دست مافیای تجهیزات پزشکی و دارویی را قطع خواهیم کرد /حمایت از تولیدات داخلی در کنار نظارت بر بازار

رئیس جمهور گفت: مافیایی که در تجهیزات پزشکی و دارویی وجود دارد قوی‌ترین مافیاست‌ اما دولت سیزدهم دست آن ها را از این حوزه کوتاه خواهد کرد.

به گزارش مشرق، سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در مشهد گفت: کاری که دانشمندان ایرانی با زحمت انجام می‌دهند، استاندارد و قابل عرضه در دنیا و قابل رقابت با محصولاتی است که در جهان تولید می‌شود.

او گفت: نباید تسلیم کسانی شویم که نمی‌خواهند حاصل تلاش دانشمندان ایرانی به دنیا عرضه شود؛ باید این فضا را بشکنیم و با قدرت پیش برویم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: جمهوری اسلامی نسبت به عزیزان افغانستانی احساس مسئولیت می‌کند، برخلاف اروپایی ها که مسئله افغانستان را فقط برای امیال و خواسته های سیاسی خود دنبال می کنند.

او گفت: امروز آنچه در داخل افغانستان مهم است شکل گرفتن حاکمیت فراگیر در این کشور با حضور همه گروهها و اقوام است .

رئیس جمهور گفت: تحصیل، نحوه زندگی و اشتغال این اتباع برای ما مهم است و باید دنبال شود لذا پیش بینی کردیم ساز و کار و مرکزی به عنوان سازمان مهاجرین شکل بگیرد و دفاتری نیز از آن سازمان در خراسان رضوی و دیگر استانها کار دفتر مرکزی درتهران را دنبال کند.

او گفت: اداره اتباع در وزارت کشور و استانداری ها به عنوان سازمانی برای پیگیری کار اتباع افغانستان کافی نیست، این عزیزان مسلمان و متدین هستند و مشکلات آنان را باید مشکلات خودمان در نظر بگیریم.

حمایت از تولیدات داخلی در کنار نظارت بر بازار

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: اگر ما جلوی واردات بی رویه را گرفتیم و به تولید فناورانه داخل میدان دادیم باید قیمت گذاری را کنترل کنیم تا به مردم اجحاف نشود.

رئیس جمهور گفت: از سازمان‌هایی که در این رابطه مسئولیت دارند، سازمان حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف کننده در وزارت صنعت، معدن و تجارت است، این نهادها وظیفه دارند میزان ارزش کالای تولید را مشخص کرده و میزان سود فروشندگان را نیز برای حق العمل کاری در نظر بگیرند.

او گفت: اگر بازار رها شود تا تولید کننده به هر میزانی که بخواهند کالای خود را به هر قیمت بفروشد، قابل قبول نیست، دولت نباید اجازه دهد به مردم اجحاف شود، البته اگر تولید به میزان کافی باشد تا بتواند مصرف را به شکل کامل پوشش دهد عرضه و تقاضا می تواند قیمت را تنظیم کند.

در موضوع بافت پیرامون حرم رضوی به استاندار اختیارات داده می شود

رئیس جمهور همچنین گفت: یکی از زیرساختهایی که تحقق آن می تواند زیارت در مشهد را تسهیل کند، بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی است، مسائل ساماندهی این بافت در سال های گذشته نیز مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: برای رفع این مسئله به دنبال دادن اختیارات بیشتر به استاندار خراسان رضوی با تشکیل کارگروه های لازم برای بافت پیرامونی هستیم.

او گفت: مسئله مشارکت مردم و حضور آنها و نقش دادن مردم در بحث بافت پیرامونی بسیار مهم است، در گذشته کارهایی در این رابطه انجام شده اما مردم چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته و مردم نسبت به برخی کارها اعتراض داشتند، چراکه به اندازه لازم به آنها در باب بافت پیرامونی نقش داده نشده است.

رئیس جمهور گفت: امسال رهبر معظم انقلاب سال را "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی" نامگذاری کرده اند از طرفی استان خراسان رضوی پارک های علم و فناوری خوبی دارد که اگر برای توسعه کمی و کیفی آنها برنامه ریزی شود می تواند در توسعه اشتغال نقش داشته باشد.

او گفت: راه مقابله با حاشیه نشینی در مشهد و دیگر شهرهای مهاجر پذیر را تقویت اقتصاد روستا است و دولت در روستاها آب، برق، جاده و خانه بهداشت داده اماباید دید چرا باز هم روستایی به حاشیه شهر می آید، علت این است که کار کشاورزی در روستا صرف نمی کند.

رئیس جمهور می گوید: کشاورزی و درآمد آن برای روستائیان قابل پیش بینی نیست و تضمینی نیز برای فروش مناسب آن وجود ندارد، لذا باید به دنبال فعال کردن اقتصاد روستا و پیش بینی پذیری به صرفه نمودن کشاورزی باشیم .

رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت  چهارشنبه دهم فروردین  ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • SG ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    5 0
    برو جلوش رو بگیر اگه میتونی یا میخوای
    • هاشمی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      3 1
      شما اونوقت که رییس قوه قضاییه بودید مگه فساد را نمیدیدید قوه قضائیه ما یک مشت پیرمرد داغون هستند
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      0 0
      حرف نزن جواب دهنده
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      2 2
      دست مافیای خودروسازی را قطع کردی بسه!
    • محمد علی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      می‌رویم می‌خواهیم ومی توانیم.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    مافیا کی میتونه باشه
    • جهودشناس IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      1 1
      یهودیان و بهاییان. دلیل واکسن نزدن من هم همین است
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    آقای رییس جمهور : بنده ساکن شیراز ، 3 یا 4 روز قبل از سال نو برای تحویل یک بسته خرید اینترنتی رفته بودم .... واقع در..... چون قبل از عید بنده ماموریت کاری داشتم و کسی منزل نبود بسته من برگشت داده شده بود و من را مجبور کردند منتظر بمانم تا شیفت عصر بیاید . تعویض شیفت که انجام شد برخی از افراد می امدند و بسته های خود را تحویل میدادند تا به استانهای دیگر ارسال شود اما تعدادی را همانجا برگشت میدادند که نظر من را جلب کرد . وقتی جویا شدم گفتند که بسته های قاچاق است و طبق دستور مدیران بالا دستی عودت میشود . یا الله کدام مدیری دستور داده قاچاق را بگیرند و به قاچاقچی برگشت بدهند . خواهش میکنم پیگیر شوید اخر این چه دستوری است که اقایان صادر میکنند. کجای دنیا قاچاق میگیرند و به قاچاقچی برگشت میدهند.
    • ایرانی US ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      هر کاری شدنی است.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    4 0
    آقای رئیسی مافیای دارو و پزشکی در ایران نوچه مافیای صهیونیسم بین الملل هست و قطع شدن دستش امکان پذیر نیست لذا این مافیا با آگاهی از اینکه طب سنتی واقعا کارآمد هست اجازه به طب سنتی نمیده تا در درمان ملت ورود کند . از شما می‌خواهیم به جای قطع دست مافیا بزرگ پزشکی و دارویی بیایید هفتاد درصد مدیران کشور را که همان طرفداران حسن روحانی هستند تغییر دهید که سبب کارآمدی دولت شما خواهد شد.
    • ش. AE ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      2 0
      هر ماری سر داره باید قطع بشه حالا میخواد صهیونیست باشه یا .... باید انقلابی برخورد کنند
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    4 0
    قطع کن!
    • محمد علی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      قطع می کنیم.!!!
    • هادی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      درود خدا بر دکتر رئیسی.
    • صالح IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      ان شاء الله. حتماً.
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    5 0
    جناب آقای رییسی آیا برخی از همین افراد مافیا دارای مسئولیت در دولت نیستند؟
    • حاجی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      0 0
      هر چی بدی وبد بوده در دولت قبل بوده !
    • ایرانی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      احسنت به حاجی.
    • محمد علی IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 0
      اینجا حاجی گفته هر بدی مربوط به دولت قبلی دیروز گفته مربوط به دولت ومجلس فعلی.؟!
  • DE ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    دست مافیای تجهیزات پزشکی و دارویی را قطع خواهیم کرد /بابا تو را خدا قطع نکنید . بیکار میشن مینشینند صبح تا شوم پای اینترنت و اونترنت و آنترنت علیه جمهوری اسلامی با هزار آیه و حدیث جعلی از اوکراین دفاع میکنند
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      0 1
      جواب ...تو که توی آلمان نشستی و به همه توهین می کنی .... به جای جواب دادن اشکالات توهین می کنی . یعنی بجای اینکه حرفها را نقد کنی شخصیت افراد را خورد می کنی .باعث می شوی افراد روی حرف خود تعصب پیدا کنند .وقتی به فردی توهین شود واکنش اولیه و طبیعی او مقابله به مثل است . با این وصف کسی متوجه اشتباه خود نمی شود. وچون تو داری مثلاً از نظام دفاع می کنی مخاطب تو بجای اینکه با تو دشمن شود با نظام دشمن می شود و فکر می کند همه طرفداران نظام مثل تو بی ادب و فاسق هستند .گفتم فاسق چون توهین به آدم گناه کبیره است و کسی که گناه کبیره کند نه مومن است و نه کافر. بلکه فاسق است و از نظر خوارج شما کافر هستید چون خوارج حد وسط مومن و کافر ندارند . شما فقط برای نظام دشمن تراشی می کنی.
  • DE ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    عزیز دل برادر امانتداری خیلی بالاتر ست . این بسته قاچاق امانت است نمیشود که آن را به صاحبش تحویل نداد
  • انقلابی منطقی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 1
    قطع کردن دست مافیا حتما با آزاد کردن قیمت دارو و بیچاره کردن مردم ضعیفه!! توانمندی دیگه ای از مدیران سراغ نداریم!
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    دروداقای ریسی!! ای کاش یه نظارتی هم روبخش مراکزترک اعتیادمیشد.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    اگر اقاى رييس جمهور امروز جمعه ١٢ فروردين با لباس مبدل ناشناس با مترو در مسير ميدان وليعصر تا بيمه بازديد ميكردند فطعا صبح روز شنبه ١٣ فروردين مترو را تعطيل ميكردند و از. روز ١٥ فروردين در ورودى هاى مترو جاييكه مسافر ها بايد كارت بگذارند در ورود بأز شود پليس ميگذاشتند كه بيش از ٣٠٪‏ بدون ماسك وارد نشوند
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      0 0
      راحت تر ديدگاه خودت را بنويس. يعنى امروز در اين مسير در مترو بودى ديدى بيش از ٣٠٪‏ بدون ماسك سوار شده بودند. حالا نميدانم چطور شد كه هوس سوارشدن مترو را كردى. من همه مسافر همه روزه مترة و هستم شاهد بيش از ٣٠٪‏ بدون ماسك هستم و همين بى احتياطى هاست كه امار مبتلايان و فوتى ها بالا پايين ميرود
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      0 0
      چه ربطی به مافیای پزشکی داشت؟
    • مسافر هر روز مترو IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      0 0
      اين وضع تازگى ندارد هميشه در وأكن هاى مترو بدون ماسك فراوان ديده ميشوند و أغلب نوجوان ، چند نفر باهم ، دوستان يا همشهرى همديگر هستند
  • مهدی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 0
    برای قطع دست مافیا فقط کافیه یه سری به طبقه هفتم ساختمان وزارت بهداشت بزنی آقای رییسی
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام بر ابراهیم، معطل نفرمایید، هر چه زودتر فاسدان و‌مافیا رو بزنید برای انقلاب اسلامی و ملت شهیدپرور بهتر است، فرصت فکر کردن و توطئه چینی رو ازشون بگیرید. یا علی.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 0
    به دور و بر خود نگاه دقیق بیاندازید به راحتی این باندها را می بینید.
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    آقای رییسی به خود خدا قسم خیلی دوستت دارم . مردی بخدا .
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    جناب آقای رییسی دوستت داریم و حمایتت می کنیم .
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    آقای رییسی اگر این کار را بکند ممنون میشویم
  • مهدی IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    مافیای دارو در طبقه هفتم وزارت بهداشت
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    مشرق نیوز ما دادمان به جایی نمی‌رسد ولی اگر شما میتوانی تو گوش بعضی‌ها فرو کن برای نجات از این تورم و گرانی بالا بردن ارزش پول ملی است هر چه حقوقها بالا رود هیچ فایده ندارد تورم دو برادرش بالا میرود فقط راهش افزایش ارزش پول ملی همانند روسیه که فورا سود سپرده بانکی را بالا برد و الان پول گاز را از اروپا به روبل میخواهد آنوقت اروپا باید بگردد دنبال روبل این یعنی اقتصاد دانی
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 0
    مافیا دارو رو بگردید تومقامات ارشد وزارت بهداشت نرید دنبال دلال‌های دسته صدم تو ناصرخسرو
  • علی IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    بی شک مافیای خودرو مانع واردات خواهد شد . جالبه اینکه عوامل مافیای خودرو و مسئولینی که این مصوبه رو تنظیم و ابلاغ کردن ، نه خودشون و نه خانواده شون ماشین تولید ایرانی سوار نمیشن
  • محمدایوب IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    جناب رییسی شما که دزد نیستید وبرادرتان دزد نیست برادر معاون اولتان دزد نیست ودختر و داماد وعروس وپسر وزرایتان دزد نیستند ومدیر هایتان دزد نیستند پس نباید با دزدان کنار بیایید امید مردم به شما ودولتتان است باید دزدها را با نام ووابستگی آنها به باندها وقبیله های افسادطلبان به مردم معرفی کنید نترسید خدا با شماست چون دعای مردم پشتتان است
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    چطور میتوانید!؟
    • علی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      ما می توانیم.!!!
    • هادی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      درود خدا بر دکتر رئیسی.
  • ایرانی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    درود خدا بر آيت الله رئیسی. خداقوت.
  • جاسم IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    دولت رییسی با مافیای خودرو که کاری نتونست انجام بده ببینیم با سایر مافیاها ازقبیل دارو-گوشت-مرغ-شکر-پارچه ...چکار میکنه ۴۵۵۷
  • مهدی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    احسنتم عالی. خداقوت.
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    مافیا دارو نیز مثل بقیه موارد، چیزی جز درون دولت نیست و شما هم هرگز این کار را نخواهید کرد چون توانش رو ندارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس