کد خبر 1360931
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
هانی زاده

هانی زاده با اشاره به اینکه یهودی‌ها برای رسیدن به زندگی توأم با رفاه و امنیت وارد اراضی اشغالی شدند، گفت: اگر اراضی اشغالی ناامن بشود صهیونیست‌های ترسو ناچار خواهند شد که آنجا را ترک کنند.

به گزارش مشرق، رژیم اسرائیل در روز پس از عملیات استشهادی در  تل آویو، شوکه و مجروح به نظر می‌رسید، زیرا منتظر عملیات‌های بیشتری بود که بر دوش شهرک نشینان صهیونیست سنگینی می‌کرد و آنها را مجبور می‌کرد از ترس آنچه پیش می‌آید در خانه‌های خود بمانند.

آنها به تدریج احساس امنیت خود را از دست می دهند و اعتماد آنها به مسئولان خود کاهش می‌یابد، در حالی که دستگاه امنیتی و به تبع آن نهاد سیاسی ابزارهای تضمین کننده جلوگیری از  این حملات را از دست می دهد، اما در مقابل، فلسطینی‌ها با موفقیت  در شهرهای اسرائیلی عملیات استشهادی انجام می دهند.

در ادامه بخش هایی از گفتگوی حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل با جهان نیوز را در این باره می‌خوانید:

این عملیات‌ها در واقع با دو هدف صورت گرفته است؛ نخست پاسخ کوبنده به عملیات سرکوب گرانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کرانه غربی که در طول ماه‌های گذشته به شدت افزایش یافته و صهیونیست‌ها با اهانت به مقدسات و توهین به مسجد الاقصی سعی کردند مردم فلسطین را به انزوا کشانده و تحقیر کنند و موضوع دیگر نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای سازش کار عرب مصر، مغرب، بحرین و امارات با وزیران خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی در صحرای نقب است.

 
برگزاری این نشست در کنار قبر بن گورین اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیام مهمی به همراه داشت؛ اینکه اسرائیل اکنون به عمق جامعه عربی نفوذ کرده و قصد دارد یک مجموعه نظامی علیه محور مقاومت ایجاد کند. همزمان با این نشست عملیات شهادت طلبانه حیفا و بعد از آن جنوب تل آویو و عملیات‌های دیگری به صورت زنجیره‌ای در اراضی اشغالی شکل گرفت.
 
انتفاضه‌های گذشته یک خیزش مردمی بود و انتفاضه‌های شهادت طلبانه در واقع یک پاسخ عملیاتی به ارتش رژیم صهیونیستی است که برای اولین بار در طول سال‌های اخیر تمام نیروهای مهم ارتش خود را  به حال آماده باش درآورده و این نوع سلسه عملیات شهادت طلبانه با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و این آغازی برای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد بود.
 
نزدیک به ۸۰ سال است که اراضی فلسطین اشغال شده و جامعه جهانی هم سکوت اختیار کرده است. بنابراین ملت فلسطین با توجه به سازش‌کاری‌های کشورهای عربی به این نتیجه رسیدند که از طریق امکانات خودشان و از طریق ساز و کارهای مبارزاتی رژیم صهیونیستی را از فلسطین اخراج کنند و قدس را آزاد کنند. اکنون در محور مقاومت و ملت فلسطین یک به هم پیوستگی بیشتری در مقایسه با گذشته بوجود آمده است.
 
ملت فلسطین مجبور هستند با هر وسیله‌ای که می‌توانند، دزدی را که با حمایت آمریکا و غربی‌ها اراضی کشورشان را اشغال کرده اخراج کنند و این حق طبیعی و مشروع فلسطینیان است و قوانین بین المللی هم این را تایید می‌کند.
 
اگر اراضی اشغالی ناامن بشود صهیونیست‌های ترسو ناچار خواهند شد که آنجا را ترک کنند، همچنان که در جنگ ۳۳ روزه لبنان به خاطر پرتاب موشک ۲۷۰ هزار یهودی در آن سال‌ها مهاجرت کردند و با سلسله عملیات‌های استشهادی اخیر هم این مهاجرت معکوس باردیگر شدت خواهد گرفت.
 
نوع و مکان این عملیات‌ها هم بسیار مهم است. اتفاقات اخیر در جنوب تل‌آویو که یک منطقه کاملا امنیتی است و بیشتر صهیونیست‌های افراطی در آنجا ساکن هستند، نشان می‌دهد که ملت فلسطین با ساز کارهایی که دارند ناامنی‌ها را در سراسر فلسطین اشغالی گسترش خواهند داد.
 
گاهی مسئولان اسرائیلی یک کلیدواژه هایی را به کار می‌برند که از عمق واقعیت‌های موجود در اراضی اشغالی حکایت دارد. در جنگ ۳۳ روزه با لبنان روزنامه هاآرتص یک تیتر معنادار و پرمفهوم زد که «حزب الله برای اولین بار اشک ژنرال‌های اسرائیل را درآورد».

اکنون هم رئیس ستاد ارتش اسرائیل اعلام می‌کند که از راه رفتن در خیابان‌ها می‌ترسیم و این نشان می‌دهد که اسرائیل به سمت ناامنی حرکت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • DE ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    7 18
    ملت فلسطین مجبور هستند با هر وسیله‌ای که می‌توانند، دزدی را که با حمایت آمریکا و غربی‌ها اراضی کشورشان را اشغال کرده اخراج کنند و این حق طبیعی و مشروع فلسطینیان است و قوانین بین المللی هم این را تایید می‌کند
  • US ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 1
    اسرائیل بیدی نیست که با این بادها بلرزه به زودی عاملان ایجاد نا امنی رو ریشه کن می کنه 400 تا حمله انجام داده 400 تا هم روش!
    • DE ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      خخخخخ لابد تو اونجا بودی ۴۰۰ تا حمله اش را شمردی نه ؟؟ . ۴۰۰ تا چه رقم روندی ؟؟ حالا چرا ۳۹۸ تا نه یا ۴۱۳ تا مثلا نه ؟؟ تو واقعا از یتن یابو احمق تری بدبخت خالی بندی های صهیونیت ها فقط برای نوکرهاشون ارزش داره نه برای ما .۴۰۰ اسم رمز‌فیلم سینمایست تا افراد بیخردی مانند تو باور کنند. "چهارصد ضربه" فیلمی فرانسوی محصول سال ۱۹۵۹ به کارگردانی فرانسوا تروفو است. این فیلم یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های سینمای موج نوی فرانسه به‌شمار می‌رود، فیلمی که بسیاری از ویژگی‌های این انقلاب سینمایی را دربردارد. تاریخ اکران: ۳ ژوئن ۱۹۵۹ (فرانسه) مدیر: فرانسوا تروفو بازیگران: ژان-پیر لئو; آلبرت رمی; کلر موریه; پاتریک اوفی مدت زمان: ۹۹ دقیقه موسیقی: ژان کنستانتین جوایز: جایزهٔ بهترین کارگردان جشنوارهٔ فیلم کن، Bodil Award for Best Non-American Film، ..... خخخخ صهیونیستها اگر خالی بند و خشت مال نبودند از ترس و وحشت فلسطینی ها دور خودشون دیوار و سیم خاردار نمیکشیدند.
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    نمی شه یک جایی به اسرائیلی ها توی آرژانتین بدهند بروند اونجا
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    ۴۰۰ (:
  • سميعى IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    ايا اقاى دكتر حسن هانى زاده شاغل در مشرق نيوز هستند و بطور ثابت أنجا كار ميكنند يا طرف قرار داد و پيمانى يا مشاوره اى همكارى دارند ؟ ايا امكان دارد پرسش هايى مربوط به مسائل بين المللى از ايشان داشته باشيم و پاسخ بگيريم ؟
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      اقاى هانى زاده كارشناس بود چه وقت كارشناس ارشد شد ؟ و حالا دكتر هانى زاده. شما سوْال دارى بنويس ديگرانى هم هستند به تو مفتى جواب بدهند ممكن است دكتر هانى زاده تا حق ويزيت نگيرد جواب ندهد.
    • سميعى IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      0 0
      در ادامه ضمن تشكر از اقاى هانى زاده كه آغاز فروپاشي رژيم صهيونيستى را پيش بينى نمودند. پرشس و تقاضا اينست كه فروپاشي كامل و نابودى اين رژيم كثيف را هم پيش بينى نمايند يك سال ديگر ؟ پنج سال ديگر ؟ ده سال ديگر؟ پنجاه سال ديگر ؟ و يا باز هم بيشتر ؟
  • علی اصغر شکری IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    باتشکر از تحلیل زیبا و پر معنا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس