کد خبر 1361081
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
بررسی موضوع گرانی دارو در کمیسیون بهداشت مجلس/ دلیل افزایش قیمت دارو چیست؟

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع گرانی‌های اخیر دارو و تجهیزات پزشکی در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، حسینعلی شهریاری با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای بررسی مشکلات بازار دارو و گرانی آن در هفته‌های اخیر اظهار داشت: در این جلسه با حضور مسئولان وزارت بهداشت، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، بانک مرکزی، بیمه‌ها، سندیکای تولیدکنندگان دارو و واردکنندگان تجهیزات پزشکی و سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات موضوع را بررسی کردیم.

وی افزود: امسال متأسفانه یک دلار هم ارز از طرف بانک مرکزی به وزارت بهداشت تخصیص نیافته و منابع ریالی آن هم تأمین نشده و در نتیجه این وضعیت، شاهد نابسامانی این روزها در بازار دارو و تجهیزات پزشکی هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در بررسی‌های جلسه امروز مشخص شد که ریشه مشکل به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برمی‌گردد و دلایلی هم که نمایندگان ان دو دستگاه امروز ارائه کردند قابل قبول نیست و نباید با این توجیهات، با سلامتی مردم بازی کرد و وقتی حکمی در قانون بودجه مقرر می‌شود، باید اجرا شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: چند روز قبل سخنگوی دولت اعلام کرد که به جای ۲ میلیارد دلار، ۳ میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی تأمین شده اما در عمل اتفاقی در بازار دارو نیفتاده است.

وی در پایان تأکید کرد: گزارش جلسه امروز را به رئیس مجلس ارائه می‌دهیم تا در سطوح بالا این مسئله پیگیری و هر چه سریع‌تر حل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یاسر IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    5 0
    قیمت چی بالا نرفته؟ اون وضع گوشت اون برنج اون حبوبات و میوه خودرو که ترمز بریده
  • یک استقلالی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    4 0
    ای امام زمان به فریاد این ملت برس
  • GB ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    پلاویکس تقریبا سه یا چهار سال پیش.هرکارتن بیستون هشت تائی یقینا آزاد حدود سی هزارتومان میشد بخری .امروز پرسیدم گفتن.سی صدور بیست هزارتومان.بنظر شما مریض بمیره بهتره یا بمونه .ولی چجوری بمونه .
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    خوبه شما تکذیب نکردی که افزایش قیمت الکیه!
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    حالا خوبه حضرات اقتصاد و صنعت و درمان و... رو به برجام گره نزده اند که اینقدر ارزانی بیداد میکند!!
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 0
      ایناهم نتیجه برجامه
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    وقتی بعضی از مسئولان در برخی از مناصب خود بنوعی دخیل در تجارت شخصی باشند که احتمالا با شغل دولتی خود ارتباطی هم وجود داشته باشد . حال یا قبل ... دور از انتظار نیست که چنین اتفاقاتی در صحنه مشاهده کنید . متاسفانه پاره ای وقت ها افراد زنجیر وار در مدت مدید و سالها شکل گرفتند. تا اینگونه اعمال و افراد اصلاح شوند . زمانبر است و نیرو مبرز و متبحر برای پیگیری ضروری است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس