دولت با کاهش تورم دنبال بهبود معیشت مردم است

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش پلکانی حقوق کارمندان و رشد ۵۷ درصدی حقوق کارگران از اقدامات مثبت دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم است.

به گزارش مشرق، احمد راستینه در مورد اقدامات دولت سیزدهم برای حل مشکلات معیشتی کشور گفت: چند ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم گذشته است این دولت هدف گذاری های خوبی برای حمایت از معیشت مردم انجام داده است البته حجم انبوه بدهی دولت گذشته، این دولت را با چالش‌های متعددی روبه رو کرده است.

نماینده مردم شهرکرد تصریح کرد: عملکرد هشت ساله دولت سابق ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت سیزدهم باقی گذاشت و ارزش پول ملی را به نقطه سقوط رساند و با تورم کمرشکن بیش از ۱۸۰درصدی مردم را  گرفتار مشکلات معیشتی جدی کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: این دولت علاوه بر تعدیل فشارهای ناشی از مشکلات معیشتی باید ارزش پول ملی را بالا ببرد و با مهار تورم افسارگسیخته کمک به سبد معیشتی مردم را در دستور کار خود قرار دهد.

راستینه اقدامات دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت رئیسی با ارائه نخستین لایحه بودجه به مجلس تلاش کرد تا کسری تراز عملیاتی بودجه را کاهش دهد این گام مثبتی بود که دولت برداشت در حالی که در هر لایحه بودجه بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق برای اداره کشور منتشر می‌شد.

وی اضافه کرد: دولت در این لایحه با سیاست ها و فشارهای انقباضی به انتشار ۸۵ هزار میلیارد تومان اوراق اکتفا کرد تا بتواند استقراض کمتری از بانک مرکزی کند و پایه پولی و نقدینگی را کمتر افزایش دهد و با مهار قیمت ها، تورم را کنترل  و به معیشت مردم کمک کند.

نماینده مردم شهرکرد خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات مهم این دولت، افزایش قدرت خرید مردم است مساله معیشت مردم حل نمی شود مگر اینکه افزایش قدرت خرید مردم اتفاق بیفتد متاسفانه در طول سالیان متمادی در بخشی از سیاست های غلط اقتصادی هر روز اقتصاد و سفره مردم را تنگ تر کردیم هر سال بیش از هشت میلیارد دلار ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی اختصاص دادیم، اما این اعتبار بر سر سفره مردم ننشست و کالاهای اساسی با قیمت آزاد به دست مردم می رسید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تغییر سیاست های ارز ترجیحی گفت: دولت اعلام کرده است که در موضوع ارز ترجیحی برای تامین ارز کالاهای اساسی نیازمند ۱۶ میلیارد دلار است برای اینکه از بانک مرکزی استقراض نکند و به سمت افزایش پایه پولی و چاپ پول حرکت نکند به سمت اصلاح نرخ ارز رفته است به عبارتی دولت سیزدهم به خوبی این موضوع را برای حمایت از قشر مستضعف هدف گذاری کرد.

راستینه تصریح کرد: دولت با ایجاد کالا برگ الکترونیک مصرف خانوار، به سمت رساندن کالاهای اساسی به دست مردم حرکت می کند و ارز ترجیحی را به شکل هدفمند به نیازمندان واقعی و زنجیره آخر می رساند.

نماینده مردم شهرکرد اظهار داشت: دولت تصمیمات عاقلانه‌ای در حوزه اصلاح نظام بانکی گرفته و به سمت اصلاح نظام سود دهی رفته است در حالی که در گذشته بانک ها برای پرداخت سود بیشتر به سپرده های مردم  رقابت می کردند امروزه دولت خود را متعهد کرده است که سرمایه را به بخش تولید بسپارد.

وی افزود: دولت در لایحه بودجه دو هزار میلیارد تومان برای هر استان در بخش تولید و اشتغال پیش بینی کرده است که این موضوع سبب رونق تولید، حمایت از قدرت خرید مردم و  افزایش توان رقابت کالاهای داخلی شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با قدردانی از اقدامات دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم گفت: باید در این چند ماه به دولت خداقوت بگوییم دولت با تغییرات و عزم جدی برای اصلاح مشکلات انبوه سالیان گذشته کشور، گام بر می دارد.

نماینده مردم شهرکرد با ذکر اقدامات دولت در حوزه رفع مشکلات معیشتی گفت: از اقدامات مهم دولت افزایش پلکانی حقوق ها بوده است به طوری که کسی که کمترین حقوق را می گیرد بیشترین افزایش را دارد  همچنین دولت خود را ملکف به اجرای لایحه رتبه بندی معلمان کرده است همچنین افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران و کاهش مالیات بخش تولید از دیگر اقداماتی است که نشان می دهد این دولت رویکرد حمایتی برای رفع مشکلات معیشتی مردم دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    واقعا خجالت بکشید کدوم معیشت چرا اینقدر دروغ
  • یه ایرانی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    اگه تورم پایین نیاد افزایش حقوقها املا بی اثر میشه و تحمل مردم تموم میشه زودتر فکری کنید مردم ایران طرفدار هیچ اجنبی نیستند فقط یه زندگی آرام و بی دردسر میخوان این حق ما از سرزمینمونه که به خاطرش شهید دادیم و سختی کشیدیم
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    تورم ۴۰ درصدی و افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان و عدم توانایی برای کنترل موثر آیا این توجه به قشر ضعیف است؟ کاهش ۱ در صد یا ۲ درصد نرخ تورم نقطه ای فقط له شدن قشر ضعیف زیر چرخ گرانی و تورم است دولتمردان باید اقدامات موثر و فوری را در دستور کار خود قرار دهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس