کد خبر 1358296
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
کشف گور جمعی در عراق

نهادهای مربوطه در نجف اشرف یک گور دسته جمعی در نزدیکی یکی از مجتمع های در حال ساخت کشف کردند که گمان می رود به دوره انتفاضه شعبانیه و اعدام های متعاقب آن توسط رژیم صدام برمی گردد.

به گزارش مشرق، نهادهای مربوطه در نجف اشرف یک گور دسته جمعی در نزدیکی یکی از مجتمع های در حال ساخت کشف کردند که گمان می رود به دوره انتفاضه شعبانیه و اعدام های متعاقب آن توسط رژیم صدام برمی گردد.

بر اساس این گزارش، نمایندگانی از فرماندهی پلیس، پزشکی قانونی، کادر شعبه گورهای دسته جمعی در مؤسسه شهدای نجف اشرف به ریاست حیدر خطار تحقیقات اولیه در مورد بقایای اجساد را آغاز کردند.

مسئول بخش گورهای دسته جمعی اعلام کرد این گور دسته جمعی در نزدیکی رضویه در نجف اشرف قرار دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    9 3
    امور اسرا ایران نیز فعال شود ممکن است از اسرای جنگ تحمیلی صدام از ایران باشند.
    • حیدر صالح IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      اسیران ایرانی در استان های صلاح الدین تکریت و موصل و الانبار رمادی بودن هرگز نجف و کربلا نبودند
  • حامد IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    12 0
    عامل اصلی سرکوب انتفاضه شعبانیه منافقین جنایتکار و در راس آنها مریم و مسعود رجوی فاسد بودند.
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      0 0
      رحویها کردها را قتل عام کردند. اما شیعه را مستقیما حزب بعث قتل عام کرد
  • پیراسته فر US ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    انتفاضه شیعیان عراق ودرپی آن حمله.رژیم صدام حسین به کربلا(حرم امام حسین) این قیام(انتفاضه شیعیان) در سحرگاه یکشنبه١٦ شعبان ١٤١١ (۱۲ اسفند ۱۳۶۹)۳مارس۱۹۹۱ شروع شد. پس از ۵ ماه حمله عراق به کویت ،برای دستیابی به ثروت وسرمایه های کشورهمسایه،نه اینکه توفیقی حاصل نشده بود،بلکه منجربه عقب نشینی مفتضحانه ارتش عراق از کویت شده بود ، با انهدام «خودروهای عراق» توسط نیروهای آمریکایی، نظامیان عراقی مجبور به بازگشت با پای پیاده شده بودند(مضافاً ۸ سال جنگ ناکام باایران)،سربازان وافسران عراقی ،وقتی بااین شکست تحقیرآمیز به وطن برگشتند،درحالیکه رئیس جمهورآمریکابه آنهاوعده فتح وپیروزی داده بودودرپایتخت« کویت» جشن پیروزی برپاکرده بودند،وقتی خسته وکوفته به وطن برگشتند،نه اینکه هیچکس به استقبالشان نیامد،بلکه «بغداد»توسط ارتش متحدین (بعنوان کشورمتجاوز)بمباران شده بود ومردم آواره ومعترض،دراین شرایط نظامیان عراق،دچاربک بحران روحی شده بودند ، در نتیجه ، یکی ازاین نظامیان عراقی درسحرگاه یکشنبه١٦ شعبان ١٤١١، با شلیک به مجسمه صدام حسین در «میدان السعد»شهر«بصره» ، و ناسزا به صدام شروع شد..بعدبه کربلا ونجف ودیگرشهرهاکشیده شد. این نظامی معترض عراقی بازگشته از «جنگ کویت» در میدان «سعد» بصره، با گلوله تانک به سمت تصویر صدام حسین شلیک کرد. پس از این رویداد، مردم به این قیام پیوستند و به ساختمان حزب بعث و سپس به زندان شهر حمله کردند و شهر را به تصرف خود درآوردند. با انتشار خبر تصرف بصره در شهرهای دیگر از جمله درمناطق کردنشین نیز مردم اقدامات مشابهی انجام دادند. معترضان کنترل استان­های دیالی، واسط، میسان، بصره، ذی قار، مثنی، قادسیه، بابل، کربلا، نجف، دهوک، اربیل، کرکوک و سلیمانیه را به دست گرفتند و فقط استان­های مرکزی شامل صلاح الدین، بغداد، نینوا و الانبار در کنترل حکومت باقی ماند. در هجدهم شعبان،مردم کربلا به این قیام پیوستندد. اعتراضات و تحرکات مردمی در این شهر سه روز ادامه داشت و در نهایت کنترل شهر به دست شیعیان افتاد.انتفاضه شعبانیه پانزده روز ادامه داشت. در روزدوشنبه ۱۱ مارس ۱۹۹۱(۲۰ اسفند ۱۳۶۹) «حسین کامل» (پسرعموی و داماد صدام) دستور موشکباران شهرکربلا را و گنبد حرم امام حسین وابوالفضل (ع) صادر کرد.
  • GB ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    از گورهای دسته جمعی کشف شده در شهر بوچای اوکراین پس از عقب نشینی روسها هم مطلب بذارید. این جنایت تا سازمان ملل هم رفته ولی سیاست برخی روزهٔ سکوت است!
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    لعنت خداوندبرظالمان جنایتکار که به هموطنان خود در عراق رحم نکردند
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    صدام و پسرانش روانی هایی بودند که تاریخ فراموش نخواهد کرد. اسباب بازی غرب بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس