کد خبر 1359375
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
معافیت دائمی محصولات کشاورزی از مالیات بر ارزش افزوده

معافیت‌های قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی و دامپروری اعلام شد.

به گزارش مشرق، براساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده که از تاریخ ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ لازم‌الاجرا شده است، عرضه محصولات کشاورزی و دامپروری در داخل کشور و ارائه خدمات مرتبط با این محصولات از مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف شده است.

براساس این ابلاغیه که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شده است، عرضه کلیه محصولات کشاورزی فرآوری نشده شامل محصولات خام زراعی و باغی، گیاهان دارویی، محصولات مرتعی، محصولات جنگل از جمله چوب خام، محصولات گلخانه از جمله سبزی، صیفی، گل و گیاه و انواع قارچ همچنین عرضه تخم‌مرغ نطفه‌دار و تبدیل آن به جوجه یکروزه، عرضه بذر، نشا، نهال، سم و کود، عرضه آب مصرفی کشاورزی، عرضه و واردات دام زنده و خوراک آن، کلیه موارد مواد اصلی تولید دام زنده مطابق پروانه صادره توسط وزارت جهاد کشاورزی، پوسال (کمپوست)، کشت بافت و بستر آماده کشت بافت و انواع دارو  و واکسن دامی از مالیات ارزش افزوده معاف هستند.

همچنین خدمات مرتبط با محصولات کشاورزی شامل بسته‌بندی، انبارداری، نگهداری محصول در دمای مناسب در سردخانه، انجماد محصول شامل سردخانه، پاک کردن، درجه‌بندی، بوجاری بذور، پوست‌گیری مانند شالی‌کوبی، شستشو، تمیزکاری، تفکیک، همگن‌سازی و همچنین خشک کردن انواع محصولات مانند چای، کشمش، خرما با روش‌های مختلف، تفت دادن مانند پخت نخود، پنبه‌پاک‌ کنی و همچنین خدمات درمانی پیشگیری دامی و گیاهی، واحدهای ماشینی کردن (مکانیزاسیون)، آب کشاورزی، کشت بافت و تولید اندام‌های تکثیری گیاهان و خدمات بیمه‌های محصولات کشاورزی معاف از مالیات ارزش افزوده هستند.

در مورد واردات محصولات کشاورزی و فرآوری نشده شامل بذر، نشا، نهال، سم و کود مشمول معافیت نبوده و مالیات عوارض به نرخ ۹ درصد در مبادی گمرکی به آن تعلق می‌ گیرد. عرضه این کالاها پس از واردات در داخل کشور مانند عرضه کالاهای مشابه داخلی از پرداخت مالیات و عوارض معاف است.

معافیت دائمی محصولات کشاورزی از مالیات بر ارزش افزوده

معافیت دائمی محصولات کشاورزی از مالیات بر ارزش افزوده

همچنین اعمال معافیت‌های مالیاتی در مورد عرضه آن دسته از کالاهای فوق‌الذکر که خوراکی باشند، منوط به اخذ گواهی سلامت محصول از مراجع قانونی ذیصلاح از قبیل سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان غذا و دارو است.

همچنین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این کالاها مکلف هستند برچسب معافیت از مالیات بر ارزش افزوده را بر روی بسته‌بندی درج نمایند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس