کد خبر 1356604
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
اردوغان: زمان دستیابی به نتایج ملموس فرا رسیده است

رئیس جمهور ترکیه در دیدار با دو هیئت مذاکره کننده روسیه و اوکراین در استانبول گفت که زمان دستیابی به نتایج ملموس فرا رسیده است و طولانی شدن این نزاع به نفع هیچ کسی نیست.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه قبل از آغاز رسمی دور جدید مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول، با دو هیئت مذاکره کننده دیدار و گفتگو کرد.

اردوغان در این دیدار به مذاکره کنندگان گفت: ما می‌دانیم که شما با مسائل پیچیده‌ای روبرو هستید. حل و فصل بحران، اساس صلحی را که ما به دنبال آن هستیم تشکیل خواهد داد. زمان مذاکره بین روسیه و اوکراین به منظور کسب نتایج ملموس فرا رسیده است.

وی تصریح کرد: مذاکرات بین مسکو و کی یف می‌تواند به دیدار رؤسای جمهور دو کشور کمک کند و ما می‌توانیم این نشست را میزبانی کنیم. آماده‌ایم تا در تسهیل کار تیم‌های مذاکره‌کننده اوکراین و روسیه مشارکت کنیم.

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد: هیچ طرفی در مذاکرات برای دستیابی به صلح عادلانه بازنده نخواهد بود ولی طولانی شدن نزاع روسیه- اوکراین به نفع هیچ کسی نیست.

اردوغان ادامه داد: ترکیه که شاهد فجایع بسیاری در منطقه خود بوده است، به دنبال تکرار نشدن آن در شمال دریای سیاه است.

وی اظهار داشت: ما در تمامی مجامع بین‌المللی با تضمین حقوق دو طرف (روسیه و اوکراین) و در نظر گرفتن حساسیت‌های آنها، منصفانه برخورد کرده‌ایم.

اردوغان: زمان دستیابی به نتایج ملموس فرا رسیده است

این اظهارات اردوغان در حالی است که دور جدید مذاکرات روسیه و اوکراین از لحظاتی پبش آغاز شده و دو هیئت مذاکره کننده وارد محل برگزاری مذاکرات در کاخ «دولماباغچه» استانبول شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 2
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت اقتصاد ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگرو مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 4
    ما آذری ها کاملا مشخصه از نژاد آریایی و کاملا همشکل فارس ها و ایتالیایی ها هستیم. و در دو دولت ایرانی ی ماننا و ماد میتوانی اوج شکوه آریایی ها را ببینی که بدست آذری ها ساخته شده.
    • وطن پرست DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      2 0
      حالم از هرچی نژادپرسته بهم می خوره. قبل از ادعای اریایی بودن برو تست ژنتیک بده بعد این قدر برای اریایی بودن یقه چاک بده.
    • Hasan DK ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      2 0
      شما به توهم اریایی بودن در دهکده ادامه بدهید ما تورکها هم درحال اماده سازی وسازماندهی رقم زدن برگ دوم ۱۲۰۰ ساله امپراطوری تورکها هستیم که از غزنویان شروع شد وبه پهلوی ختم شد و ازنظر جغرافیایی از دیوار چین تا مرکزاروپا واز نیمه شمالی افریقا تا شمال اکراین مساحت داشت در حال حاضر اردوغان در استانبول هیات اوکراینی وروسی را سر کار گذاشت وبه انها گفت باهم دعوا نکنید ودست به چاقو وکبریت نزنید ولازم نیست این جنگ هم بزودی موقف شود چون ما دوست داریم این کمونیستها وکلوب مسیحیت هردو ضعیف شوند وهم زمان بگذرد وخود اردوغان رفت تا به برادران قزاق خود بگویید این هم روسیه که تا خرخره داخل باتلاق اوکراین رفته و در جنگ قرهباغ هم که دیدید که مثل گاو به قطار درحال حرکت ذل زد وکاری نتوانست بکند
    • به حسن IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      خدا به پانترکها عقل بده ،روسیه بندر ماریاپل کریمه و دریای آزوف و شمال دریای سیاه گرفته که باعث نگرانی ترکیه شده عملا روسیه با جنوب ناتو هم مرز شده ،جنگ روسیه با اوکراین میلیاردها دلار بر صنعت گردشگری ترکیه خسارت زده ( محروم شدن از ۶ میلیون توریست اوکراینی و روسی) باعث افزایش بهای نفت و گاز و گندم و روغن و ذرت و سویا خواراک احشام که با عث افزایش مواد پروتینی و دامی شده است ،ترکیه یکی از بزرگترین خریداران و واردکنندگان آن است ،هرجور حساب کنیم ضرر هنگفتی به ترکیه وارد شده ،ترکیه نه اقتصاد فناوری محوری دارد نه اقتصاد نفتی که جبران خسارت کند در نتیجه با گرفتن وام‌های هنگفت و بیشتر عملا ارزش پولی کاهش و تورم افزایش خدا یه جو عقل به پانترکها بده ؟؟؟؟؟
    • به حسن IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      خدا به پانترکها عقل بده ،روسیه بندر ماریاپل کریمه و دریای آزوف و شمال دریای سیاه گرفته که باعث نگرانی ترکیه شده عملا روسیه با جنوب ناتو هم مرز شده ،جنگ روسیه با اوکراین میلیاردها دلار بر صنعت گردشگری ترکیه خسارت زده ( محروم شدن از ۶ میلیون توریست اوکراینی و روسی) باعث افزایش بهای نفت و گاز و گندم و روغن و ذرت و سویا خواراک احشام که با عث افزایش مواد پروتینی و دامی شده است ،ترکیه یکی از بزرگترین خریداران و واردکنندگان آن است ،هرجور حساب کنیم ضرر هنگفتی به ترکیه وارد شده ،ترکیه نه اقتصاد فناوری محوری دارد نه اقتصاد نفتی که جبران خسارت کند در نتیجه با گرفتن وام‌های هنگفت و بیشتر عملا ارزش پولی کاهش و تورم افزایش خدا یه جو عقل به پانترکها بده ؟؟؟؟
    • به حسن IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      شما به دریوزگی اردوغان نگاه کنید که از سوخت و گندم و روغن و ذرت و سویا باید گرانتر بخرد تا شکم مردمانش سیر کند باید از میلیاردها دلار پول که توریست های روس و اوکراینی در ترکیه چشم پوشی کند
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 3
    طبق مرکز امار اروپا‌۳۷درصد مردم ترکیه درسال نمیتوانند یکبار گوت قرمزیا سفید بخورند اونوقت ایشان بدنیال شوی تبلیغاتی برای انتخابات است.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 4
    ما آذری ها کاملا مشخصه از نژاد آریایی و کاملا همشکل فارس ها و ایتالیایی ها هستیم. و در دو دولت ایرانی ی ماننا و ماد میتوانی اوج شکوه آریایی ها را ببینی که بدست آذری ها ساخته شده.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 3
    اردوغان فکر خودشه وگرنه ذاتا جنگ طلبه.نقش اردوغان تو سوریه بر همگان رو شد.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 3
    ما آذری ها کاملا مشخصه از نژاد آریایی و کاملا همشکل فارس ها و ایتالیایی ها هستیم. و در دو دولت ایرانی ی ماننا و ماد میتوانی اوج شکوه آریایی ها را ببینی که بدست آذری ها ساخته شده.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 4
    ترکیه از ترس روسیه ی آریایی و ایران به ناتوی آریایی ناتوی آریایی پناه برده است و برای جنگ با مردم مظلوم وفقیر ارمنستان هم به پاکستان آریایی التماس میکردند ولی جالب این جاست برای آریایی ها شاخ وشانه میکشد!!!!!!! با چین هم گه گاهی شوخی میکند ولی باید بداند چین مثل آریایی ها خوش رفتار نیست و با کسی رواداری ندارد. و البته که ما آذری ها هم از قوم آریایی ماننا و ماد هستیم.
  • JP ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 3
    چه کودکانی که توسط اسلحه ارسالی اردوغان به داعش سر بریده نشده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس