کد خبر 1357123
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
وزیر کشور از نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان دیدن کرد

احمد وحیدی، وزیر کشور در جریان سفر هیات دولت به خراسان رضوی امروز، پنجشنبه با حضور در روستای مرزی سنگدیوار واقع در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان از توابع شهرستان کلات دیدن کرد.

به گزارش مشرق، وحیدی در دومین روز از برنامه سفر خود به خراسان رضوی به شهرستان کلات سفر کرد و با حضور در نقطه صفر مزری، مشکلات ساکنان آن منطقه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

مسوولان محلی روستای سنگدیوار شهرستان کلات در این بازدید به تشریح دغدغه‌های خود پرداختند که از جمله آن می توان به خارج شدن و هدر رفت آب روخانه لاین به سمت ترکمنستان، نبود خط انتقال آب این رودخانه به سمت شالیرازرهای این منطقه که دارای کیفیت عالی برنج است، عدم فعالیت ساختمان گمرک در مرز و کمبود نهادههای دامی برای کشاورزان و دامدارن اشاره کرد.

وزیر کشور ضمن بازدید از کارگاه‌های تولیدی آن منطقه، دستور داد تا هدر رفت آب از کشور و عدم استفاده مناسب از آن توسط مردم مورد بررسی قرار گیرد.

وحیدی همچنین دستور داد مشکل اینترنت و فعالیت نبودن اپراتورهای تلفن همراه که در ۷۰ درصد شهرستان کلات محسوس است در کنار مشکلات مرتبط به خطوط تلفن ثابت که نیاز به پیگیری دارد، بررسی و رفع شود.

وی همچنین نسبت به تامین ماشین حمل زباله و اموات برای ساکنان روستای سنگدیوار دستورهای لازم را صادر کرد.

حفر چاه برای استفاده دامدارن و همچنین حمایت از کارگاه های ابریشم بافی از دیگر تاکیدات این مقام مسوول بود.

همچنین وزیر کشور نسبت به پرورش ماهی در مرز با استفاه ازآب رودخانه لاین و انتقال آب این رودخانه در زمان کمبود آب که توسط ترکمنستان مورد استفاده قرار می‌گیرد و موجب تخریب سربندهای خاکی می شود دستور پیگری داد.

وی همچنین ایجاد دیوار ساحلی و لایروبی رودخانه لاین را برای روستای سنگدیوار، مورد پیگری قرار داد.

وحیدی همچنین افزایش ظرفیت دام و تامین نهاده دامی آن روستا را مورد تاکید قرار داد و همچنین نسبت به بررسی جاده سنگدیوار به سمت ترکمنستان که برای مردم روستا، مشکلاتی ایجاد کرده است دستور بررسی داد.

حمایت از کارگاه های ابریشم بافی توسط زنان این منطقه که تولید ابریشم بافی و صنایع دستی داشتند و اکنون به واسطه مسدود شدن مرز از سوی کشور ترکمنستان با آغاز پاندومی کرونا سبب ایجاد مشکلاتی برای فروش آثار آنها ایجاد کرده است، نیز از دیگر تاکیدات وزیر کشور بود.

از دیگر تاکیدات وحیدی وزیر کشور احیای ساختمان گمرک در مرز ایران با ترکمنستان بود.

همچنین وزیر کشور از سه شهر تازه تاسیس چنار، زاوین و لاین شهرستان کلات بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شد.

از مهم ترین مطالبات شهرنشینان چنار، ایجاد شعبه بانکی، تامین خودروهای شهرداری همچون آتش نشانی وحمل زباله، ایجاد جایگاه سوخت سی ان جی و پمپاژآب سد قره تیکان به زمین های کشاورزی این منطقه بودند.

همچنین اعضای شورای شهرزاوین نیز خواستار تامین اعتبار برای تکمیل جاده کمربندی و بلوار ورودی این شهر در کنار تامین قیر جهت آسفالت و همچنین درخواست تامین برای ماشین آلات شهرداری را مطرح کردند.

شهر زاوین ۵۱ هزار متر مربع از معابر اصلی این شهر خاکی است و یکی از مهمترین طرحهای نیمه تمام این شهر محسوب می شود که نیاز به تامین اعتبار دارد.

تامین فضای آموزشی برای شهر زاوین و همچنین بازار فروش برای محصولات صنایع تبدیلی این منطقه و تامین آب برای زمین‌های کشاورزی در این منطقه بود.

وزیر کشور همچنین با حضور در منزل شهید حسن ساجدی با خانواده آن شهید منطقه دیدار و گفت و گو کرد.

مرکز شهرستان کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال مشهد واقع است.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    همه جا این برنج منحوس عامل مشکلات آبی کشور است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس