کد خبر 1360752
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
سرمربی سابق تیم ملی عراق علیه اشغالگری آمریکا کتاب نوشت+عکس

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال عراق کتابی را علیه اشغالگری آمریکا در این کشور چاپ کرد.

به گزارش مشرق، در آستانه نوزدهمین سال از اشغال کشور عراق توسط آمریکا در سال 2003، عدنان حمد سرمربی سابق تیم ملی این کشور کتابی با عنوان «ورزشگاه های تحت اشغال» چاپ کرد.

سرمربی سابق تیم ملی عراق در این کتاب فوتبالی به افتخار آفرینی تیم ملی فوتبال این کشور در المپیک 2004 آتن با وجود اشغالگری آمریکا پرداخت. اوج درخشش فوتبال عراق رسیدن به مقام چهارم المپیک آتن در سال ۲۰۰۴ میلادی بود. عراقی‌ها در آن سال با رهبری عدنان حمد و با پیروزی بر پرتغال و کاستاریکا و همچنین استرالیا به این مهم دست یافتند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال عراق بعد از رونمایی از کتابش، گفت: این کتاب داستان مبارزه جوانان عراق در سایه جنایات اشغالگران آمریکایی و دستیابی به یک دستاورد تاریخی در المپیک آتن است. جوانانی که با عشق به عراق و دفاع از آن با تمام سلاح ها اعم از ورزش و فوتبال در میدان جنگیدند.

سرمربی سابق عراق علیه آمریکا کتاب نوشت +عکس

جنگ عراق (که با نام‌های اشغال عراق و عملیات آزادسازی عراق نیز شناخته می‌شود) یک عملیات نظامی بود که در ۲۹ اسفند ۱۳۸۱ (۲۰ مارس ۲۰۰۳) با حملهٔ یک ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و بریتانیا به عراق آغاز شد. نیروهای اصلی حمله‌کننده به عراق شامل ارتش‌های ایالات متحده آمریکا، پادشاهی متحد بریتانیا و لهستان بودند ولی ۲۹ کشور دیگر از جمله ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا، اسپانیا و… با فرستادن بخشی از نیروهای نظامی و لجستیکی خود به همراهی با نیروهای ائتلاف، در اشغال عراق نقش داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    2 0
    مرگ بر آل سعود و آمریکا و چپاول کنندگان ملت
  • علی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 1
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس