میقاتی: هرگونه تهدید انتخابات لبنان را از سر راه بر می داریم

نخست وزیر لبنان گفت: دولت هر چیزی که برگزاری انتخابات پارلمانی را در این کشور تهدید کند و مخل برگزاری انتخابات شود را از بین خواهد بُرد.

به گزارش مشرق، شبکه سومریه نیوز امروز (چهارشنبه) «نجیب میقاتی» چند ساعت پس از اعلام لیست انتخاباتی در همه حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور لبنان، افزود:  دولت از وسعت بحران‌های کشور آگاه است و با تمام توان برای رفع آن تلاش می‌کند و با استقامت و استواری به اجرای برنامه خود ادامه می‌دهد.  

«جانی قرم» وزیر ارتباطات لبنان نیز پیشتر اعلام کرده بود که دولت این کشور با اختصاص ۳۶۰ میلیارد لیره (۱۸ میلیون دلار) برای برگزاری انتخابات پارلمانی موافقت کرده است.  

لبنان از سال ۲۰۱۹ از بحران مالی رنج می‌برد و این بر نگرانی مقامات از احتمال به تعویق افتادن انتخابات به دلیل شرایط مالی افزوده است.  

از سوی دیگر، «عباس الحلبی» سرپرست وزارت اطلاعات به نقل از «نجیب میقاتی» نخست وزیر گفت که آخرین انتخاباتی که در سال ۲۰۱۸ برگزار شد، برای دولت ۵۴ میلیون دلار هزینه داشت، اما در حال حاضر تنها مبلغ بسیار کمتری در دسترس است.  

در روزهای گذشته سازمان ملل متحد و دولت‌های غربی بارها از رهبران لبنان خواسته‌اند که برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر و تخصیص بودجه مناسب اقدام کنند.  

شبکه سومریه نیوز اضافه کرد: این در حالی است که بیم آن می‌رود که احزاب سیاسی قدرتمند ممکن است به دنبال استفاده از بحران مالی برای بهانه‌ای جهت به تعویق انداختن انتخابات که قرار است نیمه ماه مه برگزار شود، باشند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس