کد خبر 1356736
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت:

‏ما آریایی هستیم عرب نمیپرستیم(پهلوی)

لامصبا پهلوی که ازش دم میزنین تو عید نوروز برای مرگ«ملک فیصل عربستانی» ۷ روز عزاداری اعلام کرده، بعد حالا ادعای وطن پرستی میکنین.

ما آریایی هستیم عرب نمیپرستیم

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 21
  • نیما IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    51 15
    آخه آل سعود عرب نیستند بلکه یهودی هستند فقط خواستم بدونید وگرنه کار پهلوی توجیه پذیر نیست
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      10 21
      من یک آریایی هستم و از من آریایی تر پیدا نمی شود. اما دیگر از این زر زر آریایی این آریایی اون حالم را به هم می زند.
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      11 22
      با افتخار من آریایی نیستم ولی ایرانی هستم
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    41 17
    منظور آنها از عرب همان اسلام و پیامبر خدا صلی اله علیه و آله است. والا با اعراب جاهلی که روابط جنسی آزاد و پیشرفته داشتند و اعراب جاهلی فعلی که نوکر اسراییل و آمریکا هستند که مشکلی ندارند. همین ها رفند با پول ایران دوبی را دوبی کردند.
  • زنده باد آریایی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    53 21
    بله ما آریایی هستیم ما عرب هم نمی پرستیم ولی برای اعراب احترام قائلیم ولی دلیل نفرت شما از آریایی ها را هم نمیدانیم؟ چرا اینقدر با آریایی ها مشکل دارید؟آریایی ها چه ایران چه اروپا چه هند چه آمریکا چه استرالیا ه جز خدمت و گسترش علم در دنیا چه کرده اند؟چه هیزم تری به دیگران فروختند مگر غیر از این است که تمامی اختراعات و اکتشافات به دست آریایی ها بوده است؟ مگر غیر از این است که دو تقویم دقیق دردنیا موجود است (تقویم هجری شمسی و تقویم میلادی) و هردو را آریایی ها ساختند مگر غیر از این است که معماری وامدار آریایی هاست(از طاق کسری تا معابد یونان و هند تا مسجد ایاصوفیه ترکیه و معبد لایسکا(این معبد از سنگ یک تکه تراشیده شده است) تا تخت جمشید و آثار سلوکیان در سوریه و معابد پترا و .........) ما برادر هستیم از استرالیا تا هند و پاکستان و تمامی کشور های اروپایی و روسیه و آمریکا و کانادا و............
    • NL ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      20 8
      دلیل نفرت ما را از نژاد پرستی نمی دانید؟
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      15 20
      آریایی ها چه ایران چه اروپا چه هند چه آمریکا چه استرالیا جز خدمت و گسترش علم در دنیا چه کرده اند؟/// هههه. چه ساده لوح.جمع کن بینیم
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      7 1
      بالاخره باید این موضوع جایی در بین نخبگان نقد شود یا نه!؟
    • FR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      17 10
      تمام این حرفها خرابات است علم هم در تمام جهان نتیجه تکامل تجربیات توسط دانشمندان متفکرین و محققین در زمانهای مختلف و در شرایط مناسب آن زمان‌ها بوده بدون اینکه متعلق به یک نژاد خاص باشد ... بخصوص تکیه بر انحصاری کردن آن اوج کوتاه فکری و تعصب جاهلانه است
    • ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      17 12
      مشکل تو با اعراب چیه؟ مگه مسلمانان چه عرب چه عجم کم دانشمند داشتند و دارند؟ خجالت بکش!
    • ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      12 8
      مشکل تو با اعراب چیه؟ مگه مسلمانان چه عرب چه عجم کم دانشمند داشتند و دارند؟ خجالت بکش!
    • محمد IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      24 4
      ما از نژاد پرستی بدمون میاد چه پان ترک باشه چه پان اریایی
    • رضا IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      12 22
      درود بر تو هموطن آريائى من ! خوب مشت اين ها رو باز كردى ، اين جماعت بدبخت هنوز هم نميدونه چرا با قوم آريائى مشكل داره
    • CH ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      15 5
      کاغذ و قطب نما را چینی ها ساختند. خط را سومری ها و مصریها. الفبا را فینقی ها. شیشه را سوریها. کتاب و کتابخانه را آشوریها. پمپ آب را بابلی ها. مهندسی ساختمان را مصریها. سد سازی را یمنی ها، سیستم فاضلاب شهری را آتروسکانها، جمع آوری زباله شهری را مایاها، ماست و کشک و بسیاری از لبنیات را مغولها، و... آوردند. رومی ها بعدا تقویم را از مصریها یادگرفتند و تقویم ژولیانی را ایجاد کردند که بعدها پاپ گریگوری نهم آن را اصلاح کرد.
    • DE ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      10 4
      ما برادر هستیم از استرالیا تا هند و پاکستان و تمامی کشور های اروپایی و روسیه و آمریکا و کانادا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ------------------------------------------------------------------------------------- ولی مشکل اینجاست که اونا نمیخوان با شما برادرباشند! جنگهای ایران ویونان وجنگهای ایران و روم روهم فراموش نفرمایئد. ایران فقط سه بار رومی ها روشکست داد ابنم لطفا جا نندارید!
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      5 4
      نژاد آریایی ها فقط ایران ، هند و آلمان هستند
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    30 6
    اریایی اگه نژاد خوبی از کار دراومد بخاطر این بود که عقل و خرد بیشتذی داشت. اریایی یعنی کسی که خدا را باور داره و حق را میپذیره
    • NL ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      7 10
      خیر عزیزم.
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      2 8
      اتفاقا آریاییها مثل بقیه اقوام، ارباب انواع و خدایان بی شمار را می پرستیدند.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    16 13
    اگه اینا به اریایی بودن هم یک صدم درصد اعتقاد داشتن بازم یه چیزی، اما اینا همونایی هستن که خاک مملکتشونو که هزاران سرباز ایرانی جنگیدن و جونشونو دادن تا بدستش بیارن بود دو دستی بدون هیچ تردید و غیرتی بخشیدن به این و اون، جلوی هر .. تعظیم میکردن و شان مملکتو میاوردن پایین، صاحب مرزهای کشور نبودن و دیگران برای مرزهای مملکت تعیین و تکلیف میکردن و ... اینا اگه عرب پرست نباشن، اریایی هم نیستن.
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      3 0
      احسنت. واقعیت همین است.
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    22 15
    خوب عقل داشتن مثل شماها کله پوک نبودن که کارهایی کنن که هزینه اش رو ملت بده مثل تحریم و... بالا برید پایین بیاید مکه و مدینه تو عربستانه و مردم ایران هم مسلمان و برای حج مجبورن برن عربستان!! پس شاه کار دقیقا درستی کرده و مدبرانه رفتار کرده
    • به ۱۹:۰۳ NL ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      15 6
      اصلا برای همین بحرین را هم شوهر داد. کلا باید همه چیز را فدای رابطظه کرد. اما بالاغیرتا دیگر شعار عرب نمی پرستیم ندهید. بگویید عرب را می پرستیم اگر منافعمان اقتضا کند!
    • محمد IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      3 3
      تموم شد ؟! خیلی تاثیر گذار بود
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    14 20
    بابا ..بس کنید تفکرات فاشیستی نژاد پرستی رو ...آریایی مفهوم نژادی نيست یک مفهوم سیاسی وفاشیستی هست درزمان رضاخان پالان میرپنج وجنگ جهانی دوم شکل گرفت ..جهت اهداف سیاسی وفاشیستی...
    • حرف حساب IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      11 7
      آیا شما همین نظر رو درباره ترک ها و عرب ها هم دارید؟ یا فقط از آریایی ها نفرت دارید؟ پس نزاد ترک هم وجود ندارد و توطئه یهود است وهمچنین نژاد عرب هم وجود ندارد و توطئه یهود استو همچنین عربی کاملترین زبان نیست
    • CH ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      11 1
      نژاد ها قطعا وجود دارند. اما تفاخر نژادی قطعا بد است.
  • راضیه IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    5 1
    چه خبر بوده ۷ روز عزای عمومی؟
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    7 17
    شاه شما که می پرستید (( بعدشم اسلام بر نژادپرستی خط بطلان کشید ( ان اکرمکم عندالله اتقاکم)))
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    11 8
    ما خر BBC هستیم. ما گاو BBC هستیم!! خخخخ
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      8 7
      ما خر BBC هستیم. ما گاو BBC هستیم. ما غرب می پرستیم.
  • امير IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    9 13
    جون مادرتون اين مرتيكه را ول كنين چهل سال گذشته جزو آثار باستانى شده تا هر چى ميشه وصلش مى كنين به اين مادر مرده
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    22 19
    خب دوستی بوده بین کشورها و عرب ها هم از ایران حساب می‌بردن نه مث الان منزوی باشیم یا دوستامون یه مشت تروریست باشن
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      13 6
      داداش نرو قبرس. بیا اینجا. . خوش رکاب پای ماهواره!! خخخخ هرچی مزدورای ماهواره بگن این غرغره می کنه (قرقره برای نخ هست)
    • NL ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      11 1
      کلا هر کس جرات کند علیه یهود حرفی بزند تروریست است و باید به سنت پوریم کشته شود.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    15 14
    این مخالفین اسلام و حکومت اسلامی،‌ سرشار از وقاحت و دروغ اند
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    23 8
    برای ما عرب و آریایی و مانند آن تفاوتی ندارد بلکه تقوا مهم است.
  • رضا IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    5 10
    احسن که مستند جواب این قوم گرایان را دادی.
  • مجتبی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    3 2
    سوزش پیدا کردید یکدفعه؟؟
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    8 12
    اینا عاریایی های از جنس آقای دماغ هستن که با چندتا دلار و چندتا ب.... وطن فروشی میکنن
  • احد IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    12 0
    ما آدم هستیم ، انسان را دوست داریم
  • محمد IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    15 7
    زنش هم که فوزیه عرب بود، قبرش هم که در یک کشور عربی است پس چرا اراجیف میگفته ؟!!!
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    3 2
    جالب بود
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    17 14
    نفرین بر پهلوی ها که قزاق زاده و نوکر کشور خارجی و بیگانه بودند و نژادپرستی و تفرقه را در این کشور دامن زدند
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    20 14
    مرگ بر پهلوی
    • رضا IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      2 0
      حضرت عباسى و به جون هر دو پسرم قسم از روى حقيقت ميگم
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    12 15
    آریایی مفهوم نژادی نيست یک مفهوم سیاسی وفاشیستی هست .درزمان رضاخان براي اهداف سیاسی وفاشیستی متولد شد .مبنای تاریخی ندارد مطالعه کنید..آریایی پرستی. آفات ملت ایران بوده وخواهد بود .باید شفاف سازی بشود .
    • احمد IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      3 5
      پان‌ترکی اتاترکی چی ؟؟؟؟؟!!!
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      6 8
      چنانچه مفهوم سیاسی آریایی در وحدت ملی و ایران دوستی و احترام به تمام اقوام ایرانی باشد مفهومی قابل قبول و موجب رشد جامعه ایرانی خواهد بود ولی اگر مانند پان ترکیسم در خدمت برتری نژادی و یکسان سازی جامعه باشد کارکرد غیر مسئولانه است.
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    جالب بود
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 3
    برادرا!! یه ذره فوتو شاپ یاد بگیرید
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    4 2
    الان که شرق می پرستیم.جاش پر شده
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    4 2
    اون زن سلطنت چی رو دیدید چجوری قبر انور سادات رو لیس میزنه؟؟؟خخخخخخخخخخ ما آریایی هستیم عرب نمیپرستیم
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    3 2
    عید نوروز و 13 فروردین مفهوم بدی دارد ولی تابحال از جنایت یهود در قتل هزاران ایرانی در 13 فروردین صحبت نشده و ممانعت شده و افراد ساده نمیدانند چرا 13 فروردین روز طبیعت و نحس است
  • نیما IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    10 13
    افتخار ما به اسلام حضرت محمد اهل بیت است نه کوروش هخانمشیان آریایی ها این حرفها
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    2 6
    احتمالا از بابت رفاقت و دوستی و سیاستهای پشت پرده برای فروش نفت و گاز و غیره این کار را کرده وگرنه زیاد با اسلام و روحانیت میانه خوبی نداشت متاسفانه
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    10 2
    پان عرب، پان ترک، پان فارس! گور بابای همه ی نژادپرستان دنیا.
  • رزا CA ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 1
    خيلى ببخشيد جناب نويسنده اون موقع فهم و شعورش را نداشتند
  • همه برادریم IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    9 9
    آن عزیزانی که می گویند آریایی نژاد نیست توصیه میشود حداقل مقدمات تاریخ را مطالعه کنند برای خودشان خوب است دیدشان باز میشود در این مباحث عمیق میشوند شما به کلمه( نه) در فارسی دقت کنید شباهت بسیاری بین این کلمه با NOانگلیسی وجود دارد شما به کلمه ستاره در فارسی دقت کنید شباهت بسیاری بین کلمه با Starد انگلیسی وجود دارد همچنین کلماتی مانند پدر.مادر.برادر.دختر.......و بسیاری کلمات دیگر همچنین اساطیر و افسانه های اقوام اروپایی و هندی و ایرانی بسیار شباهت دارد به طور مثال افسانه هایی بین مردم نروژ وجود دارد که شباهت هایی به شاهنامه دارد مباحث ژنتیکی هم که در جای خود شما به چهره جوانان ما در تهران و تبریز و اصفهان و زنجان و کرمان و قم دقت کنید چهره این جوانان بیشتر شبیه به ایتالیایی هاست؟یا مغول ها؟ یا ازبک ها؟ یا سیاه پوست ها؟ مثلا کلمات زمستان و پاییز در زبان روسی دقیقا شبیه همین کلمات در فارسی هستند در کل آریایی کلمه وحشتناکی نیست آریایی یعنی مجموعه اقوام هم تبار و هم نژاد و هم خون در کشور های اروپایی و آمریکا و کاناداو هندوروسیه و استرالیا و پاکستان و ایران واقلیم کردستان و تاجیک ها و...... و شعارشان هم همه برادریم است چون کلمه برادر در بین اقوام به یک شکل تلفظ می شود
    • CH ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      12 1
      اما همدلی از همزبانی خیلی بهتر است. همان سیاهان نیجریه ای شیعه هزار بار از ایرانی های کافر نژادپرست به ما نزدیکترند.
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    6 9
    اسم آریایی میاد زوزه میکشن
  • نیما IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    6 3
    ۱۶۱۸ بله اینقدر حساب میبردن که شاه پهلوی دودستی بحرین عزیز تراز جان مارا تقدیم به حاکمان مفت خور عرب کرد
    • مریم IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 1
      دادن بحرین به اون کوچیکی بهتر از تقسیم شدن ایران بود و ان زمان شرایط ایجاب میکرد
  • .. IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 5
    تو اریایی نیستی چون وطن فروشی
  • DE ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 1
    چی میگی؟؟
  • FR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    10 2
    اصلا آریایی یعنی چی ؟! نژاد پرستی احمقانه که کار نازیها بود که بعد از هفتادو چند سال دوباره روسیه داره با آنها میجنگه
    • Siavash IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      3 0
      الان هدف پان جهت ایجاد تفرقه و نفاق بین مردم ایران و از بین بردن وحدت ملی کشور ماست
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    ماشاالله
  • رزا CA ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 1
    مشرق شما که هزار ماشااله در گلچين کردن اخبار دست همه را از پشت بستى
  • کورش IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    8 16
    پهلوی اشتباه کرده، شما هم اشتباه میکنید ، ایران و وطن پرستی خط قرمز ما ایرانی ها هست. ما ارایایی هستیم عرب نمیپرستیم.
    • CH ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      7 4
      البته همان کوروش که اسمش را روی شما گذاشته اند اینقدر مثلا شما نزادپرست نبود. خود کوروش خدایان بابل که نژاد سامی بودند را می پرستید! مگر حق و باطل را نژاد و ملیت تعیین می کند؟ این همه انبیا تلاش کردند با همین نژاد پرستی امثال تو مبارزه کنند. وطن پرست قطعا کافر است.
  • FR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    7 12
    ماباعرب دوست میشویم یعنی با تمام ملتها با گویش ها وزبانها مختلف دوست میشویم ولی نه آنها را ونه آیین آنها را میپرستیم
    • CH ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      8 2
      کلا منطق فرعون هم همین بود. موسی کنعانی و بیگانه است. منطق اعراب جاهلی هم همین بود. دین ابراهیمی را نمی خواستند چون مال یک مرد بابلی به نام ابراهیم علیه السلام بود. می خوستند به سبک پدرانشان بت بپرستند.
  • FR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    4 1
    شماها که الان اوکراین داره مقاومت میکنه درمقابل تجاوز روسیه محکوم میکنید آنوقت از قراردادهای گذشته حرف میزنید تکلیف خودتون را با خودتون روشن کنید بعد عریضه بنویسید
  • US ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    2 3
    اون احترام از طرف پادشاه یک ملت به یک ملت دیگه است.
    • CH ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      2 1
      البته این اسمش احترام نیست.اعتقاد است!
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    2 1
    جناب ..شباهت ها کلمات .درهمه زبان ها درسطح جهان وجود دارد ....تفسیر وتفکرات به درد خودت می خورد .....
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 6
    من واقعاً متاسفَم برای مشرق که این خبر رو گذاشته جامعه ی ما نیاز به وحدت داره این خبرهای نژاد پرست چیه دیگر ؟؟؟؟
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    2 2
    پهلوی آریایی نبود بلکه از قفقاز آمده بودند
    • US ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      2 0
      اصلا قفقازی را که نژاد خالص هند و اروپایی می دانند!
  • علیرضا IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    درزمان رحلت امام توخیلی کشورای غیرمسلمان چندروزعزاداری اعلام شداین یک نوع احترام به یک ملت هست نه پرستش آنها .
  • حمید IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    5 0
    اریایی ها 2500 سال قبل ازمناطقی از روسیه کنونی وارد ایران شدند درحالیکه در فلات ایران چندین هزار سال قبل از ان تمدن وجود داشته است مردمان زیادی در همه جای ایران زندگی می کردند پس ما خودمان را فقط به اریاییها نسبت بدیم ازنظر تاریخی وجغرافیایی درست نمی باشد
    • US ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      5 4
      البته آن اقوام سامی ساکن ایران و هند در یک نسل کشی بزرگ توسط آریایی ها از بین رفتند بنابراین آثار ژنتیکی چندانی از آنها باقی نمانده است.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    2 0
    ؟!
  • رضا IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    8 2
    ما عرب نمی پرستیم بلکه آخرین فرستاده و پیامبر خدا که در انجیل و تورات خبر از آمدنش و عرضه آخرین دین خدا خبر داده شده را ارج می‌نهیم اگر شما تاریخ نخوندین یا سواد ندارین یا دین ندارین مقصر خودتون هستین
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    4 0
    ..آریایی توهمات وتحریف و جعل وشعار هست ..توهمات نژاد پرستی و فاشیستی هست..مبناي تاریخی ندارد..
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    11 0
    بابا ول کنید اریایی چیه . تنها نژاد خالص پنگوئن های قطب جنوب هستند . ایران دو هزار ساله که نژادهای فارس و ترک و عرب و یونانی و رومی و قفقازی توش ساکن اند و با هم مخلوط شدند . خدا هم می فرماید بهترین شما با تواترون شماست . همه ی نژادها گل های یه باغ هستند خوبی و بدی در اطاعت از دستورات خدا و مخالفت با اونه .
    • US ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      1 1
      رحمت خدا بر شما. البته نژاد پرستان موجوداتی عقب افتاده و قابل ترحم هستند.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    تعامل با دنیا!!! دمش گرم! شما هم به ناتوانیتون در کنترل اعتیاد، بیکاری، قیمت ارز، مسکن و ... برسید بهتره
  • ايراني IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    مشرق شرافت داشته باش بوي گند به مشام میرسه
  • ناشناس IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    اصلا چه ارتباطی دارد ؟
  • . US ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    ملک فیصل با سیاستهای شاه در زمینه نفت همفکر بود. شاه قتل ملک فیصل مشکل بزرگی بر راه ازدیاد قیمت نفت میدید. عربستان بعد از فیصل با ازدیاد قیمت نفت مخالفت کرد که منجر به دو سفر شاه به عربستان شد.
  • عرفان IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    0 0
    من ایرانیم ولی اریایی نیستم خودم کوروش بزرگ قبول دارم
  • محمد حسین IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    0 0
    دوستانی که میگید اون زمان کوروش فلان کرد کوروش بیسار کرد باید بهتون بگم که اون زمان زیاد هر چیزی یشرفته و تکامل یافته نبوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس