آپارتمان

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره ثبت‌نام کنندگان نهضت ملی مسکن گفت: کسانی که پیامک دریافت کرده‌اند، مدارک خود را به صورت حضوری برای تشکیل پرونده به آدرس اعلام شده در پیامک تحویل دهند.

به گزارش مشرق، طی روزهای گذشته پیامکی به متقاضیان نهضت ملی مسکن ارسال شده که در آن عنوان شده است «در صورت داشتن شرایط لازم جهت تکمیل فرآیند ثبت نام با در دست داشتن اصل و کپی مدارک مورد نیاز به محل ساختمان اعلام شده در این پیامک مراجعه کنند و در غیر این صورت از سامانه حذف و عواقب بعدی بعهده متقاضی است».

محمود محمودزداه درباره اینکه متقاضیان نهضت ملی مسکن بعد از دریافت این پیامک چه وظیفه‌ای دارند، گفت: بررسی سه شاخص سابقه مالکیت، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سبز بودن فرم «ج» متقاضیان در وزارت راه و شهرسازی انجام شده است و شاخص چهارم که سابقه سکونت متقاضیان است در استان‌ها بررسی می‌شود.

وی توضیح داد: برای صد درصد کسانی که ثبت نام کردند، بررسی این سه شاخص توسط ستاد انجام و اسامی تایید شده به کارتابل استان‌ها و شهرهای جدید مورد تقاضا ارسال شده است.

متقاضیان نهضت ملی مسکن که پیامک دریافت کردند، چه کنند/ ۲.۳ میلیون نفر تایید شدند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرهای جدید و استان‌ها سایر شاخص‌ها مرحله به مرحله بررسی شده است و کسانی که پیامک دریافت کردند مدارک خود را به صورت حضوری برای تشکیل پرونده فیزیکی به آدرس اعلام شده در پیامک تحویل دهند؛ چراکه مدارک متقاضی تا پیش از این فقط در سامانه بارگذاری و اعلام شده است.

محمودزاده توضیح داد: به محض اینکه سابقه ۵ سال سکونت در استان کنترل شود، فرد متقاضی برای تشکیل پرونده به نظام بانکی معرفی و بعد از افتتاح حساب و واریز وجه به پروژه متصل می‌شود.

آورده اولیه نهضت ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان است

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: آورده اولیه نهضت ملی مسکن همان مبلغ  ۴۰ میلیون تومان است که در پنج مرحله و به منظور پیشرفت فیزیکی پروژه واریز می‌شود.تسهیلات بانکی نیز در ۴ مرحله به حساب سازنده واریز خواهد شد.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در زمان انعقاد قرارداد بین سازنده و متقاضی جدول مربوطه در خصوص زمان واریز به آگاهی و امضای طرفین می‌رسد.

تایید ۲ میلیون و ۳۰۰ نفر در نخستین مرحله پالایش نهضت ملی مسکن

محمودزاده در مورد این سوال که چه تعداد از جمعیت ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری ثبت نام کنندگان در نهضت ملی مسکن در مرحله نخست تایید شدند؟، پاسخ داد: با اشراف گسترده‌ای که نسبت به بررسی سه شاخص «سابقه مالکیت، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سبز بودن فرم «ج» متقاضیان» وجود داشت، از بیش از ۵ میلیون ثبت نامی در این طرح، حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ نفر تایید شدند و بعد از بررسی در استان‌ها باز هم ممکن است این عدد کاهش یابد.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت در حوزه مسکن است که ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال دولت سیزدهم را هدف دارد.

 عملیات اجرایی این طرح نیز از هفته‌ نخست آبان‌ماه ۱۴۰۰در بیشتر استان‌ها آغاز شده است.

بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی اکنون نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد زمین آماده آغاز عملیات اجرایی است که با این میزان زمینی که آماده شده به همراه آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۸۰ هزار واحد مسکونی، بیش از ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    5 4
    مغز خر خوردم 1 میلیارد برم زیر قرض وقوله .. برای خونه ای ک بی کیفیت خواهد بود و زمینشم مال یکی دیگ
    • بشار عبدالواحد IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      6 2
      خوردی چه مزه ای بود
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      6 2
      مستاجر نبودی که آگه بودی می فهمیدی بدترین مسکن هم برای صاحبش حکم بهشت رو داره.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 0
    برای من چنین پیامک ی اومد از v.maskan اما دو پیامک دیگه بعنوان "اصلاحی" اومد که نوشته بود مراجعه نکنید تکلیف من چیه الان که باید از تهران تا دماوند برم برای یه چیز نامعلوم ؟؟؟
    • مهدی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 2
      رد در خواست شدی عزیزم،سابقه سکونت نداری
    • بشار عبدالواحد IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      4 0
      اوسکولت کردن ههه
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 0
    اون پنج مرحله چیه؟ چرا نمیگن مبلغ چقدره تا ادم بتونه حساب و کتابشو بکنه
  • مهدی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    2 1
    سر کاری ،سابقه سکونت دیگه چه مدلشه ،رد درخواست.
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    2 2
    اونایی که تائید شدن تا 15 سال دیگه اگه شانس بیارن مسکن بهشون میدن دولت رئیسی که عوض بشه همه چیز به هم میریزه
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      5 0
      باشه بنگاهی گرامی شما بشین تا رو سر زمین و مسکنی که احتکار کردی بخوره و دنبال جواب اون دنیات باش.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 0
    به جای استفاده از یک ماده قدیمی که خیلی ها نمی دانند چیه مثل فرم ج بنویسید نباید از وام و امکانات دولتی در مسکن استفاده کرده باشد
  • امیر IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 0
    سابقه سکونت در استان مهمه طبق گفته معاون وزیر راه ولی در سامانه اکثرا رد درخواست شدن چون ملاک سکونت در شهر مورد تقاضا بوده !!! یعنی اگر کسی مستاجر شهر تهران باشه و همه استعلامات سه گانه ( فرم ج و ... ) سبز باشه بازم رد درخواست میشه !!!!!! خواهشا رسیدگی کنید این موضوع رو !!!! چون خب شهر هایی که برای استان تهران هستن مثل رودهن و هشتگرد و اسلامشهر و ... اگر کسی مستاجر شهر تهران باشه خب تکلیفش چیه ؟؟؟؟ یعنی باید مستاجر رودهن باشی تا بهت خونه بدن ؟! ممنون میشم پیگیری بفرمایید چون احتمالا یک اخلال و مشکلی هست که اکثرا رد درخواست شدن به این دلیل ( مستاجران تهرانی ) ما خودمون 3 سال و نیمه ساکن شهر پردیس هستتیم و مستاجریم و قبلش خب در شهر تهران مستاجر بودیم . الان استعلام فرم ج و ... همش سبز اومده ولی میگه شما در شهر رودهن و دماوند 5 سال سکونت ندارید و درخواست رو رد کردن !!! خب مایی که نه ماشبن داریم نه ملک با حقوق اندک یعنی تعلق نمیگیره ؟؟؟ ملاک 5 سال سکونت در استان اعلام شد نه در شهر چون خب اینطوری هرکی مستاجر تهران هست کلا بهش تعل نمیگیره چون مسکن ها برای اطراف تهرانه !!!! مممنون میشم از مشرق رسیدگی کنید توروخدا صدای ما به جایی نمیرسه . سپاس از زحماتتون یاعلی مدد
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    اگر اعتراض داشته باشیم چه کنیم به دوستم پیامک داده اند به من نه شرایط یکسان داریم
  • حسین IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    آقا پس چرا برای ما ابن پیامک ارسال نشده به خدا من هم تمام شرایط رو دارم مشرق جون عزیزت پیگیری کن
  • محمد IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    سلام من ۳ سال که از اهواز اومدم فولادشهر اصفهان. واسه نهضت ملی ثبت نام کردم و واسم پیام اومده که برو فلان دفتر پیشخوان جهت تکمیل مدارک. رفتم اونجا بهم میگن حتما باید ۵ سال سابقه سکونت داشته باشی یا اینکه مسکن ملی را از اهواز پیگیری کنی. ولی من الان کار و زندگیم اینجاست. نمیدونم این شرط ۵ سال سابقه سکونت دیگه چیه آخه.
  • لیلا زیدابادی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    من که سرپرست خانواده هستم و تحت پوشش بهزیستی ام چرا واسه من پیامک واریزی نیومده
  • محمدجواد IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    برای چی ثبت نام گذاشتین و الکی رد درخواست میکنید وقتی نمیخواین خونه دار کنید.
  • جعفر میرزایب IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    چه پیامکی بعدش پیامک اومد مراجعه نکنید
  • سارا ۳۴ IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    پیامکی نیومد .نگاه وضعیت کردم نوشته در حال برسی یعنی چه
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    پس تکلیف مجردین چی شد با این اوضاع قید ازدواج میزنن
  • سجاد IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    سلام به همگی برای من قبل از سال پیامک اومدمدارک توی سیستم بارگذاری کنیددیگه خبری نشودواردسیستم میشم نوشته درحال انتظار
  • جمالی IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    بعد از رسیدن پیام که نوشته به اداره راه و شه سازی رجوع شود رفتم که کفتم برید بانک و بانک میگفت برید اداره خلاصه آدرس ذقیق برای تشکیل پرونده به ما ندادن اهواز
  • سیدابوالفضل حسینی رامشه IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    من پیام برام اومد ولی پیگیری نکردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس