اتفاق ویژه در انتظار تیم اسکوچیچ؛ قطر میزبان تیم ملی ایران در جام جهانی نخواهد بود!

احتمال دارد اردوی تیم ملی ایران برای جام جهانی به جای قطر در داخل کشور برگزار شود.

به گزارش مشرق، دیروز حمید سجادی وزیر ورزش از سفر وزیر راه قطر به ایران برای بررسی امکان همکاری میان دو کشور در خصوص میزبانی از تیم های حاضر در جام جهانی خبر داده بود. این مساله باعث شد با عزیزالله فرضی‌پور، سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش تماس بگیریم تا اطلاعات بیشتری درمورد این همکاری کسب کنیم.

او درمورد این همکاری  گفت: «این یکی از ابعاد همکاری است و عمده کار در حوزه گردشگری و میزبانی از تماشاگران تیم‌های حاضر در جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری جزیره کیش از نظر فرودگاهی، بندرگاهی، مراکز اقامتی، تفریحی و مراکز خرید است. این موارد عمده اتفاقات خوبی است که رقم خوردن آن را متصور می‌شویم. در حوزه ورزش نیز در وهله اول میزبانی از تیم‌ملی ایران مدنظر است و به‌صورت خوش‌بینانه شاید یک یا دو کشور خارجی هم بتوانند با برنامه‌ریزی از امکانات کیش استفاده کنند.»

بیشتر بخوانید:

نقاط ضعف و قوت تیم ملی ایران از نگاه «مارکا»

وی همچنین درمورد برگزاری اردوی تیم‌ملی ایران در کیش افزود: «با توجه به سابقه برگزاری اردوی تیم‌ملی ایران در سال۱۴۰۰ که خدا را شکر توانستیم یک میزبانی خوب و درخور شأن داشته باشیم و با توجه به شباهت آب‌وهوایی کیش با قطر، حضور در کیش می‌تواند در برنامه‌های فدراسیون فوتبال قرار گیرد. همچنین تیم‌ملی بانوان سابقه دوبار برگزاری اردو در سال۱۴۰۰ را در کیش داشته است که با رضایت‌مندی کاملی درمورد این میزبانی داشته‌اند. با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و حضور کشاورز به‌عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و پیگیری‌های خوبی که معاونت عمرانی سازمان پورزادی و ازسوی دیگر شهردار جزیره کیش نجفی داشتند شروع کار زمین‌های فوتبال زده شد و ما بنا را بر این قرار داده‌ایم که اولین زمین هیبریدی در جزیره کیش ایجاد کنیم. استادیوم شماره یک از نظر رختکن‌ها، دوش‌ها، اتاق کنفرانس، سرویس بهداشتی، حضور تماشاگر و زمین چمن مشغول استانداردسازی است.

مضاف بر این ورزشگاه شماره ۲ در دستورکار است و همچنین ایجاد ۳زمین تمرینی تا مجموعا ۵زمین چمن تا قبل از آبان‌ماه با قول پیمانکار قرار است به ما تحویل داده شود و با توجه به روند کار که دوشیفته انجام می‌شود احساس می‌کنم بسیار زودتر زمین‌ها تحویل داده شود.»

فرضی‌پور درمورد تاریخ دقیق تحویل این امکانات ورزشی نیز گفت: «طبق وعده‌ای که به ما داده شده است تا آخر شهریور ورزشگاه شماره ۱ و ۲ به ما تحویل داده خواهد شد و اواخر مهرماه ۳زمین تمرینی دیگر تحویل داده می‌شود.»

وی همچنین درمورد امکانات اقامتی کیش اعلام کرد: «کیش دارای ۵۴هتل است که مجموع این هتل‌ها شامل ۱۷هزار تخت می‌شود و تا آغاز جام‌جهانی تلاش می‌کنیم ظرفیت را به ۲۰هزار تخت برسانیم که ۳۵۰۰تخت آن شامل هتل‌های پنج‌ستاره می‌شود تا قابلیت مناسبی برای میزبانی از هواداران فراهم شود. همچنین فراهم‌کردن امکانات تفریحی نیز در دستورکار قرار دارد.»

سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم درمورد فراهم کردن امکانات سفر به قطر نیز اعلام کرد: «با توجه به تشکیل ستاد پیگیری امور جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر که اعضای آن متشکل از معاونان سازمان و بخش خصوصی که شامل بازاریان و بازرگانان، انبوه‌سازان، جامعه سرمایه‌گذاران و حوزه‌های دیگر مثل ستاد جشنواره‌ها و مناسبت‌ها می‌شود پیگیری‌هایی انجام شده است تا هموطنان بتوانند از طریق کشتی‌های کروز و خطوط پروازی از کیش به قطر سفر کنند و به‌راحتی موفق به برگشت به ایران شوند.»‍

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    4 0
    چرا خواهد بود. کی گفته نیست.
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    5 9
    همه چی را شبیه امکانات آنچنانی و مورد پسند غربیها میکنید اما از تفاوتهایی که نشانگر فرهنگ اسلامی و انقلابی خودمان باشد خبری نیست! فونبال دروازه هجوم فرهنگ منحط غرب است.
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      6 2
      از فلفل چیلی هم تند تر و نچسب تری! نسل شماها هنوز منقرض نشده؟
  • ارش IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    قطر حتی استادیوم نداره و هیچ جایی برای اسکان نداره .رفته خیمه ساخته مثل عهد عربهای قدیم بادیه نشین میگه اینجا اسکانه رفته یک جا را با چند متر پارچه پوشونده میگه زمین بازی چمن مصنوعی گذاشته التماس میکنه از استادیوم های ما استفاده و ما هتل هامونو در اختیارش بزاریم خوب ما نمیتونیم به هر کسی اجازه بدیم وارد بشه مخصوصا اکثرا جاسوس و تبعه انگلیس امریکا هستند و بعدش وقتی شما امکانات نداری چرا دعوت میکنی میگی من میزبان هستم ما وقتی تو استادیم ما و میزبان اقامت هستیم پس ما میزبان هستیم نه قطر بعد قطر حامی اسرائیل هست و کمک به عربستان و قاتل یمن هست پس ما میگیم نه شرکت میکنیم و بعدش باید نابود بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس