کد خبر 1358169
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
توئیت رئیس جمهوری صربستان برای ارسلان در روز مهم صرب‌ها/ وزیر ورزش: نشان دادی قهرمانان چطور می‌جنگند

علی ارسلان که به تازگی با دوتابعیتی شدن به عضویت تیم ملی صربستان درآمده تنها مدال این تیم در قهرمانی اروپا را به دست آورد و مورد قدردانی ویژه مقامات ورزشی و حتی سیاسی این کشور قرار گرفت.

به گزارش مشرق، در پایان مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا علی ارسلان که اولین مسابقه رسمی‌اش با دوبنده تیم ملی صربستان را پشت سر می‌گذاشت، موفق به کسب مدال برنز وزن ۷۲ کیلوگرم شد. صرب‌ها هرچند یک کشتی‌گیر دیگر در دیدارهای رده‌بندی داشتند اما او شکست خورد تا علی ارسلان تنها نماینده آنها باشد که در مجارستان مدال می‌گیرد.

از این رو کسب مدال برنز قهرمانی اروپا در اولین میدان رسمی علی ارسلان با دوبنده تیم ملی این کشور واکنش مقامات ورزشی و حتی سیاسی صربستانی‌ها را به همراه داشت. ارسلان در روزی مدال برنز اروپا گرفت که برای صربستان روز مهمی بود. در این روز انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار شد که رئیس جمهور پیشین بار دیگر به ریاست رسید.

ارسلان و تیمش در بازگشت به صربستان، دیداری با رئیس جمهوری صربستان داشته و با مدال علی ارسلان و قهرمان جدید این کشور عکس‌های یادگاری گرفته شد.

الکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان همچنین در توئیتر خود نوشت: «تبریکات فراوان به علی ارسلان برای کسب مدال برنز اروپا. صربستان باز هم به یمن تلاش صمیمانه، تلاش، مبارزه‌ درخشان علی در میان بهترین‎ها قرار گرفت که در رقابت‌های بزرگ و قدرتمند خود هنر استثنایی کشتی خود را نشان داد. آفرین علی.»

داور اشتفانک قهرمان پیشین المپیک که یکی از اصلی‌ترین افرادی بود که زمینه‌ساز حضور ارسلان در صربستان شد، به عنوان رئیس کل فدراسیون‌های ورزشی صربستان یا همان کمیته ملی المپیک این کشور، درحالیکه بعد از حضور در انتخابات، به مجارستان رفت تا کشتی علی ارسلان را تماشا کند، کسب مدال برنز قهرمانی اروپا را به این کشتی‎‌گیر تبریک گفت.

وودوچیچ وزیر ورزش صربستان هم ضمن تبریک مدال ارسلان، نوشت: «نشان دادی که قهرمانان چطور می‌جنگند».

اصغر نیک سیرت مترجم ارسلان که با فدراسیون صربستان تحت قرارداد است همچنین به تسنیم خبر داد که تمامی رسانه‌های صربستانی امروز مدال برنز علی ارسلان در قهرمانی اروپا را بازتاب داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی خان IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 0
    وا ارمنستان ، صربستان هم مدال گرفتن ی دست هورا، ، البته آذربایجان قهرمان اروپا شد، حیف شد، نه غلام ده لول بند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس