حادثه حرم مطهر رضوی نتیجه نفرت افکنی دشمنان اسلام و شیعه انگلیسی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در فضای مجازی نوشتند حادثه حرم مطهر رضوی نتیجه وحدت است. اما اینگونه نیست. این حادثه نتیجه نفرت افکنی‌های دشمنان اسلام و شیعه انگلیسی است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی شب گذشته در مراسم وداع با پیکر مطهر شهید حجت الاسلام اصلانی که در حادثه ۱۶ فروردین ماه حرم مطهر رضوی به شهادت رسید اظهار کرد: هتک حرمت حرم مطهر رضوی و شهادت و مجروحیت سه تن از طلاب مخلص و خدمت‌گزار محرومان مصیبت بزرگی است که قلب هر انسان آزاده‌ای را جریحه‌دار می‌کند.

وی افزود: این سه روحانی از فعالان فرهنگی و خدمت رسان به مردم حاشیه شهر مشهد بودند که در روز حادثه، به دعوت آستان قدس برای برنامه‌ریزی جهت توزیع افطاری‌های این آستان مقدس در حاشیه شهر مشهد به حرم مطهر مشرف شده بودند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: تمام این عملیات تروریستی در کمتر از ۲ دقیقه انجام شد و نیروهای امنیتی با لباس غیرنظامی در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند و ضارب را با کمک زائران حاضر در صحنه دستگیر کردند.

وی افزود: عزیزی که در کلیپ‌های منتشر شده از پشت آن تروریست را می‌گیرد از نیروهای امنیتی حرم مطهر و فردی که حواس او را پرت می‌کند از خادمیاران حرم مطهر است. بسیاری از نیروهای نظامی و امنیتی حرم مطهر برای اینکه حس آرامش بارگاه رضوی حفظ شود، لباس نظامی بر تن نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع اقدامات مشابه در آینده تأکید کرد و گفت: ما به سادگی از کنار این حادثه نخواهیم گذشت و تا حصول نتیجه آن را پیگیری خواهیم کرد. کمیته‌ای برای بررسی ابعاد مختلف حادثه و شناسایی کسانی که مرتکب قصور شده‌اند، تشکیل شده و قطعاً با افرادی که مرتکب اهمال شده‌اند، برخورد قاطع صورت خواهد پذیرفت.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: آستان قدس رضوی هدف نخست دشمنان اسلام و انقلاب است. در حالی که دشمنان درصدد بودند در ایام نوروز امسال در مشهد عملیات بزرگی انجام دهند اما با عنایت حضرت رضا(ع) و هوشمندی و مجاهدت نیروهای اطلاعاتی و نظامی موفق به انجام آن نشدند.

وی با اشاره به حادثه بمب‌گذاری سال ۷۳ حرم مطهر افزود: از آن زمان ۲۸ سال می‌گذرد و غیر از حادثه تلخ روز گذشته هیچ اتفاقی در این بارگاه نورانی رخ نداده است، این امنیت مرهون تلاش نیروهای اطلاعاتی، انتظامی، امنیتی و نظامی است.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: با قصورهای رخ داده در حادثه با قاطعیت برخورد می‌کنیم، اما قدردان جوانان عزیزمان در دستگاه‌های نظامی، امنیتی و انتظامی نیز هستیم. زیرا اگر هوشیاری آن‌ها نبود هر ماه باید شاهد حادثه‌ای مشابه عاشورای سال ۷۳ در حرم مطهر می‌بودیم.

در زباله‌ دان اختلاف است که تکفیری‌ها و نفرت‌انگیزی‌ها متولد می‌شوند

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مروی در ادامه گفت: مردم، جوانان و طلاب مراقب باشند دشمنان انقلاب و شیعه انگلیسی از حادثه حرم مطهر برای ایجاد تفرقه در امت اسلام استفاده نکنند؛ در فضای مجازی نوشتند «این حادثه نتیجه وحدت است»؛ خیر، حادثه دیروز نتیجه نفرت افکنی‌های دشمنان اسلام و شیعه انگلیسی است.

وی افزود: وحدتی که امام راحل و قبل از ایشان حضرت آیت‌الله بروجردی و بعد از ارتحال امام(ره)، رهبر معظم انقلاب نسبت به آن تأکید دارند، گلستانی است که در آن گل‌های برادری و اخوت که پیغمبر اسلام منادی آن بود، می‌روید؛ در زباله‌ دان اختلاف است که تکفیری‌ها و نفرت‌انگیزی‌ها متولد می‌شوند.

تولیت آستان قدس رضوی اختلاف و تفرقه و ایجاد جنگ‌های قومی، قبیله‌ای و مذهبی میان مسلمانان را توطئه استکبار دانست و با اشاره به تلاش‌های سال‌های اخیر دشمنان برای وقوع جنگ مذهبی در ایران و عراق، عنوان کرد: آمریکا با حضور نظامی در افغانستان و منطقه نتوانست به نقشه‌های شوم خود برسد، گرچه نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کرد اما دست از شیطنت برنداشته است، در پشت کشتارهای این روزهای افغانستان، دست استکبار جهانی مشهود است، دشمن تلاش دارد جنگ فرقه‌ای را از افغانستان آغاز و سپس به پاکستان، ایران و دیگر کشورهای منطقه تسری دهد که باید نسبت به این توطئه هوشیار باشیم.

وی همچنین از پیگیری روند درمان مجروحان حادثه دیروز خبر داد و گفت: من در تمام لحظات احوال پرس مجروحان دیروز هستم و دستور داده‌ام هر امکانات پزشکی که برای تسریع در بهبودی آن‌ها نیاز است، در اختیار پزشکان قرار داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    2 0
    طرف افغانی بوده چه ربطی داره به انگلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس