کد خبر 1356540
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
روشن:در بازی رفت لبنان را با آژان کشی بردیم/با فرگوسن هم نمی‌توانیم از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم

گلزن اسبق تیم ملی گفت: بازی رفت با لبنان را هم با آژان کشی بردیم و اگر در باد صعود به جام جهانی بخوابیم، ممکن است ببازیم.

به گزارش مشرق، حسن روشن در خصوص دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل لبنان اظهار داشت: به نظر می‌رسد تیم ملی به خاطر شکست مقابل کره جنوبی شرایط خوبی ندارد ولی برای کسب آبرو باید غیرتی بازی کنند تا با وضعیت خوبی به جام جهانی برویم. نباید فقط به حضور در جام جهانی اکتفا کنیم.

گلزن اسبق تیم ملی در خصوص اینکه آیا مقابل لبنان برد پرگلی نصیب ایران می‌شود، گفت: نه، ما بازی قبل را هم با آژان کشی بردیم! اگر فکرشان این باشد که به جام جهانی رفتیم ممکن است ببازیم. نباید حریف را دست کم بگیریم. باید روی روحیه تیم کار شود. من کاری به شخصیت و مسائل پیرامون عزیزی خادم ندارم اما تیم ملی در کره جنوبی مانند یک بچه بی پدر بود. قصد بی احترامی و بدگویی یا دفاع از کسی را ندارم اما در کل مشخص بود که تیم ما دچار بلاتکلیفی شده و امیدوارم برای این بازی، این شرایط را شاهد نباشیم.

وی تصریح کرد: اگر بازی قبلی با لبنان را مرور کنیم، چند سکته زدیم تا به برد برسیم. الان آن‌ها به خاطر اینکه با آبرو از مسابقات انتخابی جام جهانی خداحافظی کنند وارد زمین می‌شوند. ما شرایط متفاوتی داریم. برای جام جهانی انتخاب شده‌ایم، بازی قبلی را باخته‌ایم و چند بازیکن بیمار هم داریم. البته کره جنوبی هم بازیکنان بیمار بیشتری نسبت به ما داشت. باید انگیزه بچه‌های تیم را بالا ببرند. نباید بگوییم ما رفتیم و خیالمان راحت است. این بازی حیثیتی است.

مهاجم سال‌های دور تیم ملی در خصوص انتقادات و حواشی که پس از باخت به کره جنوبی به وجود آمد، گفت: بازی در تهران را که دیدم، شکست در کره جنوبی را پیش بینی کردم. در تلویزیون به من گفتند نتیجه مساوی می‌شود؟ به خاطر اینکه به تیم ملی عرق دارم گفتم نه، بازی گل دارد و ان‌شاءالله یک بر صفر ببریم. آنجا نتوانستم خودم را متقاعد کنم که این را بگویم ولی کره را در ایران که دیدم می‌دانستم کارمان در خانه آن ها خیلی سخت است. خدا را شکر چند توپ‌شان هم گل نشد. ما اصلا فوتبال بازی نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

هواداران پشت درهای محل تمرین تیم ملی +عکس

روشن در مورد اینکه آیا با هدایت دراگان اسکوچیچ می‌توانیم در جام جهانی به مرحله بعدی برویم، اظهار داشت: نه با اسکوچیچ، نه با فرگوسن و نه با هیچ کس دیگری نمی‌توانیم صعود کنیم. همین که به جام جهانی برویم، اخلاق را حفظ کنیم، رفتار بد نداشته باشیم و چند بازی خوب ارائه بدهیم برایمان کافی است. امید برای هرکسی سرمنشا کارهایی است که می خواهد انجام بدهد، به شرطی که مستقیما به خودش مربوط باشد. این اتفاق فرازونشیب‌های زیادی دارد. اگر بررسی کنیم با این وضعیت شدنی نیست.

وی افزود: همه بازی‌ها را بردیم و خوشحالیم ولی اصلا فوتبال نمی‌کنیم. همین لبنان ما را تحت فشار قرار داده بود. در آن بازی خداراشکر کردم که وحید امیری دو حرکت انجام داد و دوبار گل زدیم اما فوتبالی ارائه نمی‌دهیم که کسی لذت ببرد. چه ببریم چه ببازیم. البته این هم تقصیر شخص نیست. چون لژیونرهایمان بیشتر از بومی‌هاست، بازیکنان نمی‌توانند زیاد با هم تمرین کنند. این مساله مهمی است که تیم نمی‌تواند تفاهم و هماهنگی کاملی را داشته باشد.

مهاجم اسبق تیم ملی در خصوص اینکه برخی معتقدند تیم ملی بدون لژیونرها سطح خوبی نخواهد داشت، عنوان کرد: هیچ وقت کسی نباید چنین حرفی را بزند. لژیونرهای ما از کشورهای مختلف می آیند. این یعنی چندین فوتبال متفاوت، شما طارمی را ببینید که در تیم خودش چکار می‌کند و اینجا چطور است. برای اینکه مکمل خوبی نداریم. همه آن‌ها خوب هستند. یکی انگلیسی بازی می‌کند، یکی آلمانی، یکی هلندی و... اما این تیم ملی نمی‌شود. این عقیده کی روش بود که بگوید ما فوتبال نداریم.

روشن افزود: وقتی بازیکنان با هم بیشتر تمرین و بازی کنند و هماهنگ باشند تیم به مشکل نمی‌خورد. شما یک تیم ملی را از تیم‌های مختلف باشگاهی تشکیل بدهید، با یک تیم محلی که هر روز در کنار هم بازی می‌کنند مسابقه بدهید ببینید چه می‌شود.

وی در مورد اینکه بسیاری معتقدند سطح لژیونرها با بازیکنان داخلی خیلی فاصله دارد، گفت: نه، اینطور نیست. لیگ ما اینطور فوتبال می‌خواهد.  این لژیونرها که از خانه خاله‌شان به کشورهای دیگر نرفتند. اینجا بازی کردند و مورد توجه قرار گرفتند. در واقع از این لیگ رفتند. زمان کی‌روش ۱۴ لژیونر داشتیم که همه را هم بدبخت کرد چون آن‌ها را می‌آورد و بازی نمی‌داد. خیلی از آن‌ها در باشگاهشان سرخورده شدند.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: ما نباید فوتبالمان را دست کم بگیریم. زمان ما مگر لژیونر داشتیم؟ ولی تیم دو سه ماه به اردو می‌رفت و با هم بازی می‌کردیم. علی پروین چشمش را می‌بست و پاس می‌داد. یا ما چشم بسته با هم کار می‌کردیم. فوتبال مثل کشتی نیست که به زور باشد. یک بازی دسته جمعی است. امیدوارم تیم ملی نتیجه خوبی مقابل لبنان بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس