کد خبر 1356820
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: امشب ۳ مبارز فلسطینی در یک عملیات شهادت طلبانه به مسلسل به صهیونیست ها یورش برده و  ۵ صهیونیست را به هلاکت رسانیده و ۶ نفر را زخمی کردند.

یک تن از مهاجمان شهید، دومی دستگیر و نفر سوم از مهلکه گریخته است ؛ منابع خبری فلسطینی عامل عملیات را ضیاء حمارشه ۲۷ ساله و اهل شهر جنین معرفی کرده اند.

در خصوص عملیات امشب چند نکته لازم به توضیح است

 مهاجم اهل جنین در شمال کرانه غربی رود اردن (نزدیک ترین شهر به اراضی اشغالی ۱۹۴۸ ) بوده و به علت عضویت در گردان های الاقصی ( شاخه نظامی جنبش فتح ) چند سال را در زندان اسرائیل به سر برده است.

در اینجا ۲ نکته باید ذکر شود؛ اول این که به زندان انداختن مبارزان فلسطینی نتیجه دلخواه را برای دولت اسرائیل در بر نداشته است و نیروهای فتح دیگر وفادار به ابومازن و راهبردهای مسالمت آمیز او در برابر صهیونیست ها نیستند.

نکته دیگر اینست که وی اهل جنین بوده و چگونگی عبور وی از دیوار امنیتی و ورودش به اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و به خصوص تل آویو یک علامت سوال جدی در بطن خود دارد.

 نوع سلاح به کار برده شده در عملیات دو شب پیش حیفا و امشب تل آویو حاکی از آن بوده که این مسلسل ها از درون سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ تهیه شده است؛ زیرا در کرانه باختری رود اردن سلاح بسیار اندک یافت میشود لکن در اراضی ۱۹۴۸ انواع سلاح های سبک و خودکار یافت می شود و خود یک چالش جدی امنیتی برای دولت اسرائیل خواهد بود.

 ۳ عملیات بئرالسبع (جنوب ) ، حیفا (شمال) و تل آویو (مرکز) در یک هفته اخیر نشان از آسیب پذیر بودن اسرائیل از درون و وجود رخنه های امنیتی گسترده در آن دارد. زیرا عملیات های اخیر نه اقدامات بزهکارانه و جنایی بوده ، بلکه حملاتی  با اهداف کاملا سیاسی بوده اند.

 پس از ۷۳ سال اشغال فلسطین در حالی که نسل های جدید اسرائیلی رفاه طلب گشته اند و انگیزه های ایدئولوژیک در ایشان کمرنگ شده ، بالعکس فلسطینیان روز به روز تفکر مقاومت و ایدئولوژی مبارزه را در جوانان خود پررنگ تر از گذشته مشاهده می کنند و به نظر می رسد ادامه این روند دولت یهود را با مخاطرات موجودیتی مواجه کند.

 فلسطینیان نشست وزرای خارجه چند کشور عربی در نقب را خنجری از پشت به خود می دانند و عملیات های اخیر به زعم نگارنده واکنشی به اجلاس اخیر نیز بوده است.

 مقامات اسرائیل تصور می کردند که می توانند با خیال راحت در نقاط دیگر دنیا دست به عملیات تروریستی بزنند اما در اراضی اشغالی مصون بمانند.  در حالی که زمینه های ناامنی در اسرائیل بسیار بیشتر از سایر نقاط غرب آسیاست.

 در پایان باید گفت عملیات امشب پایه های امنیت اسرائیل را لرزانید و با توجه به موفقیت این الگو و استقبال ملت فلسطین از آن ، بعید نیست که در روزهای آینده عملیات هایی از این دست استمرار یابد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    3 0
    بنظرتون چقدر دیگه تا حمله ایرانی ها و حزب لله به اسراعیل باقی مونده
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    5 0
    آقا دمشون گرم ، اون یه شهید هم خدا رحمت کنه و با شهدای اسلام محشور !!
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    2 0
    اونکه گریخته ارزشش خیلی زیاده چون هم کشته و هم فرار کرده.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    2 0
    سرعت حوادث به نفع مقاومت سرگیجه بدها و حال خوب مارو فراهم کرده است . عربستان گفته بخاطر ماه رمضان صلح میکنیم ماهم باور نمی‌کنیم !
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    خوب شد. لطفا تلفات تروریستها در سوریه و عراق رو اعلام کنید.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    مهم این بود که حمله داخل اسرائیل صورت گرفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس