کد خبر 1357466
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
سفر مخفیانه هیأت امنیتی صهیونیستی به سودان

رسانه‌های صهیونیستی از سفر مخفیانه یک هیات امنیتی از این رژیم به خارطوم و دیدار با مقامات سودانی خبر دادند.

به گزارش مشرق، تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) گزارش داد، یک هیات عالی‌رتبه امنیتی از این رژیم در هفته گذشته به سودان سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار داشته است.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱» به نقل از این گزارش، محور گفت‌وگوهای این هیات اسرائیلی با مقامات حاکمیتی سودان، مسائل امنیتی بوده و مباحثات سیاسی را شامل نشده است.

هماهنگی‌های امنیتی بین خارطوم و تل‌آویو در حالی ادامه دارد که مردم سودان با تظاهرات‌های متعدد، مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نشان داده‌اند.

از سوی دیگر خبرگزاری «آناتولی» نیز نوشت، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان روز جمعه تهدید کرد که «فولکر پرتز» فرستاده سازمان ملل در امور سودان و رئیس هیأت موسوم به «مأموریت یکپارچه سازمان ملل برای کمک به دوره گذار در سودان» (UNITAMS) را به اتهام دخالت آشکار در امور این کشور، اخراج می‌کند.

از ۲۵ اکتبر سال گذشته تاکنون خیابان‌های سودان شاهد تظاهرات‌های متعدد بوده است؛ مخالفت مردمی با تصمیمات یک‌جانبه البرهان به عنوان فرمانده ارتش، اعلام حالت فوق‌العاده در این کشور، انحلال شورای حاکمیتی و توافق برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین محورهای این اعتراضات هستند.

با این حال در ماه فوریه گذشته، رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام کرده بود از زمان دیدارش با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی تاکنون، روابط امنیتی و اطلاعاتی بین تل‌آویو-خارطوم هیچ‌گاه متوقف نشده است.

سودان و رژیم صهیونیستی در اکتبر ۲۰۲۰ با وساطت دولت پیشین آمریکا، بر سر عادی‌سازی روابط به توافق رسیده‌اند اما تاکنون این توافق به شکل رسمی بین دو طرف به امضا نرسیده است. دلیل این امر آن است که شورای حاکمیتی سودان یک دولت موقت تا زمان برگزاری انتخابات در این کشور است و قانوناً حق امضای تعهدات بین‌المللی الزام‌آور برای دولت خرطاوم را ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    1 0
    چقدر ایران به سودان خدمت کرد ولی دشمن ایران شدند
  • شناس IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    1 0
    اگر مخفیانه بوده، شما ازکجا خبردار شدید؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس