کد خبر 1356093
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
کلانی: جای تخریب به اسکوچیچ روحیه بدهیم/ اعضای هیات رییسه با کدام رزومه درباره تیم ملی نظر می‌دهند؟

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: به جای تخریب کردن تیم ملی و اسکوچیچ در آستانه بازی تیم ملی به آنها روحیه بدهیم.

به گزارش مشرق، حسین کلانی، در مورد دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل لبنان در مقدماتی جام جهانی 2022 اظهار داشت: تیم ملی ما مقابل کره جنوبی به دلیل بیماری و محرومیت برخی از بازیکنان کلیدی‌اش بدشانسی آورد. فوتبال برد و باخت دارد. کره جنوبی در زمین خودش با حمایت بیش از 60 هزار هوادار برای پیروزی به زمین آمده بود و کار را برای ما سخت کرد. اگر همه بازیکنان ما سالم بودند و به این مسابقه می‌رسیدند قطعا چنین نتیجه‌ای رقم نمی‌خورد.

وی افزود: بچه‌ها و کادر فنی زحمت خود را کشیدند اما برخی اشتباهات فنی، تاکتیکی و از آن مهم‌تر غیبت نفرات کلیدی دست به دست هم داد تا مقابل تیم کره جنوبی که یکی از قدرت‌های آسیا است شکست بخوریم. قطعا شرایط تیم ملی برابر لبنان خیلی بهتر خواهد بود. همه بازیکنان ما غیرتی هستند. نمونه‌اش را در بازی دور رفت با همین لبنان در بازی رفت دیدیم که چگونه از جان خود مایه گذاشتند تا تیم ملی نتیجه بگیرد. برابر کره جنوبی هم شجاع خلیل‌زاده با وجود مصدومیت و آسیب‌دیدگی‌اش تا سرحد توان ایستادگی کرد. خوشبختانه مقابل لبنان از حمایت تماشاگران هم می‌کنیم استفاده کنیم و قطعا به موفقیت می‌رسیم.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درخصوص انتقادات مطرح شده نسبت به دراگان اسکوچیچ پس از دیدار با کره جنوبی خاطرنشان کرد:  به هیچ وجه با این نظر موافق نیستم که این مربی توان هدایت تیم ملی در جام جهانی را ندارد. من همیشه مخالف استفاده از مربی خارجی هستم، زیرا اعتقاد دارم مربیانی که به ایران می‌آیند در ابتدا باید برای زیرساخت‌های ما زحمت بکشند. نباید بهترین بازیکنان مملکت را به این مربیان بدهیم تا فقط در مسائل تاکتیکی و سیستماتیکی و روانشناسی روی آنها کار کند. روزی که اسکوچیچ به تیم ملی آمد به دلیل اینکه در تیم‌های نه چندان بزرگی کار کرده بود، مخالف حضورش بودم، اما در ادامه نتایج خوبی با تیم ملی کسب کرد.

کلانی افزود: چرا باید توقع داشته باشیم تیم ملی همیشه در هر مسابقه‌ای موفق باشد؟ شکست برخی مواقع پله پیروزی است و بزرگ‌ترین تیم‌های دنیا هم شکست می‌خورند. دیدید ایتالیا به عنوان قهرمان اروپا با شکست مقابل مقدونیه نتوانست به جام جهانی برود. آیا باید در این کشور سرِ مربی و بازیکن را ببرند؟ هرچند تیم ملی مقابل کره جنوبی نامعقول شکست خورد، اما در کل اسکوچیچ خوب نتیجه گرفته است. متأسفانه وضعیت به شکلی شده که همه ما خود را مفسر، مسلط و وارد به فوتبال و مربیگری می‌دانیم. به راه انداختن این حرف‌ها و حدیث‌ها در تفکرات سرمربی و کادر فنی‌اش تأثیر می‌گذارد و آنها به دلیل استرس گرفتن شاید نتوانند تصمیم خوبی بگیرند.

بیشتر بخوانید:

نمی‌خواهند اسکوچیچ باشد، چون مربی گرانی نیست

وی تصریح کرد:‌ تیم ما به جام جهانی صعود کرده و با توجه به بازی خارج از خانه کره جنوبی مقابل امارات همچنان شانس صدرنشینی دارد زیرا امارات به دنبال صعود به مرحله پلی آف در جام جهانی است و به همین راحتی در خانه‌اش مغلوب کره جنوبی نخواهد شد. به بازیکنان و کادر فنی روحیه بدهیم به جای آنکه آنها را تخریب کنیم. شانس بسیار بالایی برای برتری مقابل لبنان داریم و اکنون باید از اسکوچیچ و شاگردانش حمایت کنیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد توئیت‌ها و استوری‌های اخیر برخی اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مثل احمدرضا براتی و مهرداد سراجی و اینکه حتی براتی، علی دایی را گزینه مناسبی برای سرمربیگری تیم ملی در جام جهانی نام برده است، توضیح داد: هرچند شنیدم براتی پس از این اقدام توئیت خود را پاک کرد و گفت نظر شخصی‌اش بوده، اما  کارش درست نبود. علی دایی واقعا سرمایه، افتخار ملی و جزء مربیان و ورزشکاران فرهیخته و بادانش ما است. از بزرگ‌ترین دانشگاه مملکت فارغ‌التحصیل شده، اهل مطالعه، تحقیق و اقتصاد است و همه چیز را می‌داند. باید از وجودش در بخش‌های مختلف فوتبال داخلی و بین‌الملل استفاده کنیم اما فردی که به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند،  اکنون نباید نظر شخصی‌اش را اعلام کند و جو را بهم بریزد.

کلانی عنوان کرد: رزومه برخی اعضای هیأت رئیسه فدراسیون چیست که به راحتی در مورد تیم ملی اظهارنظر می‌کنند؟ آنها از لحاظ شخصیتی برای ما قابل احترام هستند، اما نباید به این شکل اظهارنظر کرد. البته احساس می‌کنم اطرافیان براتی چنین صحبتی داشته‌اند و او هم روی معرفت و دوستی‌اش با این افراد تصمیم گرفته اظهارنظر شخصی کند، اما در شرایط فعلی درست نیست که بخواهیم تغییر و تحولی در تیم ملی به وجود بیاوریم. این تیم نیاز به تقویت و حمایت دارد. اگر صحبتی با سرمربی، کادر فنی و مسئولان اجرایی‌اش داریم خصوصی با آنها در میان بگذاریم، نه اینکه با استفاده از وسایل ارتباط جمعی و فضای جمعی صحبت کنیم، زیرا این کار به جز تخریب روحیه تیم و تحت تأثیر قرار دادن شخصیت سرمربی نزد بازیکنان هیچ تأثیری ندارد.

وی ادامه داد: حتی اگر از علی دایی هم در این باره سؤال کنید، اطمینان دارم می‌گوید در شرایط فعلی حاضر نیستم سرمربیگری این تیم را برعهده بگیرم. چرا امثال براتی 6-5 ماه قبل و در زمان موفقیت‌های متوالی اسکوچیچ نمی‌گفت آینده تیم ملی را با این مربی مبهم می‌بینم؟ الان برخی برای مطرح شدن حرفی را می‌زنند که کار غلطی است. شاید هم من اشتباه کنم اما علی دایی به حدی فرهیخته و بادانش است که در این شرایط زیر بار قبول مسئولیت سرمربیگری تیم ملی نخواهد رفت. آیا قرار است با آمدن این مربی قهرمان جام جهانی شویم؟ شک نکنید اگر دایی بیاید با اولین باخت تیم ملی همین دوستانی که اکنون چنین حرف‌هایی می‌زنند، برخوردهای خوبی با او نخواهند کرد. مانند کاری که در سایپا با دایی انجام دادند و اسطوره فوتبال مملکت را در یک باشگاه با توهین و دعوا اخراج و تخریب کردند.

بازیکن اسبق تیم ملی تصریح کرد: نمی‌دانم اعضای فعلی هیأت رئیسه فدراسیون چه افرادی هستند و چه سوابقی دارند، اما نباید به همین راحتی در مورد فوتبال مملکت تصمیم‌گیری کنند. به چه حقی در مورد مسائلی که با روح ، جان و احساسات مردم سروکار دارد اظهارنظر شخصی می‌کنند. بدبختی فوتبال ما این است که چنین افرادی تصمیم‌گیری می‌کنند. به جای این کارها یک میزگرد با حضور بزرگان فوتبال مثل خود علی دایی، مهدوی‌کیا، عابدزاده، باقری، هاشمیان، پروین، روشن، گل محمدی و ... تشکیل بدهیم تا ببینیم این اتاق فکر چه نقطه نظری در مورد تیم ملی دارد. هیأت رئیسه فعلی چه کار مثبتی برای فوتبال مملکت انجام داده است؟ اعضای آن همان افرادی هستند که هیچ کاری برای جلوگیری از حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا انجام ندادند، اما اکنون همگی در مورد تیم ملی حرف می‌زنند بدون آنکه نقطه نظر کارشناسی پشت حرف‌هایشان باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 0
    انصافاً اسکوچیچ تاکنون خوب عمل کرده و باخت تیم ملی مقابل کره نباید باعث بی انصافی شود. باخت در برابر کره جنوبی دلایل متعددی داشت اول اینکه ما به جام جهانی راه پیدا کرده بودیم لذا انگیزه جنگندگی مقابل کره خیلی موضوعیت نداشت دوم اینکه چند بازیکن ثابت ما در بازی حضور نداشتند سوم اینکه بازی در زمین حریف بود و ...
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 1
      تحلیلت کاملا اشتباهه.اینکه ما توان حمله نداشتیم و ترکیب و ارنج تیم ما مشکل داشت و از بازیکنان در پست های غیر تخصصی استفاده شده بود و بازیکنان به حقی چون رامین و وریا وقایدی و ترابی وشهاب زاهدی و نادری استفاده نشدن دلیلش فقط و فقط سرمربی تیم هست.کره جنوبی هم صعودش قطعی شده بود چطور اونا انگیزه داشتن ولی ما نه.این بازی نبردی حیثیتی برای تصاحب جایگاه نخست گروه و همچنین راهیابی به سید دوم بود پس فوق العاده اهمیت داشت.4 بازیکن اصلی کره که 2 نفر اونا در بوندسلیگا بازی میکردن غایب بودن.پس کره هم کامل نبود.ضعف تاکتیکی و عدم کار تیمی ما مشهود بود.حواسمان باشد از شکست ها باید درس گرفت و عوامل شکست را رفع کرد نه با بهانه ها برآن سرپوش گذاشت.بازی رفت هم مقابل کره عملکرد خوبی نداشتیم.
  • باقری IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    سلام ، مگر فوتبال ما فقط پرسپولیس هست تو این کشور ،که این آقا می خواهد میزگرد با بزرگان خودشان در رابطه با تیم ملی یک کشور برگزار کنه .
  • علیرضا IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    درسته باخت به کره قدرتمند برای هر تیمی در دنیا ممکنه اتفاق بیفته . باید به اسکوچیچ ربوحیه بدیم نه مثل بعضی ها که خودشون بزرگترین باخت رو به تیم ملی در ورزشگاه آزادی تحمیل کردن حالا اومده و خودش رو با هزار ترفند توسط افراد مزدور جایگزین اسکوچیچ معرفی میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس