کد خبر 1357961
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲

به گزارش مشرق، افشین علا شاعر معاصر در کانال تلگرامی خود نوشت: فکر می کردم تنها خط قرمز اینستاگرام، نام و یاد قهرمان اسطوره ای ملت ایران سپهبد شهید قاسم سلیمانی باشد. اما ظاهرا به موازات شکست ها و ناکامی های پیاپی غرب در منطقه و جهان، بر خطوط قرمز اینستاگرام نیز افزوده می شود!

دقایقی پیش، شعری که در حمایت از دفاع مشروع ملت مظلوم یمن در برابر متجاوزان سعودی سروده بودم‌ از اینستاگرام حذف شد، آن هم با اتهام ترویج خشونت! چه طبع لطیف و دل نازکی دارند گردانندگان اینستاگرام!

البته مبادا فکر کنید سالها تهاجم وحشیانه و بی امان دولت های مرتجع عرب به یمن، ویرانی و محاصره‌ی این سرزمین مظلوم، قتل عام هزاران مرد و زن و کودک بی گناه، و قحطی و بیماری و آوارگی و سوء تغذیه‌ی میلیونها انسان نیز دل اینستاگرام را به درد آورده است! هرگز.

از نظر دولت های غربی و رسانه هایشان، این گونه فجایع قبحی ندارد. اما اگر همین ملت مظلوم اما مقاوم، توان دفاعی خود را تقویت کند و بر خلاف تصور غرب بتواند با پهپاد و موشک جواب متجاوزان را بدهد، دست به خشونت زده است.

جالب اینجاست که یمنی های قهرمان در پاسخ به جنایت های دشمنان خونخوار و طفل کش خود، تنها به تأسیسات نظامی و اقتصادی عربستان حمله می کنند و هرگز شهروندان غیر نظامی را هدف نمی گیرند. اما باز هم از نظر اینستاگرام، خشونت طلب  و تروریست محسوب می شوند!

به راستی این همه وحشت از ملتی بی پناه و تحت محاصره برای چیست؟! البته تشت رسوایی غرب سالهاست که از بام افتاده است. اما ظاهرا با آغاز قرن جدید، نشانه های افول امپراتوری غرب چنان آشکار شده که نفاق و دورویی مدعیان دموکراسی و آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات به طرز مضحکی شدت گرفته است.

برای مجاهدان قهرمان یمن و همه‌ی ملت های آزاده‌ی جهان آرزوی پیروزی می کنم و انشاالله تا جان در بدن دارم، از سرودن و نوشتن علیه محور شرارت یعنی حاکمان غربی، عبری و عربی دست برنمی دارم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    41 1
    آفرین بر شما آقای افشین علاء. به امید موفقیت و سلامتی برای شما.
  • FR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    14 1
    کاش همین جا این شعر مجددا منتشر میشد
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      2 0
      در اینترنت گشتم ولی پیدا نکردم. آخرین سروده منتشر شده ایشان بعد از اعدام دسته جمعی در حجاز بود که در اینجا می آورم: شیعیان را دیو گردن زد، چرا لال است غرب؟ در شگفتم زان که خود، استاد جنجال است غرب حاکمی هشتاد تن را ناگهان اعدام کرد از چه در سنگینی این غم، سبکبال است غرب؟ پس چرا در خاک ایران قاتلی گر شد قصاص اشک می‌ریزد؟ ندانم بر چه منوال است غرب؟ نزد او خروارها زشتی نمی‌آید به چشم گاه با عینک ولی دنبال مثقال است غرب چاک سازد جامه‌اش را وقت اشغال کی یف در فلسطین گرچه پرچمدار اشغال است غرب در هجوم روس گردد موش، اما در یمن در مصاف کودک و زن رستم زال است غرب شیخ وهابی که باشد؟ شاه ایران از فرنگ نیش کاری خورد، ماری خوش خط و خال است غرب یوسفا خو کن به چاه، از ریسمان بالا مرو سوی مغرب رو مکن زیرا سیه چال است غرب گرچه پیش از انقلاب این خطه را تاراج کرد باز در اندیشه‌ی تحریم اموال است غرب دل مباز ای شرق بر افسون این سمسار پیر عرضه کم کن گوهر خود را که دلال است غرب هر کجا از کرده‌ات شد خشمگین، خوشحال باش هم بترس آن دم که دیدی از تو خوشحال است غرب در تو سرسختی چو بیند نرم می‌گردد ولی نرم اگر باشی سراپا مشت و چنگال است غرب خام منقارش نگردد هر که باشد پخته‌تر چون کلاغان در کمین میوه‌ی کال است غرب بر کراواتش میاویزید سست است این طناب جامه‌ی خود را بپوش، از جنس پوشال است غرب گرچه دارد عشوه‌های عقل‌کش چون حوریان در خفا عفریته‌ای زشت و کهنسال است غرب پیشگویی‌های او یک یک غلط شد، تکیه کن بعد از این بر وعده‌ی قرآن، که رمال است غرب مژده ای یاران که پایان ستم نزدیک شد می‌رسد منجی ز مشرق زان که دجال است غرب!
  • مهدی IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    9 0
    وفقکم الله لکل خیر جزاکم الله خیر الجزاء
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    6 0
    ان شاءالله از یاران امام زمان علیه السلام باشید
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 13
    این رسانه مال آنهاست هر کاری دلشان بخواهد می کنند شما هم اگه عرضه دارید مثل اینستاگرام را ایجاد بکنید طبیعتا شما از این عرضه ها ندارید و با این حرف ها خودتان را دلداری می دهید
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      6 0
      اولا مشابهش تولید شده کافیه جستجو کنید، افراد خود تحقیری مثل شما که با بی توجهی به تولیدات داخلی باعث میشن رسانه های داخلی فراگیری نداشته باشه
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      4 0
      اولا مشابهش تولید شده کافیه جستجو کنید، افراد خود تحقیری مثل شما که با بی توجهی به تولیدات داخلی باعث میشن رسانه های داخلی فراگیری نداشته باشه
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      2 0
      شاید عرضه تولیدمشابه اینستاگرام داشته باشیم اما برخی افراد عرضه استفاده از تولیدات داخلی را ندارن.
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      4 0
      خب منطقه، منطقه مال ماست و ما هم عرضه دفاع از خود و از همسایگان متحدمان را داریم به اینستا چه ربطی دارد که انتقام شکست استکبار و ال سعود را از کاربرهایش می گیرد؟
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 1
    فعلا مشرق را در اینستاگرام دنبال کنید :))
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 0
    اقای اعلا کاش انتقاد بجا و خوبتان از نبود ازادی بیان در اینستاگرام را در قالب شعر بیان کنید
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    دست مریزاد...خدا قوتت بدهد مرد خدا....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس