کد خبر 1360682
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
حمله داعش به جنوب کرکوک؛ 5 نفر کشته و زخمی شدند

یک منبع امنیتی شامگاه امروز شنبه گفت که تروریستهای داعش به یک روستا در جنوب کرکوک حمله کردند که در پی آن، پنج غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی شامگاه امروز شنبه خبر داد که شماری از عناصر گروه تروریستی داعش به یک روستا در جنوب کرکوک حمله کردند.

این منبع به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که این حمله به روستای «دوکشمان» از توابع «الرشاد» صورت گرفته است.

به گفته این منبع، در پی این حمله، دو غیر نظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند. نیروهای پلیس فدرال نیز این منطقه را کاملا محاصره کرده‌اند.

سایت سازمان الحشد الشعبی اما در کانال تلگرامی خود نوشت، در این حمله، یکی از رزمندگان لشکر ۵۶ این سازمان به شهادت رسید و دو نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به گفته الحشد الشعبی، این حمله در زمان افطار رخ داد و در پی آن یک غیر نظامی نیز کشته و دو نفر از ساکنان روستا نیز ربوده شدند.

در همین ارتباط، «عدی الخدران» یکی از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح گفت که طی چند ماه گذشته، حمایت مالی از گروه تروریست داعشی در عراق افزایش پیدا کرده که این مساله در مخفیگاه‌های عناصر داعش در مناطق «حمرین»، «الحاوی» یا مناطق دیگر عراق به خوبی هویداست.

وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های تروریستی داعش طی ماههای اخیر در مناطق مختلف دیالی، تصریح کرد: «مسئله خطرناک، سرازیر شدن سلاحهای پیشرفته آمریکا به دست تروریست‌های داعش در استان دیالی است؛ به ویژه تفنگ‌های پیشرفته تک تیرانداز».

این نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که داعش در ۹۰ درصد از حملات خود، از این سلاح‌ها استفاده می‌کند. لذا باید تحقیقات فوری آغاز شود تا مسیر رسیدن این سلاح و تأمین کنندگان آن مشخص و تبیین شود که چه طرفهایی این سلاحها را به دست داعش می‌رسانند.

خدران با بیان اینکه این مسئله خطرناک است و به امنیت ملی عراق، آسیب وارد می‌کند، خاطر نشان کرد، شواهد حاکی از این است که طی ماههای گذشته، «حمایتهای بی‌سابقه‌ای» از داعش صورت گرفته و همین عامل باعث شده است که حملات این گروه در دیالی و سایر استانهای عراق افزایش پیدا کند.

این در حالی است که نظامیان آمریکا در حملات ساختگی داعش به یک زندان در استان الحسکه نیز از این گروه تروریستی حمایت کردند؛ به نحوی که منابع محلی خبر دادند نظامیان آمریکا، ۷۵۰ عنصر داعش را فراری دادند و به منطقه نامعلومی در استان دیرالزور انتقال دادند .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • من IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    اینها کشته نیستند بلکه شهیدند که به دست شقی ترین افراد دنیا به شهادت می‌رسند .‌‌چرا از واژه شهید استفاده نمیکنید؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس