کد خبر 1357925
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
انگلیس 7 نیروگاه هسته‌ای می‌سازد

وزیر بازرگانی انگلیس گفت که این کشور تا سال ۲۰۵۰ احتمالا ۷ نیروگاه هسته‌ای خواهد ساخت.

به گزارش مشرق، «کواسی کوارتنگ»، وزیر بازرگانی انگلیس گفت: در قالب بخشی از سیاست‌های این کشور برای توسعه  تامین حامل‌های انرژی داخلی در انگلیس متاثر از تبعات درگیری نظامی روسیه و اوکراین، این کشور می‌خواهد حدود ۷ نیروگاه هسته‌ای بسازد.

کوارتنگ گفت: شرایط برای ساخت ۶ تا ۷ نیروگاه هسته‌ای در انگلیس تا سال ۲۰۵۰ فراهم است.

ساندی تلگراف گزارش داده که وزرای دولت انگلیس توافق کردند تا یک برنامه توسعه جدید به نام برنامه هسته‌ای بریتانیای کبیر ایجاد کرده تا موقعیت جغرافیایی سایت‌های هسته‌ای را تعیین کرده و روند ساخت آنها را تسریع کنند و همچنین از شرکت‌های خصوصی برای بهره‌برداری از این تاسیسات استفاده کنند.

قرار است در روز پنجشنبه راهبرد جدید امنیت انرژی انگلیس رونمایی شده که انتظار می‌رود بخشی از آن شامل تعهد دولت انگلیس در حمایت از ساخت حداقل دو نیروگاه بزرگ هسته‌ای تا سال ۲۰۳۰ در کنار ساخت نیروگاه‌های کوچک هسته‌ای باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 1
    ربطی به جنگ ندارد. نفت برنت و دریای شمال ته کشیده است.
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    1 1
    برای ایران حرام است برای خودشان واجب است خدا لعنتشون کنه
  • ایرانی GB ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    1 2
    بله ... الان اگر مشابه این نیروگاه ها در ایران ساخته میشد صدای جیغ و داد و نعره اعتراض ناصادق زشت کلام و دار و دسته هاش در ایران گوش فلک رو کر کرده بود و زنیکه علینژاد و یک مشت مهوش مزاج هشتک پشت هشتک بود که بزنند و جار و جنجال رسانه ای راه بندازند که ای داد و بیداد چه جنایتی اتفاق افتاده و مردم ایران همه گرسنه رو زمین دراز کشیدند و دولت داره نیروگاه راه میندازه و پول مردم ایران از بین رفت و...و...و....و اصلا" کشور ایران نیروگاه لازم نداره و مردم ایران بایستی با گاری اسبی برن سر کار و زندگی شون و برق میخوان چی کار ! ای خاک بر سر ناصادق زشت کلام و دار و دسته هاش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس