کد خبر 1361600
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
موافقت آلمان با افزایش حمایت‌ نظامی اروپا از اوکراین

وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا امروز درباره حمایت‌های بیشتر از اوکراین تبادل نظر می‌کنند. وزیر امور خارجه آلمان از افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین حمایت کرد.

به گزارش مشرق، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه، ۲۲ فروردین (۱۱ آوریل) در نشستی در لوکزامبورگ، راه‌های کمک بیشتر به کی‌یف به ویژه کمک‌های نظامی را بررسی می‌کنند.

در همین خصوص وزیر خارجه آلمان می‌گوید: اوکراین خیلی زود به حمایت نظامی بیتشر نیاز دارد.

"آنالنا بربوک" در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: «یک موضوع روشن است؛ اوکراین به تجهیزات نظامی بیشتر به ویژه سلاح‌های سنگین نیاز دارد».

بربوک تاکید کرد: «اکنون زمان بهانه‌گیری نیست بلکه زمان خلاقیت و تصمیم‌گیری است».

وزیر خارجه آلمان اشاره نکرد که این کشور چه سلاح‌های سنگینی را می‌تواند در اختیار اوکراین قرار دهد. او تنها گفت، کشورش با افزایش کمک نظامی اتحادیه اروپا به اوکراین تا سقف ''یک و نیم میلیارد یورو'' موافقت کرده است.  

پیشتر "کریستینه لمبرشت"، وزیر دفاع دولت فدرال آلمان اعلام کرده بود که امکان زیادی برای ادامه حمایت نظامی از اوکراین از طریق ارسال مستقیم تجهیزات و جنگ‌افزار از موجودی ارتش وجود ندارد.

او در گفت‌وگویی با روزنامه "آوگسبورگر آلگماینه" که روز شنبه نهم آوریل منتشر شد تاکید کرد: برای حفظ توان دفاعی ارتش آلمان لازم است در آینده این کار بیش از پیش به طور مستقیم از مسیر صنایع نظامی انجام شود.

وزیر دفاع آلمان اما در عین حال تصریح کرد: این حرف به این معنی نیست که دولت فدرال آلمان دیگر برای اوکراین کاری نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس