کد خبر 1361520
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
قیمت گوشت گوسفندی نزولی شد؛ هر کیلوگرم ۱۷۵ هزار تومان

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش بین ۱۰ تا ۱۵ هزارتومانی گوشت گوسفندی از امروز در بازار خبر داد.

به گزارش مشرق،‌ علی اصغر ملکی درخصوص قیمت اخیر گوشت گوسفندی در بازار افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی بدون دنبه ممتاز برای مغازه داران بین ۱۶۰ تا ۱۶۵ هزار تومان و قیمت شقه با کیفیت پایین‌تر بین ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزار تومان تمام می‌شود که با احتساب ۱۰ درصد سود این محصول باید در نهایت با نرخ ۱۷۰ تا ۱۷۵ هزارتومان به دست مصرف‌کنندگان برسد.

بیشتر بخوانید:

کاهش مجدد قیمت گوشت مرغ تازه تنظیم بازار در میادین

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی اظهار داشت: پیش از این در شب عید و ایام تعطیلی نوروز قیمت هر کیلوگرم دام زنده بین ۷۰ تا ۷۸ هزارتومان و هر کیلوگرم شقه بدون دنبه ۱۷۵ هزارتومان توسط مغازه داران خریداری می‌شد که با احتساب ۱۰ درصد سود با نرخ بیش از ۱۸۵ هزارتومان به دست مشتری می‌رسید.

وی درباره حضور مافیای گوشت و جلوگیری از کاهش قیمت این محصول گفت: محصولات پروتئینی به طور عمده گوشت قرمز تابع عرضه و تقاضا است، به طوری که تا هفته گذشته به دلیل تقاضای بالا قیمت این محصول بیش از ۱۸۵ هزار تومان بدست مردم می‌رسید، اما امروز به دلیل کاهش تقاضا این رقم نزدیک ۱۵ درصد کاهش یافته است؛ بنابراین مافیایی در بازار گوشت، قیمت‌ها را هدایت نمی‌کند.

افزایش عرضه دام در اردیبهشت ماه

ملکی از تداوم کاهش قیمت گوشت قرمز به دلیل پایین بودن توان خرید مردم در هفته جاری خبر داد و افزود: علاوه بر کاهش قیمت گوشت به دلیل پایین بودن تقاضا، با شروع فصل گرما و عرضه جمعیت دامی از اردیبهشت ماه و خردادماه امسال، شاهد روند تدریجی کاهش قیمت این محصول پروتئینی در بازار خواهیم شد و نباید در ماه‌های آینده التهابی در بازار گوشت داشته باشیم.

ورود تاثیرگذار شرکت پشتیبانی امور دام با عرضه گسترده گوشت قرمز

وی تصریح کرد: حضور شرکت پشتیبانی امور دام کشور در بازار و عرضه گوشت گوسفندی گرم شقه با قیمت ۱۱۶ هزارو ۹۰۰ تومان، گوشت گوسفندی منجمد با نرخ ۸۵ هزارتومان و گوشت گوساله منجمد با نرخ ۹۵ هزارتومان تاثیرگذار بوده که امیدواریم با ادامه این روند بازار این محصول به ثبات نسبی برسد.

تاثیر کاهش قیمت نهاده‌های دامی در قیمت تمام شده گوشت قرمز

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی یکی از عوامل افزایش قیمت گوشت قرمز را تامین نهاده‌های دامی و علوفه مورد نیاز با قیمت‌های بالا دانست و اظهار داشت: امروز قیمت هر کیلوگرم جو ۸ هزار و ۵۰۰ تومان، کاه ۶ هزار تومان و یونجه ۷ هزار تومان بوده است که همین قیمت‌ها در افزایش قیمت دام زنده تاثیر دارند" بنابراین دامدار چاره‌ای جز عرضه دام با قیمت‌های فعلی ندارد.

ملکی از دولت و وزارت جهاد کشاورزی خواست برای تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداران با قیمت‌های مناسب تدبیری اندیشیده شود تا با تولید دام زنده با قیمت‌های مناسب، گوشت قرمز نیز با نرخ‌های منصفانه به دست مردم برسد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • فاروق عمر IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    3 0
    باور ندارم
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    2 0
    عاشق گوشتم گوشت ولی کو گوشت؟ گوشت نیست گوشت گوشت گوشت گوشت
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    2 0
    عجب عجب و باز هم عجب
  • Roojaa IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    2 0
    آب و نخود و سیب زمینی همه جمع آمد. . . . ای گوشت بیا رحم به این دیزی ما کن؟!!
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    3 0
    انگار حرفشون رو و ادعاشون در مورد علت گرانی گوشت و اینکه ۱-مافیا نمی‌گذارند قیمت گوشت بیاد پایین و ۲-گرانی گوشت فصلیه و گوسفندان کم زاد و ولد کردن و ۳- ذات بازار اینطوریه و ...رو پس گرفتند ؛)) / خدا وکیلی تو این چند روز چند جوره حرف زدن و ادعا کردند !؟ الان میفرمایند که مافیا قیمت گوشت رو هدایت نمیکنه خوب اینرو به اون مسئولی بگید چه همچین ادعایی کرده / بله میدونیم نهاده دامی گرون در میاد و این از شاهکارهامونه !! وقتی زعفران و پسته و کشمش و فرش دستباف و کود اوره رو صادر میکنیم به برزیل جاش دلار که نمی‌گیریم هیچ بلکه بصورت تهاتری جاش ذرت دامی از برزیل وارد میکنیم اونوقت بخشی از نهاده دامی انگار به قیمت صادراتی زعفران و پسته و فرش دستباف و.. برای دامدار در میاد / باور ندارید این رو از آقای عامریان رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل بپرسید / ایشون ۹ اسفند ۱۴۰۰ فرمودند که ۶۰ درصد ذرت مورد نیاز کشور از برزیل وارد میکنیم حالا با چه قیمتی !؟ تشریف ببرید ببینید قیمت کود اوره و زعفران صادراتی و پسته صادراتی و خرما و کشمش صادراتی به برزیل با تعرفه گمرکی بعضا ۱۵۰ درصدی که برزیل رو صادرات ما اعمال میکنه چقدره !؟ اونوقت قیمت ذرت و نهاده دامی دستتون میاد / صادرات زعفرون و پسته و فرش دستباف و کود اوره و.. و جاش ذرت دامی وارد کردن از برزیل این دیگه ربطی بدولت قبل ندارن و شاهکار وزارت کشاورزی دولت فعلی است که مجبور شده بخاطر تحریم ها صادرات تهاتری داشته باشه
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      3 0
      این رو هم اضافه کنیم که وقتی صادرات تهاتری به برزیل داشتیم و چیزهای باارزشی مثل زعفران و پسته و کشمش و.. که خوراک انسان هاست رو دادیم جاش ذرتی که دام میخوره رو وارد کردیم و قیمت نهاده دامی با این شاهکارمون !! گرون در اومد / اونوقت که برای جبرانش تولید کننده هم چشم به صادرات گوشت به کشورهای عربی خلیج فارس و دلارهای عربی و قطری دارد و براش صرف نمیکنه تولیدش رو در داخل عرضه کنه و دنبال صادرات این گوشت و مرغ و.. هست و الان هم فرصت جام‌جهانی قطر رو غنیمت میشمره و از دولت انتظار خواهد داشت که مجوز صادرات گوشت قرمز و‌مرغ تولیدی اش رو به قطر صادر کنه
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    3 1
    اینا کجا گوشت ممتاز بدون دنبه میدن۱۶۵ هزار تومن؟!
  • آرش IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 4
    بعلت خشک سالی و کمبود علوفه کاه و جو قیمت میش زنده تو لرستان هر کیلو گرم ۳۰ هزار تومان شده خدا بداد دامداران برسه . تو این اوضاع و شدایط بیشترین سود رو دلال و قصاب می بره
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    1 0
    دروغ محض میگه و هر بار هم که این دروغ رو میگه گوشت گرانتر و گرانتر میشه و اونقدر هم نابسامانه که کسی بازخواستش نمیکنه
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    امروز به دلیل کاهش تقاضا این رقم نزدیک ۱۵ درصد کاهش یافته است؛ بنابراین مافیایی در بازار گوشت، قیمت‌ها را هدایت نمی‌کند بله درست است به دلیل ناتوانی مردم در خرید گوشت متاسفانه تقاضایی برای خرید موجود نیست و این نشان میدهد اوضاع معیشتی مردم وخیم است !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس