کد خبر 1359358
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
واکنش دمشق به مذاکره با ترکیه

دولت سوریه به اخبار مربوط به مذاکره میان دمشق و آنکارا که از سوی یکی از رسانه های ترکیه مطرح شده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از رای الیوم، دولت سوریه هرگونه پیام در ارتباط با بهبود روابط با ترکیه را تکذیب کرد و اخبار رسانه های ترکیه را پروپاگاندای رسانه ای عنوان کرد.

روزنامه الوطن سوریه نزدیک به مقام سوری امروز چهارشنبه به نقل از منابع وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که آنچه در روزنامه حریت ترکیه به نقل از منابع دولت ترکیه آمده است، پروپاگاندای رسانه ای با هدف بهبود وجهه نظام ترکیه است که همه اصول مبتنی بر اصل حسن همجواری و روابط میان دو ملت سوریه و ترکیه را زیر پاگذاشت.

منابع سوری تأکید کردند که موضع سوریه نسبت به درخواست از ترکیه برای احترام گذاشتن به قوانین بین المللی و توافق های دوجانبه و اصل حسن هم جواری ثابت و مشخص است.

این منابع تاکید کردند: تا زمانی که ترکیه از سوریه عقب نشینی نکند و از حمایت تروریستها دست برندارد و اقدامات علیه سوری ها را متوقف نکند، گفتگویی با نظام اردوغان در کار نخواهد بود.

گفتی است که روزنامه حریت روز دوشنبه مدعی شده بود که مقامات این کشور در حال حاضر در حال مذاکره برای آغاز گفتگو با دولت سوریه هستند تا روابط دو کشور به حالت عادی بازگردد.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه آورده بود: سیاست متعادلی که اخیراً از سوی ترکیه اتخاذ شد و نقشی که آنکارا در ماه‌های اخیر به‌ویژه در زمینه حل و فصل جنگ در اوکراین ایفا کرده است، زمان کنونی را برای حل و فصل بحران سوریه مساعد کرده است. ترکیه در تمامی تماس‌های خود با دولت سوریه بر ۳ مورد ضروری یعنی حفظ ساختار واحد و تمامیت ارضی سوریه، تضمین امنیت پناهجویانی که به کشور باز می‌گردند و فعالیت‌های پ ک ک تاکید می‌کند.

به ادعای این روزنامه، آنکارا این پیام‌های مهم را به ویژه پیش از سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به امارات به دمشق رسانده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    خوب بحران اوکراین زمان مناسبی برای بیرون کردن امریکا از سوریه است چون امریکا اگر در سوریه دست به سلاح نمی تواند ببرد و واکنش نشان دهد بعلت اینکه همان اتهامی که به روسیه می زند دامنگیر او می شود
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    خوب سوریه بهتر است امریکا را از تنف بیرون بیاندازد چون تا دوسال دیگر قصد دارد از این منطقه به دمشق حمله کند دوما مثل حزب الله هر از گاهی با پرتاب موشک به اسرائیل محبوبیت خودش را افزایش دهد
  • US ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 3
    ترکیه‌ بشدت فاشیستی‌شده و‌مردمش‌ بشدت از نژاد حرف میزنند مثل شیطان که گفت من از نژاد آتش هشتسم و انسان از خاک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس