کاهش ۸۰ درصدی احتمال ابتلا به کرونا با تهویه مناسب در کلاس درس

مطالعات جدید نشان می‌دهد که تهویه مناسب کلاس درس می‌تواند خطر ابتلا به کرونا را تا بیش از ۸۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز؛ یک مطالعه در ایتالیا نشان داده است که سیستم‌های تهویه کارآمد می‌تواند انتقال کووید-۱۹ را در مدارس تا بیش از ۸۰ درصد کاهش دهد.

با توجه به آزمایشی که توسط اندیشکده بنیاد هیوم انجام شد، شیوع ویروس کرونا در ۱۰ هزار و ۴۴۱ کلاس درس در منطقه مرکزی مارکه ایتالیا مقایسه شد و بر اساس نتایج حاصل شده، ویروس کووید در ۳۱۶ کلاس درس که سیستم‌های تهویه مکانیکی داشتند به‌شدت کمتر بود.

بیشتر بخوانید:

ضدعفونی روزانه کلاس‌های درس

با برنامه‌های تضمینی جابجایی کامل هوا در کلاس درس و به تعداد حدود ۲ و نیم بار در یک ساعت، ویروس تا ۴۰ درصد کاهش یافت؛ همچنین مطالعات نشان داد که با ۴ بار تعویض هوا در ساعت، ۶۶.۸ درصد و با ۶ بار تعویض هوا تا ۸۲.۵ درصد، میزان ویروس کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

چند درصد دانش‌آموزان واکسینه شدند؟

اکثر مدارس ایتالیا فاقد سیستم تهویه مکانیکی هستند درعوض از معلمان خواسته می‌شود تا زمانی که شرایط آب و هوایی اجازه می‌دهد، پنجره‌ها را باز نگه دارند.

 بنیاد هیوم و دولت منطقه‌ای مارکه در بیانیه مطبوعاتی خود گفتند: اگر کارآمدترین سیستم‌ها نصب می‌شد «می‌توانستیم از ۲۵۰ مورد ابتلا به ازای هر ۱۰۰ هزار دانش‌آموز (سطح هشدار تعیین‌شده توسط وزارت آموزش) به نرخ ۵۰ در هر ۱۰۰ هزار نفر برسیم.

ایتالیا از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ در فوریه ۲۰۲۰، ۱۵۷۹۰۴ مورد مرگ و میر مرتبط با کووید-۱۹ را ثبت کرده است که دومین مرگ و میر در اروپا پس از بریتانیا و هشتمین در جهان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    والله توایران تنها سیستم تهویه همون پنجره ی باز هست
  • ع IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 1
    ساخت وانتشار ویروس کرونا کار اسرائیل وهمدست گوساله اش ترامپ وحزب خائن جمهوری خواه امریکا است در کشور اوکراین ،تا به وسیله انتشار ویروس کرونا از اوکراین به کشورهای اروپایی کل مسیحیان اروپا را نسل کشی کنند وانتقام هولوکاست را بگیرند و بر اروپا اسرائیل مسلط گردد،از زمانی که اقای پوتین ابر مرد منطقه به اوکراین وآزمایشگاههای تولید وانتشار ویروس مرگبار کرونا حمله کرده آمار کشتار کرونا در جهان به شدت کاهش یافته است وثابت شده است مرکز تولید وانتشار ویروس کرونا کشور اسرائیلی یهودی اوکراین است،اسرائیل همیشه به دنبال انتقام هولوکاست از اروپا وامریکاست . خداوند در قران می فرماید**یهود ودشمنان مسیح (ع) برای نابودی او وآئینش نقشه کشیدند وخداوند برحفظ عیسی مسیح ع و آئین عیسی مسیح ع چاره جویی کرد وخداوند بهترین چاره جویان است. **. اروپا وامریکا نسبت به کشورشان وحضرت عیسی مسیح ع ومریم مقدس س ومسیحیان اروپا خائنند که از اسرائیل ورئیس جمهور یهودی اسرائیلی اوکراین دشمن تاریخی وخونیشان حمایت می کنند . ایا اروپا وامریکا می داند زلنسکی پدر بزرگ ومادر بزرگش در هولوکاست بوسیله اروپائیان کشته شده اند واین دلقک یهودی موزی به دنبال انتقام انها از اروپاست. واقعا سران ناتو واروپا وامریکا احمق وخائنند نسبت به کشور ومردمشان که به دشمن خونیشان کمک تسلیحاتی می کنند. اسرائیل هیچ وقت وزمان هولوکاست وکوره های ادم سوزی یهودیان واردوگاههای کار اجباری یهودیان در اروپا را یادش نمی رود وبه صورت خزنده در اوکراین به دنبال انتقام از اروپاست . انهم با کشتار با ویروس کرونا وایجاد جنگ خانمانسوز بین اروپا و روسیه وجرقه زدن جنگ جهانی و این وسط گرفتن انتقام هولوکاست از اروپا. دشمن اروپا وامریکا ومسیحیت ایران نیست ،اسرائیل و اوکراین است. تحرکات ضد مسیحی اسرائیل در اوکراین خیلی تابلو است.عامل اصلی بوجود آمدن جنگ در اوکراین وتحریک پوتین به حمله به اوکراین ، اسرائیل کودک کش بود اسرائیل با مزدور ودستنشانده یهودی اسرائیلی خودش یعنی زلنسکی فتنه و جرقه جنگی ساختگی در اوکراین به پا کردند تا اتحاد امریکا وروسیه را در برجام به هم بزند و در مرز اروپا وامریکا جنگ ونا امنی ایجاد کنند وعملا غرب وناتو وامریکا را با روسیه وشرق درگیر جنگهای بی پایان و ویرانگر کنند. اسرائیل باید بداند با این حماقتی که کرده وکشورهای جهان به
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      مغز فندقی متوهم..... خخخخخخخ
  • حسینی IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    خیلی جالبه این تحقیقات با باز گشایی مدارس یک دفعه مشخص شده
  • حسین IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 1
    یکی از بستگان که معلم ابتدایی در یکی از شهرستانهای استان تهران هستند، میگن در کلاس درس ایشون 42 نفر حضور دارند و متاسفانه کلاس درس در زیرزمین مدرسه قرار داره با یک پنجره کوچک که برای آن فن نصب کردن. قابل توجه آقای سلامی مجری تلویزیون
  • مادر IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    اخه تو كلاسي كه ٤٥ نفر دانش اموزه وتهويه فقط پنجره هست چجوري جلوي انتشار ويروس گرفته ميشه خداييش فاز مسؤلين از باز كردن مدارس چي بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس