افشاگری مسکو درباره نقش پسر بایدن در پروژه‌های ساخت سلاح زیستی در اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسناد به‌دست آمده از ایمیل‌های پسر رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد او نقشی کلیدی در ساخت سلاح‌های زیستی در اوکراین داشته است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد به اسنادی درباره آزمایشگاه‌های مخفی ساخت سلاح‌های زیستی در اوکراین دست یافته است.بر اساس اسنادی که وزارت دفاع روسیه از ایمیل‌های «هانتر بایدن» پسر رئیس جمهور آمریکا به‌دست آورده است، او در سرمایه‌گذاری بر روی تحقیق آمریکایی‌ها درباره عوامل بیماری‌زای خطرناک در اوکراین نقشی کلیدی داشته است.

این خبرگزاری نوشت، اسناد وزارت دفاع روسیه نشان می‌دهد که بین پسر «جو بایدن» و کارکنان دفتر کاهش تهدیدات وزرات دفاع آمریکا و پیمانکاران پنتاگون ارتباطاتی وجود داشته است.

به گفته «ایگور کریلوف» فرمانده نیروهای دفاع در برابر تشعشعات و مواد شیمیایی و میکروبی روسیه، این ایمیل‌ها نشان می‌دهد هانتر بایدن در جذب سرمایه برای پیمانکاران آمریکایی از جمله «بلک اند ویچ» و «متابیوتا» نقشی اساسی داشته و این شرکت‌ها را قادر می‌ساخته بر روی عوامل بیماری‌زا در اوکراین مطالعه کنند.

کریلوف گفت اطلاعات مربوط به دسامبر ۲۰۲۱ نشان می‌دهد شرکت موتورسازی اوکراینی «موتور سیچ» از شرکت پهپادسازی ترکیه‌ای «بیرقدار» درباره احتمال استفاده از این وسایل پروازی بدون سرنشین درباره پاشیدن مواد کشنده با ظرفیت بیست لیتر پرس‌وجو کرده است.

او توضیح داد: «در واقع درباره توسعه وسایل فنی لازم برای نقل و انتقال و استفاده از سلاح‌های زیستی با احتمال به‌کار بردن آن‌ها علیه فدراسیون روسیه صحبت می‌کنیم».

از سوی دیگر سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز در نشستی خبری در این‌باره گفت، در میان ایمیل‌های به‌دست آمده، اسامی افراد مهمی مانند «رابرت پوپ» مدیر وقت برنامه کاهش خطرات وزارت دفاع آمریکا به چشم می‌خورد که قصد داشت کشورهای شوروی سابق را به سمت تحقیق بر روی سلاح‌های زیستی سوق دهد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت، رابرت پوپ ایده ساخت «خزانه مرکزی میکرو ارگانیسم‌های خطرناک اختصاصی» را در شهر کی‌یف مطرح کرده و «جوانا وینترال» رئیس دفتر آژانس کاهش خطرات در سفارت آمریکا در کی‌یف نیز هماهنگی‌ها میان پروژه‌های نظامی و زیست‌شناسی را در اوکراین بر عهده داشت.

این مقام روس افزود: «تحت مدیریت این فرد (وینترال) آزمایش بر روی پاتوژن‌های مرگبار UP-4، UP-6 و UP-8 در اوکراین اجرا شد که ویروس‌های سیاه‌زخم، تب کریمه-کنگو و لپتوسپیروز را شامل می‌شدند».

هفته گذشته نیز روزنامه «نیویورک پست» نزدیک به حزب جمهوری‌خواه آمریکا نوشت، هانتر بایدن و شرکایش در شرکت گاز اوکراینی «بوریسما»، ۵۰۰ هزار دلار به شرکت متابیوتا منتقل کرده بودند که در اوکراین درباره میکروب‌های عامل همه‌گیری تحقیق می‌کرده است.

علاوه بر نیویورک پست، روزنامه انگلیسی «دیلی میل» نیز گزارشی از نقش هانتر بایدن در تحقیقات پنتاگون بر روی سلاح‌های زیستی تهیه کرده است.

گفته می‌شود اسناد مربوط به ارتباط پسر بایدن با تحقیق بر روی تسلیحات زیستی از لپتاپ متعلق به او کشف شده که سال ۲۰۱۹ آن را در تعمیرگاهی در آمریکا رها کرده بود.

در همین راستا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه جدیدی که روز سه‌شنبه منتشر شد، از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواست تا هر اطلاعات مخربی درباره خانواده بایدن دارد، منتشر کند.

ترامپ با اشاره به معاملات احتمالی هانتر بایدن در روسیه گفت: «فکر می‌کنم پوتین پاسخ آن را بداند. فکر می‌کنم او باید آن را منتشر کند. فکر می‌کنم ما باید پاسخ را بدانیم».

به گزارش شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، هانتر بایدن در زمانی که پدرش معاون رئیس‌جمهور آمریکا بود، برای کارهای مشاوره‌ای که در کشورهای خارجی از جمله اوکراین و چین انجام می‌داد، دستمزدهای هنگفتی می‌گرفت. موضوعی که وزارت دادگستری آمریکا در حال تحقیقات درباره آن و جرایم مالی احتمالی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    6 3
    تعداد زیادی روانشناس و فیلسوفهای داخلی از عزم قوی بایدن برای رئیس شدن میگفتند که در کودکی علاقه داشت و تلاش کرد و شکست میخورد ولی در 70سالگی به ارزو رسید ولی نگفتند در 1000سال قبل جوان 15ساله پادشاه میشد و کورش و داریوش میشد و نادرشاه میشد و دهها کشور را تصرف میکرد با جنگ و الان مشخص شده خانواده بایدن خون اشام و دنبال شر بودند که به ارزوی خود رسیدند
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    4 0
    بهتره این اطلاعات را بدهند امین فردین که سوراخش را کنکاش کند و افشا کند و دودمانش را فنا کند
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    6 2
    از اولش هم معلوم بود منشا ویروس ایدز و سارس و ابولا و کرونا رژیم کثافت آمریکاس.
  • بابک احمدیان IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    6 1
    یک جایی خوندم پوتین توی یکی از مصاحبه هاش خیلی ریز به این موضوع اشاره میکنه ، اساسأ دو دلیل یرای حمله به اکراین وجود داره اول الحاق اوکراین به ناتو دوم جلوگیری از توسعه سلاحهای زیستی . بنظرم الان زمان خوبیه که ایران یا ایجاد یک ائتلاف غیر رسمی زهر چشمی از شغالهای منطقه بگیره
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    11 1
    من فکر کنم کرونا یک‌دارو‌صددرصد داره
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 16
    الان یک دادگاه برای روسها با مدیریت دکتر احمدی نژاد تشکیل بدهند که اگر شما این اطلاعات را داشتی چرا زودتر نگفتید. این بگم بگم ها را دکتر خوب می تواند مدیریت بکند.
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    لعنت بهت معتاد عملی!!! حالا آمریکا سکوت کرده
  • جواد IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 29
    اخه چقد شما ها افراطی هستین لعنت به پوتین و شرکا و طرفداران جنگ
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 3
    روس‌ها استاد دروغ و دوپینگ و دامپینگ و شانتاژ و جنگ روانی هستند
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      یانکی ها هم در درستی و صداقت و جوانمردی و پاکدستی در دنیا همتا ندارند!!
  • شهروند IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 1
    دوروز دیگه روسیه کرونای رفیق ومتحدش چین را گردن اوکراین میندازه از این روباه پیر هرچی بگی بر میاد امریکا دستش رواست از روس مکار بترسید
  • DE ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    مرگ و لعنت برامریکا که اینهمه جنگ و فتنه تودنیا راه میندازه. اخه با اینهمه کرونا حالا وقت فتنه جنگ اوکراین بودکه امریکا زیرزیرکی راه انداخت؟ این امریکای لعنتی نذاشت مردم دنیاحداقل یک نفسی بکشن!
  • رمضانعلی محمدیان IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    بسم الله. سوره مبارکه حج آیه40....لو لا دفع الله الناس بعضهم ببعض لهدمت صوامع و بیع وصلوات و مساجد یذکر فیها اسم الله کثیرا" و لینصرن الله من ینصره أن الله لقوی عزیز اگر خداوند دفع شر بعضی از مردم را به بعضی دیگرشان نکند همانا صومعه ها دیرها و کنیسه ها ومساجدی که در آنها نماز و ذکر خداوند بسیار میشود همه خراب و ویران شود وهر که خداوند را یاری کند البته خداوند او را یاری خواهد کرد که خداوند را منتهای اقتدار و توانایی است قابل توجه آن عده که یا از سر جهل یا بنا به دستور ارباب میگویند چرا ج.ا.ا در جنگهای منطقه ای مداخله نمی کند که اتفاقا" در منطقه ای که هیچ در فرا منطقه ای هم مداخله میکند اما از راه سالمی که ضمانت نصرت در آن وعده الهی است و از 15 خرداد 42 بقول امروزی ها کلنگ افتتاحش زده شد. التماس دعا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس