کد خبر 1358019
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
ضدعفونی روزانه کلاس‌های درس

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: گندزدایی و ایزوله کردن فضای کلاس درس هر روز توسط عوامل مدرسه انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، امروز در یک برنامه تلویزیونی درباره اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی، اظهار کرد: به استناد قانون مجلس، پایان زمان آموزش تا انتهای اردیبهشت‌ ماه است و با توجه به بررسی‌های که انجام دادیم و افت یادگیری که در بچه‌ها اتفاق افتاده بود، به منظور غنابخشی به عمق یادگیری دانش‌آموزان و جبران افت یادگیری، در سال گذشته پیشنهاد دادیم که اگر نهادهای مسؤول یعنی ستاد ملی کرونا و یا شورای عالی آموزش و ‌پرورش مصوب کند، یک ماه به سال تحصیلی اضافه شود که در مرحله بررسی است.

وی ادامه داد: در مرحله اول قرار شد که در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شود و با توجه به اینکه موضوع پایان سال تحصیلی تا ۳۱ اردیبهشت مصوبه مجلس شورای اسلامی است لذا اگر در ستاد ملی کرونا این موضوع مطرح شده و تصویب شود، می‌تواند یک ماه به سال تحصیلی اضافه شود؛ ولی این ماجرا موضوعیتی با برنامه‌ریزی ما ندارد؛ البته ماجرای اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی قبل از مصوبه ستاد کرونا برای حضوری شدن مدارس است و اگر این یک ماه و نیم آموزش حضوری برقرار شود شاید افت یادگیری جبران شود و نیاز به آن مدت هم نباشد.

* میانگین تراکم دانش‌آموزی در کشور ۱۸ نفر است

کاظمی درباره نگرانی خانواده‌ها نسبت به آموزش حضوری دانش‌آموزان و امکان چرخش ویروس کرونا، گفت: میانگین تراکم دانش‌آموزی در دوره متوسطه، ۱۸ نفر است؛ ممکن است تعداد محدودی کلاس‌های با تراکم بالا داشته باشیم که برنامه‌ریزی آن با اداره‌کل آموزش و پرورش استان است.

وی با بیان اینکه قبول ندارم که پروتکل‌ها در مدارس رعایت نمی‌شود، افزود: بخشی از رعایت پروتکل‌ها به مراقبت شخصی و فردی بر می‌گردد و قائل به این هستیم که دانش‌آموزان می‌توانند در این عرصه، فرهنگساز باشند.

* گندزدایی و ایزوله کردن روزانه مدارس

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در واکنش به این جمله مجری برنامه مبنی اینکه سیستم تهویه مناسبی در مدارس نداریم، ادامه داد: استاندارد در این موضوع تعریف شده و استاندارد تهویه توسط وزارت بهداشت تهیه و ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: ما ۳ نکته شامل بهداشت فردی، بهداشت محیط و تهویه را باید رعایت کنیم؛ بهداشت فردی که استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده است. حتی می‌گویند واکسن ایمنی ۱۰۰ درصد نمی‌آورد ولی ماسک می‌تواند پیشگیری کند.

کاظمی افزود: نکته دوم، بهداشت محیط است که گندزدایی و ایزوله کردن فضا هر روز توسط عوامل مدرسه انجام می‌شود و درباره تهویه هم اعلام شده که کلاس در جریان باشد و طبیعتاً همه کلاس‌ها پنجره دارد. ضمن اینکه فرزند خودم در یکی از مدارس ابتدایی دولتی در حال تحصیل است و اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهم که موضوع سلامت دانش‌آموزان در اهمیت بحث است.

* واکسن زدن شرط ورود به مدرسه نیست

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره عدم شرط واکسن برای حضور در مدارس، گفت: واکسن زدن شرط جزو الزامات حضور در مدرسه نیست و فقط استفاده از ماسک الزامی است.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۲ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال دُز اول و ۸۵ درصد دُز دوم واکسن را زدند. البته باید بگویم تصمیم گیری درباره حضور دانش‌آموزان، با وزارت بهداشت و ستاد کروناست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    2 0
    وایتکس بازی دوباره شروع شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس