مفتی لبنان: پیشنهادهای ایران و چین، می‌تواند لبنان را نجات دهد

مفتی جعفری لبنان ضمن انتقاد از سیاستهای دولت این کشور، گفت که پیشنهاد چین و ایران می‌تواند به صورت منحصر به فردی، لبنان را نجات دهد.

به گزارش مشرق، «احمد قبلان» مفتی جعفری لبنان امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای به شدت از سیاستهای دولت این کشور در «دنباله‌روی» از ایالات متحده آمریکا انتقاد کرد.

شبکه خبری المنار به نقل از قبلان گزارش داد، به عنوان مسئول، گروه، نماینده و مردم لبنان، «حق داریم که حکومت و قوای سیاسی، پولی و مالی آن را متهم کنیم؛ چرا که فاجعه تاریخی علیه کشور و مردم [لبنان] رخ داده است».

وی تأکید کرد، هیچ مسئول دولتی حق ندارد با ورشکسته معرفی کردن دولت و بانک مرکزی، بخواهد از تعهدات خود فرار کند؛ زیرا این مسئله، یک منطق شکست خورده است.

این مسئول لبنانی در عین حال گفت که دولت این کشور، دارایی، موجودی و گزینه‌های بسیاری بر سر راه خود دارد که با استفاده از آن، می‌تواند با قدرت به پا خیزد.

قبلان خاطر نشان کرد، مشکل اصلی دولت لبنان، «تصمیم سیاسی است که بر دنباله‌روی از آمریکا اصرار دارد. در حالی که پیشنهاد چین و ایران می‌تواند به صورت منحصر به فردی، لبنان را نجات دهد».

وی در پایان تصریح کرد، دولت لبنان باید تصمیم شجاعانه‌ای اتخاذ کند؛ چرا که «کشور از نظر امکانات و داراییها، ورشکسته نیست، بلکه ورشکستگی آن، در تصمیم‌گیری سیاسی و وابستگی به بیرون است».

مفتی جعفری لبنان پیش از این نیز در خصوص واکنش‌ها به خبر خرید و واردات سوخت از ایران به لبنان هم گفته بود: «ما مسئولانی نمی‌خواهیم که از کشتی تفریحی مجلل یا قصر معلق برای فقرا بیانیه دهند و امیدواریم که فرانسوی‌ها نقاب آمریکایی‌ها نباشند زیرا این کشور سقوط نکرده و نخواهد کرد و گزینه‌های قدرت در آن بسیار زیاد است».

قبلان تأکید کرد: «لبنان، خط قرمز است و هر آنچه باعث حمایت از آن شود، انجام می‌دهیم. زمان گزینه (استراتژی) آمریکایی به پایان رسیده زیرا ما در بطن نبرد گزینه‌های نجات برای لبنان هستیم. زین پس گزینه نجات لبنان از طرح‌های خفه‌کننده آمریکا برای کشور و مردم لبنان به دور است».

این در حالی است که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیر خود به لبنان گفت: آماده ادامه همکاری‌های تجاری و اقتصادی خود با لبنان و همچنین ایجاد دو نیروگاه یک هزار مگاواتی برق در این کشور هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 3
    وزیر امور خارجه: ما آماده ایم برای لبنان دو نیروگاه هزار مگاواتی بسازیم وزیر نیرو: امسال در ایران ده هزار مگاوات کمبود برق داریم!!!!!
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      4 0
      عقل کل، موضوع زمان ساخت هست و پولش، گرفتی یا نه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس