مقر نظامیان آمریکا در شرق سوریه، هدف حمله قرار گرفت

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای آمریکایی در بزرگترین میدان نفتی شرق سوریه، هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، منابع خبری از حمله راکتی به نظامیان تروریست آمریکایی خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک در خبری فوری گزارش داد که یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای آمریکایی در بزرگترین میدان نفتی شرق سوریه، هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

هنوز درباره این پایگاه و خسارات احتمالی و طرف مسئول این حملات جزئیات بیشتری منتشر نشده است.

در همین ارتباط، پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر که محل استقرار نظامیان آمریکایی در شرق سوریه است، نیز تیر ماه گذشته هدف حمله موشکی قرار گرفت.

این حمله خسارات مادی به بار آورد و موجب شد تا نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش و نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) به حالت آماده‌باش درآیند.

پیش از این نیز منابع خبری از وقوع حمله راکتی به پایگاه نظامیان ائتلاف آمریکایی در داخل پایگاه نفتی کنیکو در استان دیرالزور، نزدیک مرز عراق و سوریه است خبر دادند.

این منابع تأکید کردند که ۴ موشک مستقیماً به پایگاه کنیکو اصابت کرد. پس از این حمله، تعداد زیادی از هواپیماهای ائتلاف آمریکایی نیز در آسمان منطقه «معیزیلة والعزبة» به پرواز درآمدند.

نیروهای آمریکایی در چند پایگاه نظامی در سوریه مستقر هستند که مهمترین‌ آنها در نزدیکی میدان نفتی العمر و میدان گازی کنیکو در دیرالزور و التنف در جنوب شرق سوریه است. دولت سوریه نیز بارها تأکید کرده است که به حضور اشغالگرانه آمریکاییها در خاک خود پایان خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    6 1
    باید این اقدام بصورت مرتب انجام گیرد چون امریکا هم به فکر تجهیز و تجمع تروریست ها در جنوب دشمق جهت حمله از تنف به دمشق و به قدرترساندن سفیانی است باید سریع ارتش سوریه تنف را هدف قرار دهد
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 1
    باید فکری برای پایگاه تنف کرد امریکا قصد دارد از این پایگاه کار ناتمام تروریست ها را تمام کرده و به دمشق در آینده حمله کند نباید انها در این پایگاه احساس آرامش کرده و برنامه ریزی بتوانند بکنند تنف باید نابود شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس