زندان نمایه

دادستان تهران بر لزوم فراهم سازی زیرساخت های دادرسی و ملاقات الکترونیکی در زندان های استان تأکید کرد.

به گزارش مشرق، علی صالحی در دیدار با مدیرکل و رؤسای زندان‌های استان تهران، ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: خوشبختانه تأکیدات رئیس قوه قضائیه برای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری در ابتدای سال جدید، باعث شده است تا یک نهضت عمومی در بخش‌های مختلف ایجاد شود و همه ارکان دستگاه قضائی با همتی مضاعف، کاهش تعداد زندانیان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در ادامه افزود: باید مددکاران زندان با تسلط به قوانین و مقررات، امکان انتقال سریع درخواست‌های زندانیان به مسئولان و مراجع قضائی را فراهم سازند تا در نتیجه آن، مقدمات اتخاذ تدابیر و تصمیمات مقتضی به منظور کاهش جمعیت کیفری میسر شود.

بیشتر بخوانید:

بانوی کارآفرینی که معجزه زندگی زنان زندانی شد

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار طبقه بندی مجرمین شد و تصریح کرد: طبقه بندی مجرمین براساس نوع جرم، حتماً باید مورد توجه قرار گیرد تا به این ترتیب، فرآیند بهره مندی مددجویان از ارفاقات قانونی با توجه به نوع جرم و سوابق کیفری، ساماندهی شود.

دادستان تهران بر لزوم به کارگیری همه ظرفیت‌ها و امکانات به منظور اشتغال به کار زندانیان تأکید و خاطرنشان کرد: قضات و مسئولین زندان باید با برنامه ریزی دقیق و کار کارشناسی، زمینه اشتغال ۸۰ درصدی مددجویان به غیر از زندانیان جرایم خاص را فراهم کنند.

صالحی با بیان اینکه حمایت مادی و معنوی و تکریم خانواده‌های زندانیان یک ضرورت و از اولویت‌های سازمانی است یادآور شد: این موضوع همواره و به مناسبت‌های مختلف مورد تأکید ریاست محترم قوه قضائیه است و به همین جهت باید همواره به جد در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

وی تفکر انقلابی و کار جهادی را دو مؤلفه مهم به منظور دستیابی به موفقیت در موضوع رسیدگی به امور زندانیان و نظارت بر زندان‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: پیامدهای زندانی شدن افراد بر خانواده‌هایشان باید همواره مورد توجه قرار گیرد و برنامه ریزی‌های دقیقی برای باز اجتماعی شدن مددجویان صورت پذیرد.

دادستان تهران بر توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز زندان‌های استان جهت استفاده ۱۰۰ درصدی از سامانه‌های مخابراتی نیز تأکید کرد و گفت: با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های ارتباط آنلاین دیگر نیازی به اعزام زندانیان به مراجع قضائی نخواهد بود و این موضوع می‌تواند علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها، نقش مهمی در کاهش نیاز به تردد، ارتقای شاخص امنیت و پیشگیری از خطرات احتمالی حین اعزام زندانیان ایفا کند.

صالحی یادآور شد: با ایجاد امکان ملاقات الکترونیک در زندان‌ها نیز ضرورت مراجعه حضوری خانواده زندانیان برای دیدار با آنها کاهش خواهد یافت و بر این اساس، گام مهمی در راستای تکریم ارباب رجوع، ارتقای شاخص‌های اصلاحی و تربیتی زندان و کاهش مشکلات و هزینه‌های زندانیان و خانواده‌هایشان خصوصاً با توجه به شیوع ویروس کرونا برداشته خواهد شد.

گفتنی است؛ در جریان این دیدار، سیدحشمت الله حیات الغیب مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهران ضمن تبریک سال ۱۴۰۱ و آغاز ماه رمضان، گزارشی از عملکرد، دستاوردها و برنامه‌های های این سازمان ارائه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس