کد خبر 1357274
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
حذف قرعه‌کشی با افزایش تولید خودرو در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که فراتر از دستور رییس جمهوری محترم، تعداد خودروهای کف را به ۱۵ هزار دستگاه خواهیم رساند، از به‌روزآوری تعهدات به مشتریان در آینده نزدیک خبر داد.

 ایکوپرس- مهدی خطیبی با اشاره به بازدید سرزده رییس‌جمهوری از پارکینگ اصلی ایران خودرو گفت: در روز ۱۱ اسفندماه ۱۲ هزار دستگاه خودرو در این پارکینگ وجود داشت که به صورت کامل تکمیل و تحویل مشتریان شده است.

وی افزود: سرعت‌بخشی به روند تکمیل و تحویل خودرو یکی از اقدامات صورت گرفته است، به گونه‌ای که تحویل روزانه به چهار هزار دستگاه نیز رسید که از این تعداد، تحویل بیش از هزار دستگاه به صورت حضوری و مراجعه مشتریان به سایت های تولیدی ایران خودرو بوده است. نه تنها این پارکینگ، بلکه تجمع خودروها در سایر پارکینگ‌های جانبی نیز به شدت کاهش یافته است.

خطیبی اضافه کرد: عدد خودرو در کف پارکینگ‌ها به ۱۵ هزار دستگاه خواهد رسید که با اضافه شدن تولید هفته سوم و چهارم فروردین‌ماه، این عدد به ۳۶ هزار دستگاه می‌رسد و روند کاهشی با ادامه تکمیل‌ و عرضه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: محور اصلی فعالیت‌های ایران خودرو فرمایشات رهبری معظم، حضرت امام خامنه‌ای و تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است. در تمامی پروژه‌ها، دستورالعمل‌هایی تدوین شده که مبنای آن توجه خاص به نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان است.

خطیبی گفت: برنامه ایران خودرو برای سال جاری تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو شامل ۷۲۵ هزار دستگاه سواری و ۲۵ هزار دستگاه خودروی تجاری و سنگین است که فراتر از دستور رییس جمهوری محترم مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی تولید خواهد بود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: با افزایش قابل توجه تولید، فرآیند قرعه کشی به عنوان یکی از دغدغه های جامعه رفع خواهد شد که پیش بینی می شود ظرف سه ماه آینده به این سمت حرکت کنیم.

وی با بیان این که از محل افزایش تعداد تولید، افزایش اشتغال نیز محقق خواهد شد، تاکید کرد: با رشد ۳۵۰ درصدی تولید در ایران خودرو دیزل، بیش از چهار هزار نفر و در مجموع با تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو، در گروه صنعتی ایران خودرو و در شرکت‌های قطعه ساز و تامین کننده بیش از ۲۵ هزار نیروی کار جدید نیز جذب و دارای شغل خواهند شد.

خطیبی، درباره پروژه‌های جدید و خودروهایی که از خط تولید خارج خواهند شد، گفت: دو محصول سمند و ۴۰۵، که در حوزه دغدغه‌های رهبری معظم، حضرت امام خامنه‌ای برای تولید و عرضه محصول با کیفیت بوده، از مدار تولید خارج خواهند شد.

وی علت حذف این محصولات را قدیمی بودن آن دانست و گفت: این دو محصول کم‌ترین رضایتمندی را میان مشتریان ایران خودرو براساس شاخص های رضایت مشتری دارند، هدف ایران خودرو تولید خودروهای روز و با امکانات بیشتر و در نهایت افزایش رضایت‌مندی مشتریان است.

خطیبی با بیان این که بیش از ۷۰ درصد کیفیت خودرو مربوط به شبکه تامین و قطعه است، گفت: در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دستورالعمل‌های مشخصی را تدوین کرده‌ایم و با تشدید نظارت‌ها، ارتقای کیفیت در خطوط تولید را رقم می‌زنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: عدم رعایت کیفیت در تولید قطعه و خودرو، خط قرمز ایران خودرو است و در این زمینه با هیچ سازنده‌ای مماشات نخواهیم کرد.

وی افزود: در سال جاری هفت محصول ارتقا یافته وارد بازار خواهد شد. علاوه بر آن دو محصول پروژه‌های K125  و TF21 نیز در حال توسعه است که یقینا مورد توجه و پسند مشتریان قرار خواهد گرفت. این دو محصول در ابتدا و نیمه نخست سال آینده وارد بازار خواهند شد.

خطیبی تصریح کرد: محصول پروژه TF21، خودرویی است در کلاس ابعادی B که با امکانات مدرن و پیشرفته و در کلاس روز جهانی و با ظاهری بسیار زیبا و طیف رنگی متعدد تولید و عرضه خواهد شد. زمان طراحی تا تولید این خودرو در مجموع ۱۸ ماه تعیین شده که اتفاقی بی نظیر در صنعت خودروی داخلی است و از این منظر نیز کاملا قابل رقابت با صنایع خودروسازی دنیاست. 

وی گفت: با خودروهای جدید، تنوع بخشی مناسبی به محصولات خواهیم داد و سبب رضایتمندی مشتریان خواهد شد.

خطیبی، با اشاره به افزایش عرضه در اواخر سال گذشته گفت: در ۱۰ درصد از زمان سال، بیش از ۲۷ درصد از خودروهای تحویل شده کل سال را عرضه کرده‌ایم. از هفته دوم بهمن ماه گذشته تولید روزانه ایران خودرو افزایش یافته و تا پایان اسفندماه بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده‌ایم. در ابتدای بهمن ماه تعداد خودروهای ناقص و کف پارکینگ بیش از ۸۲ هزار دستگاه بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: افزایش بی سابقه عرضه در روزهای پایانی سال، سبب شد تا برخلاف سال‌های قبل، قیمت بسیاری از محصولات ایران خودرو در بازار نه تنها افزایشی نباشد بلکه روند نزولی در پیش بگیرد.

خطیبی تصریح کرد: دیگر شاهد تاخیر در تحویل خودرو نخواهیم بود، در حال حاضر تعداد قابل توجهی از خودروهایی که موعد تحویل اردیبهشت و خرداد بودند را هم تحویل داده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 0
    یکی از شیطنت های مدیران ضعیف یا .... استفاده مکرر از نام رهبری در مصاحبه هایشان است تا ندانم کاریها و آشفتگی های مدیریتی و بی کفایتی را در لوای این نام عزیز بپوشانند اما مردم از این مکر و فریب نمی خورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس