پارک مادران

کلیدواژه تفکیک جنسیتی در خیابان‌ها و پارک‌ها ، ترفند جدید رسانه‌های معاند برای فشار به افکار عمومی است، روشی که پیش از این در انتخابات گذشته علیه رئیس جمهور هم به کار گرفته شده بود.

به گزارش مشرق، طی روزهای گذشته شایعه ای مبنی بر «دیوارکشی در بجنورد،پُلِ بوستان آفرینش زنانه مردانه شد»منتشر شد که سروصدای زیادی به پا کرد.  حتی برخی از رسانه‌های ضدانقلاب بدون کوچکترین اطلاعاتی به منظور تخریب افکار عمومی این شایعه را روی خروجی خود منتشر کردند.

«تفکیک جنسیتی» کلیدواژه جدید تخریب؛ از بجنورد تا تهران +عکس

اما برخلاف ادعاها، خبری از دیوارکشی برای تفکیک جنسیتی نیست بلکه از آن جایی که  بوستان آفر ینش قرار است به پارک بانوان تبدیل شود، اطراف این پارک حصارکشی شده تا بانوان بتوانند راحت در آن جا حضور داشته باشند.

همچنین به تازگی برخی رسانه‌ها با تحریف صحبت‌های  سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران، مدعی شدند تفکیک جسنیتی در پارک‌های بانوان پایتخت شدند.

«تفکیک جنسیتی» کلیدواژه جدید تخریب؛ از بجنورد تا تهران +عکس

این درحالی است که این عضو شورای شهر تهران ضمن رد این شایعه عنوان کرد: اختصاص بوستان مادر و کودک که مادران با حجاب راحتتری به بازی با کودکان خود بپردازند و لوازم بازی کودک و نگهبان وجود داشته باشد، امری پسندیده است.

«تفکیک جنسیتی» کلیدواژه جدید تخریب؛ از بجنورد تا تهران +عکس

وی همچنین عنوان کرد: عده ای با غرض ورزی می خواهند بگویند که به دنبال این هستیم که پارک ها را زنانه و مردانه کنیم، این تفکیک جنسیتی برای منفی بافی و سیاه نمایی است.

شهرداری درنظر دارد تا با اقداماتی در هر محله یک پارک به مادر و کودک اختصاص دهد. قرار است در این پارک‌ها یک اتاق مخصوص شیردهی، تعویض پوشک کودک، بهسازی مسیر ورود کالسکه در نظر گرفته شود و از حضور اراذل، معتادان و همچنین حیوانات جلوگیری به عمل آورده شود.

«تفکیک جنسیتی» کلیدواژه جدید تخریب؛ از بجنورد تا تهران +عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    11 3
    اگر پارکها را زنانه می کنید باید قوانین و انظباط مشخصی را هم اجرا کنید چون با این وضع اشفته ای و این پررویی که خانمهای بدحجاب دارن پارکها رو هم به گند می کشن و توی پارک زنانه کشف حجاب کامل می کنن و همینطور هم میان خیابون
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    8 2
    خدا رو شکر که همیشه با همسر و سه فرزندم به پارک می رم و تا حالا از احدی مزاحمت ندیدم...
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      1 1
      شب دراز است و قلندر بیدار!
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    2 0
    نشه مثل تفکیک کتابخونه ها. الان همه کتابخونه های خصوصی که خانمها بطور کامل کشف حجاب می کنن
  • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    8 2
    من این کار را محکوم می کنم
  • عبدالواحد IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    4 3
    مگر اینجا خارج است که تفکیک جنسیتی داشته باشیم.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    4 0
    بیاد دارم الگوی پارک بانوان به شکل یک محیط حفاظت شده و محصور با نامها و عنوانهای دیگر نیز در شهرستانهای دیگر ایران اجرا شده است . جالب اینکه در بعضی از این شهرها با مصوبه شورای شهر که عمدتا افراد اصلاح طلب بوده اند تصویب و اجرا شده است . فی المثل در شهرستان نجف آباد اصفهان که از شهرهای پیشتاز در این امر مفید بوده اند در زمان دولت اصلاحات در حالی که اکثریت شورای شهر انزمان در اختیار افراد اصلاح طلب بود یک فضای دیوارکشی شده و بسیار دل انگیز تحت عنوان باغ بانوان احداث و بهره برداری شد و البته همه مردم با هر انگیزه سیاسی از این حرکت شایسته شورای شهر حمایت و استقبال کردند و هیچ احدی مخالفتی نداشت و سالیان چندیست که بانوان با رضایت کامل از این فضای دیوارکشی شده استفاده تفریحی و ورزشی میکنند . انچه بعضی رسانه ها در مخالفت با این طرح اذعان میدارند دستاویزی برای تحریک بعضی افراد است اما خودشان هم دیدند مردم به هیاهوی انها وقعی ننهادند .
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    4 1
    اصلاحات ننگ ایرانن
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    3 2
    غیر از خودتون کسی دیگه گوش به این حواشی نمیده
  • بشار عبدالواحد IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    6 4
    طرح خوبی نیست
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    2 1
    دور پارک افرینش بجنورد را دیوار کشی به ارتفاع سه متر و شاید هم بیشتر کردن مخصوص بانوان
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      1 1
      خوبه که
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 1
    اینکه خیلی هم خوب است که بوستانها تفکیک شوند.
  • پادشاه IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    2 0
    خیلی خوبه که بانوان پارک مخصوص به خود رو داشته باشن و راحت و آزاد توش بگردن و ورزش کنن. اما اونهایی که راحتی بانوان رو نمی خوان و از تفکیک جنسیتی می نالن ،حتما دوست دارن بانوان رو دید بزنن، وگرنه چه اهمیتی داره این قضیه. چه اشکالی داره یه خانم تو پارک بانوان روسریش رو دربیاره و ورزش کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس