، تلاش برای سرپوش گذاشتن بر این واقعیت است که تجاوز علیه یمن سعودی- آمریکایی است و به همین خاطر سعودی‌ها برای کسب هر گونه نتیجه باید با یمن مذاکره کنند. هر گونه مذاکره درباره موضوع یمن بدون حضور صنعا و نتایج آن هیچ اهمیتی برای ما ندارد و ما این موضع را در ارتباط با مذاکرات ایران و عربستان در بغداد به اطلاع عراقی‌ها رسانده‌ایم.

گفتنی است ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در تهران امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد. امیر عبداللهیان در این دیدار بر لزوم رفع کامل محاصره و برقراری آتش بس دائمی در یمن با هدف زمینه سازی برای گفت وگوهای سیاسی تاکید کرد. الدیلمی نیز در این دیدار از مواضع دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از یمن قدردانی کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس